Gå til innhold

Crankshaft sensor. Kamaksel sensor.


Spectral72
 Share

Anbefalte innlegg

På vei til Sørlandets begynte bilen å jage/jukke ved akselerasjon i lavere turtall. (Rundt 2K)

Har også fått litt anderledes gange ved tomgang.

Har tidligere fått feilmelding på crankshaft sensor, men det har vært sjeldent.

Mistenker nå at den har slått til for fullt ?

Hvordan oppfører bilen seg med gåen kamsensor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk diagnosert bilen, og den viste også tenningsfeil på sylinder 2.

Skiftet Coil, og ting ble mye bedre.

Nå forsvant også rykking/jagingen og feilmelding på veivsensor forsvant.

Bilen sviver greit og går normalt.

Mitt spørsmål er da om coilene kan slå ut på diagnosen som veivsensor feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at din "gamle" e39 er ganske så 100% på dette med kam/veivsensor.

Når min gamle e34 også er 100% på de.

 

Jeg bestillte "billig" sensorer på ebay, og bilen min har ingen feilmeldinger igjen. Husk å slett feilkodene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M52B2X 1996-1998:

Periodisk feil kamsensor: Ingen symptomer til å begynne med, men etterhvert vil man oppleve dårlig gange

Periodisk feil veivsensor: Motor går helt normalt, men vil plutselig kunne stoppe

Permanent feil veivesensor: Motor starter ikke

 

Er ikke dette sånn ca korrekt da? Merk at jeg ikke snakker om M52B2xTU-motoren (1999-2000). 

 

Har forøvrig hatt feil på kamsensor på egen bil (M52B20), dette ble diagnostisert korrekt i iNPA. Har også hjulpet andre med diagnose på veivsensor (M52B2x), har da også fått tilbakemelding i etterkant på at det faktisk var veivsensor som var defekt.

 

Jeg stoler ihvertfall på diagnosen man får ved bruk av INPA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet meg hjem fra ferie og bilen gikk helt normalt fra Lyngdal til Kristiansund.

Skal også sies at jeg kjøpte meg ny veivsensor men skiftet ikke da bilen egentlig gikk greit.

(Også Coil 3 var gåen, og skiftet denne. )

Nå har bilen symptomer som at når jeg kjører den varm blir den tungstartet, og oftere starter den ikke før den står litt.

Men når den starter er den helt normal og går godt.

Så jeg antar veivsensor har begynt å dø, og tror nok den er overmoden for utskiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...