Spectral72 Skrevet Juli 24, 2014 Share Skrevet Juli 24, 2014 På vei til Sørlandets begynte bilen å jage/jukke ved akselerasjon i lavere turtall. (Rundt 2K) Har også fått litt anderledes gange ved tomgang. Har tidligere fått feilmelding på crankshaft sensor, men det har vært sjeldent. Mistenker nå at den har slått til for fullt ? Hvordan oppfører bilen seg med gåen kamsensor ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spectral72 Skrevet Juli 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2014 Altså en E39 - 1998 M52-B20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 24, 2014 Share Skrevet Juli 24, 2014 Ved dårlig kamsensor vil du få de symptomene du beskriver. Veivsensor (crankshaft) så vil ikke en M52 starte. M52TU starter med gåen veivføler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Juli 24, 2014 Share Skrevet Juli 24, 2014 Joda, den vil starte med vil slite mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juli 24, 2014 Share Skrevet Juli 24, 2014 TU motoren vil starte men den har to stykker og går da i failsafe modus og bruker da kun en til å komme seg til verksted etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spectral72 Skrevet Juli 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2014 Fikk diagnosert bilen, og den viste også tenningsfeil på sylinder 2. Skiftet Coil, og ting ble mye bedre. Nå forsvant også rykking/jagingen og feilmelding på veivsensor forsvant. Bilen sviver greit og går normalt. Mitt spørsmål er da om coilene kan slå ut på diagnosen som veivsensor feil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 31, 2014 Share Skrevet Juli 31, 2014 I utgangspunktet ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spectral72 Skrevet Juli 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2014 Er vel kanskje også slik at gammel E39 fra 1998 ikke nødvendig er 100% på dette med diagnose på veiv/kam sensorer. Ser at det skifter litt mellom kam og veivsensor feilmelding. Bilen oppfører seg vel verst med veivsensor som slukner ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet August 1, 2014 Share Skrevet August 1, 2014 Jeg tror nok at din "gamle" e39 er ganske så 100% på dette med kam/veivsensor. Når min gamle e34 også er 100% på de. Jeg bestillte "billig" sensorer på ebay, og bilen min har ingen feilmeldinger igjen. Husk å slett feilkodene;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e 39 touring Skrevet August 2, 2014 Share Skrevet August 2, 2014 Har sjøl hatt feil på kamsensor på e39,var da veivsensor som vår gåen..e39 liker ikke uorginale sensorer,anbefaler originale bmw,så slipper en å bytte en gang til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet August 2, 2014 Share Skrevet August 2, 2014 M52B2X 1996-1998: Periodisk feil kamsensor: Ingen symptomer til å begynne med, men etterhvert vil man oppleve dårlig gange Periodisk feil veivsensor: Motor går helt normalt, men vil plutselig kunne stoppe Permanent feil veivesensor: Motor starter ikke Er ikke dette sånn ca korrekt da? Merk at jeg ikke snakker om M52B2xTU-motoren (1999-2000). Har forøvrig hatt feil på kamsensor på egen bil (M52B20), dette ble diagnostisert korrekt i iNPA. Har også hjulpet andre med diagnose på veivsensor (M52B2x), har da også fått tilbakemelding i etterkant på at det faktisk var veivsensor som var defekt. Jeg stoler ihvertfall på diagnosen man får ved bruk av INPA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spectral72 Skrevet August 2, 2014 Forfatter Share Skrevet August 2, 2014 Har kommet meg hjem fra ferie og bilen gikk helt normalt fra Lyngdal til Kristiansund. Skal også sies at jeg kjøpte meg ny veivsensor men skiftet ikke da bilen egentlig gikk greit. (Også Coil 3 var gåen, og skiftet denne. ) Nå har bilen symptomer som at når jeg kjører den varm blir den tungstartet, og oftere starter den ikke før den står litt. Men når den starter er den helt normal og går godt. Så jeg antar veivsensor har begynt å dø, og tror nok den er overmoden for utskiftning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå