Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Har konstatert eksoslekkasje i fleksi-skjøten på framre katalysator. Dette er vist et vanlig problem.

Ser at det er enorm forskjell på pris mellom bil med manuell- og automatkasse. 1500kr for manuell og over 7000kr for automat.

Hvorfor er det så stor forskjell? Jeg har jo selvfølgelig den dyre typen :-(

Noen som erfaring å kjøpe denne katalysatoren fra utlandet?

Skrevet

Du får rep kit for 320d fleksi skjøt til automat :  18312356512

Men nå gikk jeg ut i fra de andre postene dine.. hvilken bil er dette til og hvilken motor?

Skrevet

2002mod 320dAT M47N 150hk :-)

Du får rep kit for 320d fleksi skjøt til automat :  18312356512

Men nå gikk jeg ut i fra de andre postene dine.. hvilken bil er dette til og hvilken motor?

Skrevet

Må denne sveises?

Vurderer også å kjøpe en erstatning uten katalysator. Det påstås at man vil få godkjent eksostest på EU-kontrollen da det er 2 katalysatorer.

Skrevet

Har en slik katalysator tilsalgs. Kun 700 kr inkludert frakt.

Sto på 320D 2002 mod. 150 hk.

Automat?

Skrevet

Automat ja.

Og denne er iorden? Altså at flex-koblingen ikke er lekk og katta tett?

Skrevet

Ene festeskruen (det er 2 stykker) har gått av ved demontering så den er litt kortere enn hva den skal være. Men sikkert lett å fikse for en som ikke har ti tommeltotter.

Det er der hvor den festes i et stag (tror jeg) for oppheng.

Ellers er katalysatoren helt i orden. Ingen lekkasje på flex-koblingen og selve katalysatoren er helt åpen.

Skrevet

Hei alle!

Har konstatert eksoslekkasje i fleksi-skjøten på framre katalysator. Dette er vist et vanlig problem.

Ser at det er enorm forskjell på pris mellom bil med manuell- og automatkasse. 1500kr for manuell og over 7000kr for automat.

Hvorfor er det så stor forskjell? Jeg har jo selvfølgelig den dyre typen :sad:

Noen som erfaring å kjøpe denne katalysatoren fra utlandet?

Hei,

vi har erstatningsrør som vi bruker i våre "steg 2" tuning pakker. Dette røret er bolt on og erstatter det røret du har i dag, men har ikke katalysator (for bedre flow). Lagd i rustfritt, polert, bolt on, kraftige flenser. Koster 3250,- ink mva. Da har du tross alt helt ny felxi uten noe mer arbeid ;)

-TRF

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...