Gå til innhold

Kruze's BMW 318ci e46 coupe m-sport

Kruze
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

I slutten av juni gikk jeg i innkjøp av min førstebil, en 2001 mod bmw 318ci e46 coupe m-sport! Jeg er storfornøyd så langt, og gleder meg bare mer og mer til dagen jeg får lappen, forhåpentligvis i september, da jeg endelig kan sette meg bak rattet å kjøre alene med et stort glis! Har fått oppkjøring på dagen, den 9.September, krysser fingra for at det skal gå bra! :)

Beste bildet jeg har tatt av den selv:

post-81592-0-96206400-1407441888_thumb.j

Legger til litt bilder fra annonsen:

post-81592-0-21176900-1407440432_thumb.j

post-81592-0-03207500-1407440448_thumb.j

post-81592-0-77247500-1407440464_thumb.j

post-81592-0-17225800-1407440489_thumb.jpost-81592-0-43577900-1407440529_thumb.j

post-81592-0-36638700-1407440536_thumb.j

Bilen måtte vises for og få ut skiltene, ettersom den hadde mangel på senk. Org sportsunderstell var montert ved kjøp, så bilen var så og si visningsklar.

Ting som har blitt gjort hittil:

- Grundig vask innvendig.

- Grundig vask utvendig + polering.

- Hjulstillingskontroll.

- Bremsetest.

- Diagnose.

Var litt uheldig dagen jeg skulle på visning med den, 10min før visning ankom vi biltilsynet, og på vei inn døren hørte vi et lite smell, noe vi egentlig ikke tenkte noe på, etterhvert kom det en kar løpende å ropte på oss.. Vi gikk tilbake til bilen der det røk godt opp av panseret og kjølevæska rant fint under... En slange hadde sprekt, og trykket tømte bilen fort for kjølvæske..

Kontrolløren var lung å sa at jeg ikke burde tenke noe særlig på det ettesom det var senk han skulle se på, og han "følte med meg" når jeg sto der fly forbanna over at slangen røk da..

Fikk fylt på litt og flyttet bilen over til brennes auto(bmw verksted) der de skulle ordne slange og det som skulle trenges, og forhåpentligvis er den ferdig innen noen dager!

Planer for bilen fremover:

- Polere kantene på felgene sikkelig.

- Ta av det avtagbare hengerfestet (sitter som juling...)

- Bytte girkula (står m-kule i, men flasset i toppen)

- Bytte gir mansjett og håndbrekk mansjett til skinn med m stripene i sømmen.

- Bytte håndbrekk handtaket.

- Fikse sømm som har gått opp i baksetet.

- Sote bakrute samt tone frem rutene.

- Lyd oppgradering (også keen på spiller som passer fint i dashen, tips?)

- Effektanlegg og nytt filter (vil kun ha litt mer sportslig lyd)

- Fjerne det som er av rust.

- Sorte nyrer.

- Carbon splittere elr leppe(tips?)

- Mulig nye felger og coilovers.

- Ønsker meg også CSL luke og m3 speil, men blir å se hva jeg ønsker og legge i en 318, da m3 er drømmen!

Kom gjerne med tips til forbedringer, og valg av forskjellige produkter/deler osv!

Blir å oppdatere litt hva jeg gjør med bilen osv. Har blant annet en kompis som venter spent på og få tatt en sikkelig photoshot med den, som er ganske så dyktig på både det å ta bilde å redigre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk interiør i den bilen din. :D

Ellers vil jeg råde deg til å droppe planene om CSL-luke (med mindre du finner en original). De har sjeldent god passform, og så er de ofte litt rare med "linjene" bak.

En oppgradering som gjør seg litt er facelift-bakluke, de kan du gjerne finne billig rundtom også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med E46 med skamtøft interiør :)

Synes nå To-do listen din så grei ut. Ton rutene likt fremme og bak heller. Det vil uansett se mørkere ut bak enn fremme så lenge bakruta blir mørk.

Synes den fortjener noen tøffere felger som ikke er sorte. 

Ellers så har du jo et veldig godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk interiør i den bilen din. :D

Ellers vil jeg råde deg til å droppe planene om CSL-luke (med mindre du finner en original). De har sjeldent god passform, og så er de ofte litt rare med "linjene" bak.

En oppgradering som gjør seg litt er facelift-bakluke, de kan du gjerne finne billig rundtom også.

Veldig fornøyd med interiøret, syntes det er rått, og artig å ikke ha noe "alle andre" har :)

Takk for tips og råd ang bakluka!

Grattis med E46 med skamtøft interiør :)

Synes nå To-do listen din så grei ut. Ton rutene likt fremme og bak heller. Det vil uansett se mørkere ut bak enn fremme så lenge bakruta blir mørk.

Synes den fortjener noen tøffere felger som ikke er sorte. 

Ellers så har du jo et veldig godt utgangspunkt.

Hjertlig! 

Tips til felger som vil kle bilen? Ikke til en alt for gæli pris da jeg kun har lærlinglønn..

Til alle andre: Kom gjerne med tips angående hvor jeg kan gå i innkjøp av ting på "to do" listen min, eller noe som burde vært lagt til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallåsen fungerer ikke ettersom det er en nøkkel som er kjøpt senere etter at tidligere eier mistet nøkkelen.

Altså nøkkelen er ikke kodet til bilen, noen som vet om hvor og til hvilken pris jeg kan få dette gjort? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har! :grin: Ang nøkkel så skal vel BMW klare og levere/kode nøkkel som passer i lag med bilen din. Jeg tror nøkkelen ligger på ca 1800kr.. :/

Takk takk! :D Oiidaa.. blir å se hva jeg prioriterer fremfor og få sentrallåsen til å fungere... 1800kr kan jeg bruke på en del annet smått!

Hvertfall ikke førsteprioritet nå som jeg kun har lærling lønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...