Gå til innhold

Ess software på 330d? samme automat kasse som 335d?

kortsluttning
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke i følge delekatalogen.

Å da ville du ha hatt rett og ikke jeg

Du har nok rett. Er vel lite forskjell i de to girkassene, er vel kun hva de forskjellige klarer og håndtere. Har lest litt om ZF6HP19, og den kassa sitter i Huyndai sin Genesis Coupe, som har 3.8 V6er, med 500nm vis jeg ikke husker feil. Men, jeg regner med at det skal gå greit med chippen som sitter i bilen min, den går like fint etter at jeg har hatt bilen et år, satser på at det fortsetter sånn. Den er jo også chippa hos ESS, og de vet vel hvor langt man kan tyne ting før det begynner å gå på grensa til at man skal være forsiktig med og dra ut mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst. Det er jo en viss sikkerhetsmargin ute å går samt at motor yter kanskje ikke full fres i alle gir.

Synes ihvertfall at som er original går nesten like bra i 4. Gir som i 3. Gir.

Merker du noe til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med motor eller girkasser på bmw, selv om noen av de har vært misshandla av forrige eier.

Kjør bilen ordentlig varm, og stram opp drivlinja før du gir på så er det aldri noe problem :)

Det er  moment omformer på disse automatkassene som gjør at du ikke får gitt på fullt før du når rundt 50km/h, 330d blir ikke ordentlig sprek før jeg har nådd fartsgrensen heheh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...