Gå til innhold

Bmw E39 vindusproblemer hs. foran...

icemanM5
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med autofunksjonen på min 02.mod e39... Høyre framdør, der fungerer autofunksjonen kun ned, men ikke opp igjen... Noen so  vet hva det kan skyldes...? Vindu går å få igjen med knappene, men jeg må trykke knappene helt inn til der autofunksjonen egentlig skulle ha fungert, men da går det bare opp om jeg holder knappen inne. Men egentlig skulle det jo gått igjen på "første hakket" på vindusbryterene..... Har hørt noe om en evt "klemlist" elelr noe, og som muligens kan vre koblet feil og mye rart, men jeg har ikke så greie på det... Noen som er stabile her...? :)

Setter pris på om noen evt har bilder og kan tegne og forklare... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem på høyre bakvindu på min.. :P
Har av og til vært borti at vinduet (på vei opp) har stoppet og snudd og gått litt ned igjen.

Og det er jo det som skjer om denne klemme lista blir trykt på.
Har ikke tenkt så mye på det egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av problemet på min isted... Goggla problemet i går kveld (Les: jævli seint :P ), Og fant ut at om man tar av dørtrekket, så er det veldig mange som kobler de 3 små ledningene feil, og det var gjort i mitt tilfelle oxo... Så kontakta til klemlista var bytta om med kontakta til tweeter ved lufteventil... :D Merka at tweeter ikke funka, men når jeg bytta om ledningene så funka tweeter igjen, og vinduet fungerer igjen på auto :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt bilen din fra den var ny? Tenkte om noen andre kan ha tatt av dørtrekket før du kjøpte bilen evt, for det var det som var i mitt tilfelle.... Jeg har bare hatt bilen i 3 mnd, og tydeligvis noen som har hatt det av tidligere... Du kunne jo sjekka på din da, men leste noe om at sjåførvinduet har egen styring, samme har passasjerdøra foran, og der sitter modulen i døra, mens begge bakdørene (med tilhørende auto-funksjon), går på en annen men felles modul... Merkelig bygd opp spør du meg, at ikke alle vinduer går på samme modul... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at det har vært tatt av før, men jeg har ikke tweeter, og ikke ledning til denne heller.
Og det har funket fint før, problemet kom plutselig da jeg tilfeldigvis oppdaget det, og da hadde ikke trekket vært av på sikkert snart 2 år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fant ut av problemet ja :) Er visst en nisse som har hatt av dørtrekket tidligere ja. Og tydeligvis så har han bare tatt den ledningen som var lengst for å sette på tweeteren, siden den passet best ved demontering og montering...... :stupid:  Byttet om den og den fra klemlista, og vips så funka både auto-funksjonen og tweeteren igjen :headbang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...