Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Girhendler er OK, men ikke et must synes jeg. Glad for at jeg har det, men det er mest på grunn av at girspaken blir så mye penere på F11. Sjeldent jeg bruker det ved normal kjøring.

Skrevet

Rent praktisk, nei. Men kanskje estetisk, for det ser stilig ut. Spørs litt hvor mye det koster, er vel en 6000 kroner ekstra for sportsautomat om jeg ikke husker feil? Ville heller valgt ryggekamera i så fall.

Skrevet

Girhendler er OK, men ikke et must synes jeg. Glad for at jeg har det, men det er mest på grunn av at girspaken blir så mye penere på F11. Sjeldent jeg bruker det ved normal kjøring.

Der er jeg helt enig, jeg bruker også sjelden de girhendlene. Skal jeg velge gir selv så foretrekker jeg manuell og en klutsj, men som du seier så ser det jo veldig bra ut da :) Men sportautomaten i seg selv synes jeg er fantastisk, girspaken er så mye finere og jeg liker karakteristikken til kassen. Kickdown blir så si overflødig da den hele tiden har ett lavere gir liggende klart, og den er fabelaktig for forbruket når man kjører på motorveien da den hele tiden velger høyeste gir. Også girer den lynrask når det er nødvendig, hvis du ligger i 100 km/t og plutselig vil øke farten drastisk så er den der med et lavt gir umiddelbart i stede for en konvensjonell kasse som trenger noen sekunders tenketid.

Skrevet

Aha, så forskjellen på f30 sine spaker også nå.

Men da er det girhendler på ratt og annen look på girstanga som er forskjell.

Er ikke noe ytelses forskjell? 0-100 var lik på vanlig auto og sportsauto vertfall.

Skrevet

7_speed_sport_transmission.jpg

Bare for å pirke litt så er det bildet der av den første renerasjonen Sportautomat :) I dag ser spaken ut som dette, ikke store forskjellene dog :)

post-47692-0-89832800-1410287763_thumb.j

Skrevet

Da har jeg lagt til både tonede ruter og ryggekamera. Så jeg får stopp der. Gidder ikke betale 5000,- mer pga. av utseende på girspaken.

Skrevet

Jeg mener at begge Automatene har 8 trinn men at sportautomaten har ett mer sportslig og aktivt giroppsett både i Sport og i Drive. Jeg selv føler at Sporten er litt mer på hugget selv i drive, har hele tiden ett lavt eller høyere gir klart for behov og slik oppfører ikke de vanlige automatene jeg har kjørt i disse bilene.

EDC følger med Sporten men er tilvalg på vanlig automat, iallfall på prefacelift biler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...