Gå til innhold

BMW F30 utstyr dilemma?

icodden
 Share

Anbefalte innlegg

Girhendler er OK, men ikke et must synes jeg. Glad for at jeg har det, men det er mest på grunn av at girspaken blir så mye penere på F11. Sjeldent jeg bruker det ved normal kjøring.

Der er jeg helt enig, jeg bruker også sjelden de girhendlene. Skal jeg velge gir selv så foretrekker jeg manuell og en klutsj, men som du seier så ser det jo veldig bra ut da :) Men sportautomaten i seg selv synes jeg er fantastisk, girspaken er så mye finere og jeg liker karakteristikken til kassen. Kickdown blir så si overflødig da den hele tiden har ett lavere gir liggende klart, og den er fabelaktig for forbruket når man kjører på motorveien da den hele tiden velger høyeste gir. Også girer den lynrask når det er nødvendig, hvis du ligger i 100 km/t og plutselig vil øke farten drastisk så er den der med et lavt gir umiddelbart i stede for en konvensjonell kasse som trenger noen sekunders tenketid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så forskjellen på f30 sine spaker også nå.

Men da er det girhendler på ratt og annen look på girstanga som er forskjell.

Er ikke noe ytelses forskjell? 0-100 var lik på vanlig auto og sportsauto vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at begge Automatene har 8 trinn men at sportautomaten har ett mer sportslig og aktivt giroppsett både i Sport og i Drive. Jeg selv føler at Sporten er litt mer på hugget selv i drive, har hele tiden ett lavt eller høyere gir klart for behov og slik oppfører ikke de vanlige automatene jeg har kjørt i disse bilene.

EDC følger med Sporten men er tilvalg på vanlig automat, iallfall på prefacelift biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...