grepst1 Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Vil i nermaste framtid skifte olje på kassa, 2006 520d. Flushing er nok det beste, men bør ein ikkje skifte filter i tillegg? Erfaringar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Vil i nermaste framtid skifte olje på kassa, 2006 520d. Flushing er nok det beste, men bør ein ikkje skifte filter i tillegg? Erfaringar? Lurer på om dette har noe for seg jeg også, så del gjerne erfaringer her når du har utført det Min= --> 2006 320d 140.000km Er det noen grunn til at du ønsker å få gjort dette, eller er det bare for vedlikehold? Min girer egentlig veldig fint synes jeg, men synes av og til at den kanskje kunne "tatt tak" på litt lavere turtall. Virker nesten som sluring fram til 2000rpm. Synes Audi sin automatkasse tar tak på lavere turtall. Men det er kanskje bare en Bmw ting. Jeg har veldig lite moment på lavt turtall nemlig.(Under 1500rpm). Er det filter eller sil i disse automatkassene? Samme kasse i 520d og 320d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Søk før dere skriver. Men uansett så er det ingen grunn til å ikke skifte bare fordi det går bra. Blir det samme som å ikke ha forsikring, det har jo gått bra sålangt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 22, 2014 Share Skrevet August 22, 2014 Husk å søk ja (forumregler) finnes milliarder av slike tråder & innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grepst1 Skrevet August 23, 2014 Forfatter Share Skrevet August 23, 2014 Det vert anbefalt å skifte olje ved 100.000 km eller ved alder på 10 år, men fortsatt vert det og hevda at det er liffetime olje på den.... Pris frå kr. 5000,- til kr. 7000,-. Enkelte som flusher meiner det ikkje er nødvendig å skifte filter. Ein skifter jo aldri motorolje uten å skifte filter.....? Så har nok tru på at filter som er ein del av bunnpanna er best å ta med. Ønskjer fortsatt tips, har jo ein god E60 som eg har tenkt å behalde i mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 23, 2014 Share Skrevet August 23, 2014 Flush kassen med bunnpanne skifte. Jeg fikk tilbud på 7500,- sek og 8500,- nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet August 23, 2014 Share Skrevet August 23, 2014 Hvis du har problemer med girskift og kasse generelt bør den etterses. Men å bytte olje på den bare for å gjøre der ser eg ingen mening med. Det er lett å gjøre feil og et generelt tips er: if it works dont touch it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 23, 2014 Share Skrevet August 23, 2014 Så da kunne jeg bare sløyfet bilbelte og forsikring da? Har ikke kræsjet enda nemlig.... Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet August 23, 2014 Share Skrevet August 23, 2014 Tror ikke jeg orker kommentere den sammenligningen engang. Speechless Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grepst1 Skrevet August 24, 2014 Forfatter Share Skrevet August 24, 2014 Takkar for innlegg, vert nok til at eg skifter filter/bunnpanne pluss flushing. Så får eg ta olljeskift på kassa på E39-en sjølv som eg har gjort tidlegare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå