Gå til innhold

E36 325 Coupe, Newbie


Clutch
 Share

Anbefalte innlegg

For rundt en og halv måned siden, så skulle jeg leke meg litt med min gamle E36 318 på en grusvei. Fikk en fin sladd gjennom svingen, men kontraen kom litt kjappere enn sist ](*,), så da ville bilen ned i grøfta. Det ble såpass store skader på bilen at jeg ikke gadd å fikse det selv, så jeg solgte den for 5 høvdinger. Han som kjøpte den skulle bygge den om til banebil med V12 motor(!), men så langt kom han ikke da han kræsja bilen 24 timer senere.

Begynte da å lette Finn.no og Autodb.no etter en BMW med r6 motor og manuell kasse, men kunne ikke finne noe, og tida gikk og jeg ble mer desperat etter ny bil. Begynte å se på både Audi, Merce og VW... men det trenger vi ikke snakke om. Etter mange utallige timer på nettet, så fant jeg en 325 som så lovende ut. Ringte selgeren tidlig på dagen og tok bilen med hjem 8 timer senere  \:D/ 

 

Bilen rullet ut av fabrikken i 1993 og er førstegangsregistrert i Norge i 2001. Den har ruslet 220.000 km, men det merkes ikke på motoren. Med sin 2.5L motor og 192 hk (m50b25 med enkel vanos), så er den sprek nok, ihvertfall bedre enn min gamle "trøtt18". Bilen er coupe og står på GS Magnum 19" og godkjent senka med Cobra Evolution II. Men med 21 år på veiene, så er det noe små plukk.

Liste over ting som på gjøres:

- Sveise rust i et jekkefeste

- fikse speedometeret 

- bytte lykter, da det er to forskjellige og H1 pære i den ene og H4 i den andre  :-k

- heve den noen cm, da den subber ganske mye.

 

Andre planer:

- M- striper i grillen

- E36 GT vinge (klasse to?) med klosser.

- Muligens ny eksos, da DTM potta ser jævlig ut etter min smak. Har veldig lyst på ordentlig grenrør og downpie i 2.5", race cat, noe som får frem den nydelige lyden i rekkesekseren

- Kanskje nytt interiør, kanskje vader. For de av dere som har sett på filmen Børning, så har jeg veldig lyst på like sparco stoler som det er i E36'en Mørk og Hammer kjører. De må helst være svarte. 

 

Uten om dette, så er bilen slik jeg vil ha den. eneste jeg har gjort hittil er bytte til sportluftfilter og nye skiltholdere fra GS bildeler. Har ikke tatt noen bilder av den ennå, men slenger ut noen fra annonsa.

 

Setter stor pris på tips og innspill :) og med det så sier jeg god natt :)

 

post-76787-0-57200700-1408919143_thumb.j

post-76787-0-29504600-1408919166_thumb.j

post-76787-0-79284100-1408919171_thumb.j

post-76787-0-93604800-1408919175_thumb.j

post-76787-0-42258400-1408919179_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort noe med bilen idag utenom en god vask :) kikka litt etter ny frontlykter, men fant ikke noe av interesse... 

Var også hos en bekjent som hadde to bøttestoler til salgs, er litt nysgjerrig på hvordan det kan bli :P

 

 

Noen bilder jeg knipset i farta etter jeg hadde vasket den :) kvalitet på bilde er ikke så mye å skryte av da telefonen min bare har 3 mp kamera... 

 

 

Var hos en kamerat i stad og bytta olje og filter på E39'en til en annen kamerat. Den svarte BMW'en er E46 318.

Til slutt et bilde av gamle BMW'en godt parkert nede i en grøft.... :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :)

Felgene beholder jeg :)

 

La på gul film på lyktene i går :) mange vil nok mene at det er harry, men nå jeg syntes at det ble tøft :P har ikke noe bilde nå, men det kan la seg ordne :) 

også har jeg kjøpt bøttestoler med firepunkt seler, de skal nok ikke inn i denne bilen :P men vet aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort stort med bilen ennå.

Har handla nytt anlegg og fått montert det da :) ilpine spiller, rockford fronthøytalere med twitere, jbl 6*9 i hatthylla, kicker comp r 2*10" basskasse, kicker forsterker og kondensator. Spiller helt rått :D

 

av andre ting med bilen, så begyner clutchen og starteren å bli dårlig og må byttes i nærmere fremtid. 

 

når jeg burner med bilen eller tar en burn out, så spinner den bare på det ene hjulet, men på grus så slipper den på begge hjula.

noen som vet hva det kommer av? for mye brems?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har diffbrems.;)

Ergo den tar ikke på begge hjula når du skal f eks herje.

Jeg har og åpen diff på min og burning ser og blir dumt ut.

Men diffbrems ligger klar til montering.:).

Uansett fin bil du har annskaffet som du må passe på.

E36 som er i grei stand blir stadig skjeldnere og vanskelig å få tak på.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...