Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bmw!

bjørnsteine
 Share

Anbefalte innlegg

ja vis du sier det så er det vel riktig. må nok skuffe deg. var heller lite effekt i chippen^^

er forskjell på tidlig og sen e39 2000 mod. men det viste du sikkert.

hjelper heller ikke med sementklosser på navet.

min var original. spør heller en og bare gå ut ifra noe du ikke vet alt om.

Her bekrefter du bare poenget mitt...

Newsflash: En E39 530D(selv første gen) er raskere originalt med automat. En din 523 med manuell. Dette forutsetter at begge bilene er i orden, og går som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge bilene var i 100% iorden bare sånn jeg har fått det ned på arket. 

som i mitt første innlegg skriver jeg at jeg kjørte fra en 530d 2000 mod. chippet. men chippen har nok ikke vert like god som produsenten sa. 

og diskutere med folk som sitte og ni glor på noen tall er helt meningsløst(0-100). for det er flere ting som spiller inn når en tar 0 til 100 med originale motorer. 

hva felger har bilene 

hva dekk har bilene 

bare for og nevne noe. folk blir overasket over hvor mye kjappere bilen virker med vinterfelgene som er kjedelige og har bra dekk. og det stemmer nok at bilen blir noe raskere ikke minst mindre rullemotstand. når forbruket går ned med hele 0,3. 

om du smeller på felger som veier over 5(4 felger) kilo en de originale felgene vil det gi utslag på akselerasjon. og topper det hele med billige dekk ja så har du oppskriften på dårligere tall en oppgitt. og når ble disse tallene fra bmw 100% riktige når folk tar dyno på motorer som er 30 år og har mer effekt en oppgitt fra bmw selv.  

og e39 2000 modell hadde en 4 trins automat som ikke er noe sportslig av seg i det hele. 

var en som hadde sin 523 på dyno der den ble målt til 178 hk. helt dønn original. 

så om man tar alt dette og ser på de tallene som kun betyr noe i hele verden. 8,4 og 8,5 . så er det ingen overraskelse at jeg vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge bilene var i 100% iorden bare sånn jeg har fått det ned på arket. 

som i mitt første innlegg skriver jeg at jeg kjørte fra en 530d 2000 mod. chippet. men chippen har nok ikke vert like god som produsenten sa. 

og diskutere med folk som sitte og ni glor på noen tall er helt meningsløst(0-100). for det er flere ting som spiller inn når en tar 0 til 100 med originale motorer. 

hva felger har bilene 

hva dekk har bilene 

bare for og nevne noe. folk blir overasket over hvor mye kjappere bilen virker med vinterfelgene som er kjedelige og har bra dekk. og det stemmer nok at bilen blir noe raskere ikke minst mindre rullemotstand. når forbruket går ned med hele 0,3. 

om du smeller på felger som veier over 5(4 felger) kilo en de originale felgene vil det gi utslag på akselerasjon. og topper det hele med billige dekk ja så har du oppskriften på dårligere tall en oppgitt. og når ble disse tallene fra bmw 100% riktige når folk tar dyno på motorer som er 30 år og har mer effekt en oppgitt fra bmw selv.  

og e39 2000 modell hadde en 4 trins automat som ikke er noe sportslig av seg i det hele. 

var en som hadde sin 523 på dyno der den ble målt til 178 hk. helt dønn original. 

så om man tar alt dette og ser på de tallene som kun betyr noe i hele verden. 8,4 og 8,5 . så er det ingen overraskelse at jeg vant.

Seriøst? Ser du ikke selv hvor idiotisk det du skriver ser ut?

Du skriver altså at egentlig så kjørte du "ifra en 530D" pga den var lastet tungt\hadde tunge felger\dekk\dårlig chip som gjorde at den gikk dårligere en orginalt. Når begge bilene er orginale, så er en 530D med automat raskere en din 523.

Prøv neste gang å kjør om kapp med noen som drar campingvogn! :stupid:

Man skal høre mye før ørene faller av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte ifra en chippet 530d med uoriginale sommer felger og billige dekk.  det var egentlig hele poenget.og alt jeg sa. men så drar du inn at da må det være noe galt med 530d noe det ikke var. og så begynner alle disse tallene som ikke stemmer 100%. det er blitt diskutert før. folk som har test 1 bil som har vert 0,5 sec raskere en oppgitt. og noen ganger er de tregere.

hva bilene klarer originalt var ikke det jeg skulle diskutere. og selv der er det avvik både positivt og negativt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil blir ikke kjappere med smale vinterdekk, men den får nok høyere toppfart. Med smale vinterdekk og myk gummi så vil du tvert i mot få dårligere akselerasjon da dekket vi ha dårligere grep på tørr asfalt.

Ingen BMW ifra 2000 har 4 trinns automat, til og med min 1994 520I har 5 trinns automat ;) En bekjent har en dynorulle og der testa vi min tidligereE39 520I 2,2 liter og den hadde 172 hk mot originalt 170, ofte at BMW yter mer enn hva de oppgir uten at det skal gi så mye utslag i lyskryss dueller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil blir ikke kjappere med smale vinterdekk, men den får nok høyere toppfart. Med smale vinterdekk og myk gummi så vil du tvert i mot få dårligere akselerasjon da dekket vi ha dårligere grep på tørr asfalt.

Ingen BMW ifra 2000 har 4 trinns automat, til og med min 1994 520I har 5 trinns automat ;) En bekjent har en dynorulle og der testa vi min tidligereE39 520I 2,2 liter og den hadde 172 hk mot originalt 170, ofte at BMW yter mer enn hva de oppgir uten at det skal gi så mye utslag i lyskryss dueller.

det jeg mente var at når folk tar av de uoriginale sommerfelgene. som ofte er noe tyngre og har breie dekk så blir folk litt overasket over hva forskjell det faktisk er når de setter på de originale vinterfelgene. dette har jeg test på mine biler på forskjellige merker og det gir forskjellige tall. blir selvsakt ikke raskere en originalt hehe :)

kan helt sikkert stemme det med automaten :) men er vel ikke 4 trins med overdrive ?

edit: leser nå at det er 5 trinns automat :) og ikke overdrive. er vel mest amrikanske biler som blir levert med overdrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...