Gå til innhold

Bytte ut CIC enhet og skjerm

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er ny i bimmers.no men har hatt en god del BMW'er tidligere.

Ettersom jeg nå har solgt min A4 B8 (uff, grell) så har jeg nylig gått til innkjøp av en E91 Facelift med M-tech. Er strålende fornøyd hittil men har et par irritasjonsmomenter som jeg vil få fikset og trenger hjelp.

Bilder av bilen kommer når godværet kommer og bimmeren får en vask

Her er iallefall utstyrslisten

S249A Multifunction f steering wheel
S321A Exterior parts in vehicle color
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S851A Language version German

S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S1CBA CO2 package
S1CCA Auto start/stop function
S1CDA Brake Energy Regeneration
S230A  Extra package, EU-specific
S258A  Tire with run-flat functionality
S2MFA BMW alloy wheel, M spider spoke 193
S319A  Integrated universal remote control
S320A  Deleted, model lettering
S322A  Comfort access
P337A  M Sports package
S3AAA Roof railing black
S3APA Windshield with grey wedge
S418A  compartment package
S423A  Floor mats, velours
S428A  Warning triangle and first aid kit
S431A  Interior mirror with automatic-dip
S481A  Sports seat
S494A  Seat heating driver/passenger
S4AEA  Armrest front, retractable
S4MGA Int. mouldings aluminium glacier-silver
S502A  Headlight cleaning system
S508A  Park Distance Control (PDC)
S521A  Rain sensor
S522A Xenon Light
S524A Adaptive Headlights
S534A Automatic air conditioning
S540A Cruise control
S5ACA High-beam assistant
S606A Navigation system Business
S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD
S6FLA USB/Audio interface
S704A M Sports suspension
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S761A Individual sunshade glazing
S775A Headlining anthracite
P7R7A Innovation package
P7RSA Package Comfort
L801A  National Version Germany
S863A Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S8SCA Telematics access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP

Navigasjonssystemet er av business utgaven med minimalt av utstyr. 

Bl.a er det ikke bluetooth, hardisk til å overføre mp3 filer (hadde dette på min E87). 

Spørsmålet mitt er; er det plug & play å bytte ut CIC og skjermen? Vet at mikrofonkabler må eventuelt trekkes. 

Jeg vil ha den store navien som dere sikker forstår. Er det noen her som har gjort dette tidligere? 

Det andre alternativet mitt er Fiscon Bluetooth. Får da handsfreeløsning og A2DP med på kjøpet. 

Hva synes dere jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må strekke noen kabler og slikt, samt kode enheten for din bil. Du må i tillegg ha FSC-emulator eller originale FSC-koder for å muliggjøre navigasjonsdelen og stemmestyring. 

Skal du ha bluetooth må du enten ha MULF2 eller Combox. Du må samtidig strekke kabler for mikrofon og slikt, samt koding.

Vi er flere her inne som har foretatt slike ombygginger, meg inkludert, samt en rekke andre som awt, sweetBMW etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen var grei om en forhandler gjør dette. Du har allerede bluetooth-modul i bilen din der bluetooth-delen er deaktivert, så det som gjøres er å aktivere denne, samt montere BT-antenne og mikrofon.

Det finnes forøvrig løsninger som gir deg A2DP via USB-kontakten du har, men de vil ikke være like optimale som å ha det originalt. Se mer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen var grei om en forhandler gjør dette. Du har allerede bluetooth-modul i bilen din der bluetooth-delen er deaktivert, så det som gjøres er å aktivere denne, samt montere BT-antenne og mikrofon.

Det finnes forøvrig løsninger som gir deg A2DP via USB-kontakten du har, men de vil ikke være like optimale som å ha det originalt. Se mer her.

Tusen takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen. 

Jeg er på nippet til å få tak i ny CIC spiller, 8,8" skjerm og ny iDrive knapper til rundt 3-4000,-

Skal allikevel få aktivert MULF-2 og mikrofon slik at jeg får handsfree. 

Er det virkelig verdt å oppgradere til Professional versjonen? Er spilleren forresten det samme på Professional og Business, bare forskjellig programvare?

Får dog større skjerm og mulig split screen men er det noe annet features som er på proffesional som ikke finnes på business versjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillerene er ikke like (professional er en del større rent fysisk), og foruten større skjerm får du mulighet til å lagre musikk på harddisk, kartdata som lagres på harddisk (de eldre har to "CD-spillere"), og litt andre finesser.

Jeg mener det er verdt å bytte, og spesielt om du får dette for 3-4000,- da dette er veldig billig. Bare pass på at det er CIC du kjøper, og ikke den eldre CCC. Disse pengene vil du nok også kunne få igjen når bilen en dag skal selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50840746&searchclickthrough=true&searchQuery=cic 

Jeg synes dette var fantastisk billig til å være sant. 

Jeg lukter her enten svindel, defekt vare eller tyveri så jeg har i utgangspunktet slått av meg denne tanken og går for ettermontering av BT som nevnt over og heller overleve med Y-kabel og iPod :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...