Kvakkster Skrevet September 4, 2014 Share Skrevet September 4, 2014 Hei! Er ny i bimmers.no men har hatt en god del BMW'er tidligere. Ettersom jeg nå har solgt min A4 B8 (uff, grell) så har jeg nylig gått til innkjøp av en E91 Facelift med M-tech. Er strålende fornøyd hittil men har et par irritasjonsmomenter som jeg vil få fikset og trenger hjelp. Bilder av bilen kommer når godværet kommer og bimmeren får en vask Her er iallefall utstyrslisten S249A Multifunction f steering wheelS321A Exterior parts in vehicle colorS520A Fog lightsS548A Kilometer-calibrated speedometerS851A Language version German S1CAA Selection of COP relevant vehiclesS1CBA CO2 packageS1CCA Auto start/stop functionS1CDA Brake Energy RegenerationS230A Extra package, EU-specificS258A Tire with run-flat functionalityS2MFA BMW alloy wheel, M spider spoke 193S319A Integrated universal remote controlS320A Deleted, model letteringS322A Comfort accessP337A M Sports packageS3AAA Roof railing blackS3APA Windshield with grey wedgeS418A compartment packageS423A Floor mats, veloursS428A Warning triangle and first aid kitS431A Interior mirror with automatic-dipS481A Sports seatS494A Seat heating driver/passengerS4AEA Armrest front, retractableS4MGA Int. mouldings aluminium glacier-silverS502A Headlight cleaning systemS508A Park Distance Control (PDC)S521A Rain sensorS522A Xenon LightS524A Adaptive HeadlightsS534A Automatic air conditioningS540A Cruise controlS5ACA High-beam assistantS606A Navigation system BusinessS698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVDS6FLA USB/Audio interfaceS704A M Sports suspensionS710A M leather steering wheelS715A M Aerodynamics packageS760A High gloss shadow lineS761A Individual sunshade glazingS775A Headlining anthraciteP7R7A Innovation packageP7RSA Package ComfortL801A National Version GermanyS863A Directory EuropeS879A On-board vehicle literature GermanS8SCA Telematics access request,country-spec.S8SPA Control unit COP Navigasjonssystemet er av business utgaven med minimalt av utstyr. Bl.a er det ikke bluetooth, hardisk til å overføre mp3 filer (hadde dette på min E87). Spørsmålet mitt er; er det plug & play å bytte ut CIC og skjermen? Vet at mikrofonkabler må eventuelt trekkes. Jeg vil ha den store navien som dere sikker forstår. Er det noen her som har gjort dette tidligere? Det andre alternativet mitt er Fiscon Bluetooth. Får da handsfreeløsning og A2DP med på kjøpet. Hva synes dere jeg bør gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 4, 2014 Share Skrevet September 4, 2014 Du må strekke noen kabler og slikt, samt kode enheten for din bil. Du må i tillegg ha FSC-emulator eller originale FSC-koder for å muliggjøre navigasjonsdelen og stemmestyring. Skal du ha bluetooth må du enten ha MULF2 eller Combox. Du må samtidig strekke kabler for mikrofon og slikt, samt koding. Vi er flere her inne som har foretatt slike ombygginger, meg inkludert, samt en rekke andre som awt, sweetBMW etc. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvakkster Skrevet September 6, 2014 Forfatter Share Skrevet September 6, 2014 Ok, Jeg har fått pris på ettermontering av BT til 3000 ink montering og koding Synes ikke det er så gærn pris. Får ikke med A2DP men jeg får greie meg med Y-kabel til iPoden til musikken sin del Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 6, 2014 Share Skrevet September 6, 2014 Prisen var grei om en forhandler gjør dette. Du har allerede bluetooth-modul i bilen din der bluetooth-delen er deaktivert, så det som gjøres er å aktivere denne, samt montere BT-antenne og mikrofon. Det finnes forøvrig løsninger som gir deg A2DP via USB-kontakten du har, men de vil ikke være like optimale som å ha det originalt. Se mer her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvakkster Skrevet September 6, 2014 Forfatter Share Skrevet September 6, 2014 Prisen var grei om en forhandler gjør dette. Du har allerede bluetooth-modul i bilen din der bluetooth-delen er deaktivert, så det som gjøres er å aktivere denne, samt montere BT-antenne og mikrofon. Det finnes forøvrig løsninger som gir deg A2DP via USB-kontakten du har, men de vil ikke være like optimale som å ha det originalt. Se mer her. Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvakkster Skrevet September 10, 2014 Forfatter Share Skrevet September 10, 2014 Hei igjen alle sammen. Jeg er på nippet til å få tak i ny CIC spiller, 8,8" skjerm og ny iDrive knapper til rundt 3-4000,- Skal allikevel få aktivert MULF-2 og mikrofon slik at jeg får handsfree. Er det virkelig verdt å oppgradere til Professional versjonen? Er spilleren forresten det samme på Professional og Business, bare forskjellig programvare? Får dog større skjerm og mulig split screen men er det noe annet features som er på proffesional som ikke finnes på business versjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 10, 2014 Share Skrevet September 10, 2014 Spillerene er ikke like (professional er en del større rent fysisk), og foruten større skjerm får du mulighet til å lagre musikk på harddisk, kartdata som lagres på harddisk (de eldre har to "CD-spillere"), og litt andre finesser. Jeg mener det er verdt å bytte, og spesielt om du får dette for 3-4000,- da dette er veldig billig. Bare pass på at det er CIC du kjøper, og ikke den eldre CCC. Disse pengene vil du nok også kunne få igjen når bilen en dag skal selges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvakkster Skrevet September 10, 2014 Forfatter Share Skrevet September 10, 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50840746&searchclickthrough=true&searchQuery=cic Jeg synes dette var fantastisk billig til å være sant. Jeg lukter her enten svindel, defekt vare eller tyveri så jeg har i utgangspunktet slått av meg denne tanken og går for ettermontering av BT som nevnt over og heller overleve med Y-kabel og iPod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 10, 2014 Share Skrevet September 10, 2014 Hvorvidt der er svindel eller tyvegods aner jeg ikke, men billig var det ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvakkster Skrevet September 10, 2014 Forfatter Share Skrevet September 10, 2014 For bra til å være sant mener jeg... Slår fra meg den tanken enn så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvakkster Skrevet Desember 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2014 Hei, Da har jeg omsider fått tak BT antenne og mikrofon. Ifølge BMW forhandleren så skal BT antenne sitte i taket under haifinnen - kan det stemme? Noen i på østlandet som kan kode om bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Må ha noen med fiber som kan gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Antennen kan monteres hvor som helst. Legg den bare en egnet plass. SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå