Saltkjelen Skrevet September 6, 2014 Share Skrevet September 6, 2014 Det har lenge vært spekulasjoner om hvorvidt BMW ville følge opp suksessen til fire-dørs coupèen Mercedes CLA, eller A3 sedan fra Audi, men nå kan man altså avsløre ferske spionbilder av BMW´s nykommer. Det har i lengre tid vært ryktet om en 2-serie Gran Coupe, som egentlig ville vært den rettmessige konkurrenten til CLA, men denne ser ut til å være vraket til fordel for 1-serie sedan. I ledd av BMWs FWD satsing, vil også F52 1-serie få drivhjulene her. Fremtidens internkoder vil forøvrig fordele seg slik: Fxx - MINI/FWD BMW (1- og 2-serie, Z1 og Z2, samt X1 og X2 m/u xDrive). Gxx - RWD BMW "35-up" (3-9-serie, X3-X8, Z3-Zx, samt M-modeller m/u xDrive). Ixx - BMW i-serie. F.eks: I01 i3, I12 i8 etc. ukjent - BMWs modeller som følge av BMW-Toyota samarbeid. Basert utifra spionbildene, ser det ut til at det ikke er lenge til vi ser offisielle bilder og data. KILDE: http://www.bmwblog.com/2014/09/04/first-look-bmw-1-series-sedan/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 6, 2014 Share Skrevet September 6, 2014 Jeg liker det jeg ser og at de skal satse på alle områder men framhjulstrekk er ikke veien å gå for ett bilkonsern som satser på kjøreegenskaper og kjøreglede. BMW vanner ut sitt viktigste varemerke og det liker jeg dårlig, selv om X-drive sikkert kommer til å være standard på de godt motoriserte utgavene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 6, 2014 Share Skrevet September 6, 2014 Jeg liker det jeg ser og at de skal satse på alle områder men framhjulstrekk er ikke veien å gå for ett bilkonsern som satser på kjøreegenskaper og kjøreglede. BMW vanner ut sitt viktigste varemerke og det liker jeg dårlig, selv om X-drive sikkert kommer til å være standard på de godt motoriserte utgavene. Jeg er enig utifra en entusiast sitt ståsted. Imidlertid sett utifra et realistisk/økonomisk ståsted gir dette mening. Årsaken er delt, økonomi og plass på den ene siden, konkurranse på den andre. Hverken MB eller Audi har tilsvarende biler med bakhjulstrekk, med hhv FWD og AWD, som BMW også nå vil tilby. Så er det også slik at 80 + % av nåværende 1 serie eiere tror/trodde de allerede hadde FWD, og ikke standard drift. Mao, 1 serie med unntak av 1/2 serie coupe er stort sett ikke kjøpt av entusiaster. Personlig syns jeg mini er en fantastisk morsom bil, tiltross for feilhjulstrekk. Kommer en test av 2 serie active tourer her på bimmers om ikke altfor lenge, så får vi se hva dommen ang FW blir da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå