Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Slitet med tempen ikke ville opp! da ble det ny termostat ;) Nb! husk termostaten skal inn først så gummi pakningen etterpå så tilslutt huset :)  den var relativt sliten den som sto der, så kanskje ikke så rart hehe. nå får jeg varme med en gang motoren går og varm luft i cabinen. dritt lei svetting her og der så rensa rundt topp dekselet og under vacumpumpa så montert frisk og ny pakning til topp dekselet :) (selfølgelig glemte jeg og ta bilde av det! ) men men, neste er bytte bunnpanne pakning og det er ikke bare bare! men etter det så skal jeg kjøpe e30 6`r turbodiesel starteren ifra 3 serien som passer mitt svinghjul. Så! når det er gjort da blir det clutch skal dere se! ;) og runde til på pumpa ( masse gjemte power igjen og skru seg til ) hehe

tyt.jpg

tytyty.jpg

tyty.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg ferdig! :) Et helvette men greit og erfare og kunne si til alle andre at det er køddette trangt og møkk, men! Til dem som ikke har gjort detta klunderet føre så kan jeg bidra gjøra det litt enklere for deg og spare tid.

 

Tapp olje.

Putt en tykk solid slaks issapor plate mellom jekk og bunnpanne

heve til kjøleveske tanken såvidt treffer motoren

få inn noe plank imellom motor fester

ta av bunnpanna ( må ha lite skrallesett med adapter som er ledda axel for og komme til de værste )

klipp gamle pakning og KAST! 

Skru av av olje røret og HUSK! det er en pakning som du IKKE må miste neddi bunnpanna som JEG! gjorde... klunderr

Få på nye pakninga og monter olje røret igjen med pakninga si 

Tips! Når du gjør dissa risiko operasjonene er det greit og evt teipe bolten i 10mm muttern så den ikke faller neddi.

Rens bunnpanna og blokka og entre alle bolta på bunnpanna ( ikke stramme! ) så starter du med de bakerste med girkassa

tips! 2stk bolter bak med girkassa og bunnpanna ( dem er ikke kule og montere uten ha av stabbstaget.. ) 

senke motoren igjen ( ny olje på ) og skru til motorfester.

Start motoren og se for evt lekkasjer og vør ops i instrumentet at ikke olje lampa lyser hvis du har gjort no feil.

 

Håper detta hjelper :) 

 

lølølløløløløl.jpg

løløløllølø.jpg

løløløløløllølø.jpg

lølølølølølø.jpg

lølølølølølølø.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mineral 5w-40 er trygt og best for eldre turbodiesel motorer, Hel syntetisk er en mye sterkere olje blanding og kan løsne gammel stivnet olje som sitter i olje kanala, Det som kan skje er at detta kan løsne og tette kanaler og forusake dorlig flow eller væste fall tetter rør. Men det kjøler og renser bedre men har en negativ side. derfor kjører jeg mineral på alle bila mine :) 

dees.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, viggo E34 skrev:

Er vell like trivelig å bytte bunnpannepakning her som på m30 ja tenker jeg. Men det som er gjort er gjort å godt å vite er gjort :)

Er så trivelig ja haha! skulle ikke forundre meg m51d25 har større bunnpanne grunn av turbo :P så enda trangere haha, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...