Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Litt div bilder, bytta ny diff olje til lsd diff :) ambefales på det sterkeste av dem som merker dundring i bilen med 5gir og pådrag samt 4. er dorlig  olja i bakdiffen som foråsaker dette. Olja blir skvist ut imellom dreva og tenna  så det skaper vibrajsoner. KJøpt på thorshov. 

 

Var en som lurte på hvordan jeg tetta EGR på bmw e34 tds, Her er bilde kompiss ;) sett den i skrustikka med 2 stk små dor imellom og klem til! etterpå skal du ikke kunne blåse igjennom.

post-83262-0-24152500-1440622664_thumb.j

post-83262-0-95575900-1440622666_thumb.j

post-83262-0-89572600-1440622668_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du ikke store dyser lengre altså?

 

Til info, det er rimeligere å bygge om ei elektronisk pumpe. Og da vil alle systmer være inntakte som de skal være, men det krever at man kan mappe skikkelig.

Skal du kjøre VNT turbo (garrett som den du har bilde av), eller VGT som i holset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nei trengte vist ikke det da:-) Må kanskje ha dysene ifra 524td som hører til pumpa men får se, shimser opp dysene som dem åpner på høyere trykk. Nei sende inn el styrte pumpa var ikke billigere, nå bruker ikke jeg dieselmekken heller. Vgt turbo (garret) gt2260v turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nei trengte vist ikke det da:-) Må kanskje ha dysene ifra 524td som hører til pumpa men får se, shimser opp dysene som dem åpner på høyere trykk. Nei sende inn el styrte pumpa var ikke billigere, nå bruker ikke jeg dieselmekken heller. Vgt turbo (garret) gt2260v turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke var billigere med el pumpe så må jo det bety at det ikke er gjort noe med regulator?

Du trenger jo iallefall ikke 524td dysene, da ville jeg heller gått for siste versjon fra m51 om du absolutt må bytte. Garrett sine turboer heter forøvrig VNT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha EL pumpe så er det til diesel filteret når det blir slukt tomt av pumpa, Variabel gemetri turboes eller variable Nozzle turbines er samma ordforklaringen. Shimser opp dysene til pumpas innstillinger og prøver med org dyser. Har seg slik med mange forskjellige pumper at du skal ha dysene som hører til pumpa med tanke på når dem skal åpne og spredning osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha EL pumpe så er det til diesel filteret når det blir slukt tomt av pumpa, Variabel gemetri turboes eller variable Nozzle turbines er samma ordforklaringen. Shimser opp dysene til pumpas innstillinger og prøver med org dyser. Har seg slik med mange forskjellige pumper at du skal ha dysene som hører til pumpa med tanke på når dem skal åpne og spredning osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så slutt og komentere da, om du ikke ønsker dårlig rykte om deg selv. La folk prøve uten og rakke ned på folk med sånne tåpelige komenterer. Om du har noe og si så kom heller med forslag og ikke bestemmelser om hvordan ting skal være og hete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg prøvd mange ganger. Jeg synes prosjektet ditt er kult, og det er årsaken til at jeg kommenterte. Men igjen så er du jo på ingen måte interessert i å tilegne deg selv helt grunnleggende kunnskap, og derfor "gir jeg opp. "

 

Lykke til :)

 

PS, jeg kommenterte ikke fordi jeg følte jeg mangla kunnskap om hverken dyser, turbo eller pumper. Disse har jeg jobba med og bygd i 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...