318DE90 Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Min Bmw X3 nykker, lugger litt ved pådrag på tredje/fjerde gir. Rundt 2500-3300 omdreininger. Før og etter i registeret samt 1. 2. Og 5./6. Gir går bilen mykt kvikt og fint. Det merkes på turteller at den rykker litt på vei oppover registeret når problemet inntreffer og du kjenner det som om d skulle være noe med selve drivverket som nykker mer enn selve motoren. Hva kan være feilen? Bmw opplyser på telefon at toppen antagelig er kokset igjen og at motorventiler etc trenger rens=dyrt!! Jeg håper feilen kan være billigere enn som så! Vi fant ut at innsug og egr hadde mye koks så vi renset dette fullstendig uten bedring av problemet. Jeg kjører også nå med en flaske tunap dyse/diesel rens på tanken. Håper på noen som har erfart og vet feilen hva den kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318DE90 Skrevet September 12, 2014 Forfatter Share Skrevet September 12, 2014 Kan også oppgi at det er en Bmw 2005 2.0d 150hk X3. Km stand er 186000. Oppgis skal ha hatt problemet over lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318DE90 Skrevet September 12, 2014 Forfatter Share Skrevet September 12, 2014 Lugging kan også omskrives som pulsering rundt 2500-3300 rpm. Før og etter nevnte rpm kjennes bilen nydelig ut. Og problemer oppstår i 3. Og 4.gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Hallo. Kan det ha blitt byttet til nye dekk, eller annet dekkmerke på frem og bakaksel? Får du for stor differanse i rulleomkrets foran/bak vil dette påvirke drivverk. vært borti dette før. 318DE90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318DE90 Skrevet September 13, 2014 Forfatter Share Skrevet September 13, 2014 Hei NA Det er samme dimmensjon 225x55x18 hakka SUV som sitter på den nå. Nye i 2012 ifølge kvittering. 1/3 igjen av mønster. Like dekk rund baut. Men før dette satt d 22" felger på den.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318DE90 Skrevet September 13, 2014 Forfatter Share Skrevet September 13, 2014 Selger skal prøve bytte luftmengdemåler og se om det kan ha noe å si med en han vet fungerer. Ellers håper jeg noen her kan gi meg rette fasit så vi slipper miste flere hårstrå på hodet av den "nye Bmw"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 13, 2014 Share Skrevet September 13, 2014 Er det blitt tatt diagnose og evt lesing av verdier under kjøring? 318DE90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsit Skrevet November 15, 2014 Share Skrevet November 15, 2014 hei! kom du frem til noe løsning på problemet? eg har akkurat det samme med min x3 2007 mod. her lugger det mest når det er lite pådrag feks jevn lavt turtal i 60 km/t. kan det være potensiometer på gasspedal? er ikke en eneste feilkode. mvh larsit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet November 23, 2014 Share Skrevet November 23, 2014 Innsuget og map sensor trenger fullstendig rens! En veldig typsik feil på x3 dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkca Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 Hei, har også samme problemet med lugging på min x3 05-mod. Har nettopp byttet turbo pga av ulyd, og i den forbindelsen tok eg stor service på den. Byttet alle filterene, rengjore innsug, intercooler, Erg ventil, plugget swirl flapsene, Men bilen lugger forsatt. Håper det kommer noe tilbakemelding i denne tråden visst noen blir kvitt luggingen. Map sensorer som badsha nevner er det den som ligger i innsuget? Delenr noen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 11, 2014 Share Skrevet Desember 11, 2014 (endret) Hei, har også samme problemet med lugging på min x3 05-mod. Har nettopp byttet turbo pga av ulyd, og i den forbindelsen tok eg stor service på den. Byttet alle filterene, rengjore innsug, intercooler, Erg ventil, plugget swirl flapsene, Men bilen lugger forsatt. Håper det kommer noe tilbakemelding i denne tråden visst noen blir kvitt luggingen. Map sensorer som badsha nevner er det den som ligger i innsuget? Delenr noen? Ikke inni innsuget. Men den står i innsuget på baksiden av innsug, mot torpedovegg. Lett og komme til ved demontering av deksler. Endret Desember 11, 2014 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 11, 2014 Share Skrevet Desember 11, 2014 (endret) Innsuget og map sensor trenger fullstendig rens! En veldig typsik feil på x3 dessverre.. Det er vell ikke noe større problem på X3, en noen annen med samme motor. Endret Desember 11, 2014 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Desember 11, 2014 Share Skrevet Desember 11, 2014 (endret) Jo CrYwiz det er faktisk et større problem på x3 en andre biler som 3 serie 1 serie med samme motor... Ikke vet jeg hvorfor. Men har dette bekreftet både fra bmw på skøyen og økern i oslo Endret Desember 11, 2014 av badsha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 11, 2014 Share Skrevet Desember 11, 2014 (endret) Antar det er manuellgir: Det mest sannsynsynlige for nykking på BMW fra drivverket er "Bonanza-effekten". Helt normalt grunnet designet på drivverket da motoroppheng er mykt på dieselbiler og hardykoblinger har en viss mykhet i seg, slik er det også på Mercedes Benz. Ved gasspådrag på visse frekvenser kommer drivverket litt ut av linje fordi motoren vrir seg litt da den er langsmontert. Dette gir litt nykking på visse turtall og er også avhengig av underlag man kjører på fordi drivverket ikke ønsker å vri seg. Så hvis det ikke er noen feilkoder e.l så er det ikke usannsynlig. Men du kan likevel dobbelsjekke alle de tingene godfolk nevner ovenfor for sikkerhetsskyld. Elektronikken hjelper en del til for å minske forplantning til drivverk men tar ikke vekk alt. i)sjekk motoroppheng ii)sjekk hardykobling for sprekker iii)sjekk dyser iv)sjekk egr krets Endret Desember 11, 2014 av FJPopp 318DE90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 11, 2014 Share Skrevet Desember 11, 2014 Jo CrYwiz det er faktisk et større problem på x3 en andre biler som 3 serie 1 serie med samme motor... Ikke vet jeg hvorfor. Men har dette bekreftet både fra bmw på skøyen og økern i oslo Kan ikke se hvorfor den samme motoren skal det. Annet en andre eiere og bruksrutiner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå