Gå til innhold

BMW E39 530DA stopper under full gass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får jo også sjekke trykket på railen med INPA.. 
Har du dårlig matetrykk vil dette påvirke høytrykket, men om HT pumpa er dårlig vil du 

sansyneligvis ha bra matetrykk men lavt høytrykk.. :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått målt trykket på railen og det var ganske dårlig. Matetrykket var bra :)

Har også kommet feil på railtrykk sensoren, mest sannsynelig pga for lavt trykk på railen. Ville dere begynt med og sjekke om det er lekkasje fra dysene ? Og etter det gått videre til sensor og høytrykkspumpe.

Nå i det siste så har den også enkelte ganger vært tungstartet når den er varm. Og andre ganger umulig å starte når motor er varm. Med en gang den er blitt kald igjen, så starter den med en gang.

Hva er ca railtrykk på tomgang og ca railtrykk ved 3000rpm ? :)

Takk for svar :) !

Skrevet

Ville sjekket lekkasje på dyser ja. :)

På min ligger railtrykket på ca 350 på tomgang. Usikker på hva det er på 3000 rpm. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Skrevet

Railtrykket mitt ligger på ca 276bar på tomgang og ca 540bar op 3000rpm. Regner med at dette er vell alt for lite ? :) 

Skrevet

Mitt ligger på 286 på tomgang, det gjorde det med gamle dyser og det gjør der fremdeles med 6 overhalte dyser. Hva det ligger på ved 3000rpm er vondt å si for det kommer ann på belastning i tillegg til turtall.  Tror det skal over 250 for at bilen skal starte. 

Skrevet

Okei :) bilen går fint ann og ruse opp til turtallsperra, men med en gang det blir belastning under kjøring så dør den med for mye gass. Men betyr det med railtrykket ditt at railtrykket mitt er greit ? At jeg kan utelukke dyser og høytrykkspumpen?

Skrevet

Kan jo sjekke dyser uansett, som en del av feilsøkinga. Så vet du hvertfall tilstansen på dem. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Skrevet

Ja :) skal ta å få sjekket de først jeg :D Men noen som har eksempler på hvordan jeg kan lage til lekkasjetester til dysene ? Og skal bilen gå på tomgang når jeg tester eller bare chinne den ? 

Skrevet

Lekkasjetester selges på biltema, men du trenger jo bare noen små glass, kanskje med måle streker på og noen slange stusser og en måte å holde de fast på, kanskje igjennom en planke ved. 

Om det er tomgang eller ikke vet jeg ikke, men antar at tomgang er OK.

Skrevet

Da har jeg sjekket dysene for lekkasje. Ser ut som om det er dyse nr 6 som har tatt kvelden :)

Noen som har dyse liggende :) ?

post-70559-0-91472100-1415208412_thumb.j

post-70559-0-74889400-1415208425_thumb.j

Skrevet

Skulle sjekka mine jeg også, bare for og se hvordan det står til. :-)

Men kanskje like greit og lavær også, i tilfelle der er noen som er dårlig, så går jeg og tenker på det hele tiden. hehe

Skrevet

Haha ja sant det :) men din stopper vell ikke heller ? :)

Kan dette være en grunn til høyt drivstoff forbruk ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...