Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2014 Skrevet Oktober 5, 2014 Får jo også sjekke trykket på railen med INPA.. Har du dårlig matetrykk vil dette påvirke høytrykket, men om HT pumpa er dårlig vil du sansyneligvis ha bra matetrykk men lavt høytrykk..
Wolmer Skrevet November 3, 2014 Forfatter Skrevet November 3, 2014 Da har jeg fått målt trykket på railen og det var ganske dårlig. Matetrykket var bra Har også kommet feil på railtrykk sensoren, mest sannsynelig pga for lavt trykk på railen. Ville dere begynt med og sjekke om det er lekkasje fra dysene ? Og etter det gått videre til sensor og høytrykkspumpe. Nå i det siste så har den også enkelte ganger vært tungstartet når den er varm. Og andre ganger umulig å starte når motor er varm. Med en gang den er blitt kald igjen, så starter den med en gang. Hva er ca railtrykk på tomgang og ca railtrykk ved 3000rpm ? Takk for svar !
Alpejohn Skrevet November 3, 2014 Skrevet November 3, 2014 Ville sjekket lekkasje på dyser ja. På min ligger railtrykket på ca 350 på tomgang. Usikker på hva det er på 3000 rpm. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Wolmer Skrevet November 3, 2014 Forfatter Skrevet November 3, 2014 Railtrykket mitt ligger på ca 276bar på tomgang og ca 540bar op 3000rpm. Regner med at dette er vell alt for lite ?
Hpi Skrevet November 3, 2014 Skrevet November 3, 2014 Mitt ligger på 286 på tomgang, det gjorde det med gamle dyser og det gjør der fremdeles med 6 overhalte dyser. Hva det ligger på ved 3000rpm er vondt å si for det kommer ann på belastning i tillegg til turtall. Tror det skal over 250 for at bilen skal starte.
Wolmer Skrevet November 3, 2014 Forfatter Skrevet November 3, 2014 Okei bilen går fint ann og ruse opp til turtallsperra, men med en gang det blir belastning under kjøring så dør den med for mye gass. Men betyr det med railtrykket ditt at railtrykket mitt er greit ? At jeg kan utelukke dyser og høytrykkspumpen?
Alpejohn Skrevet November 3, 2014 Skrevet November 3, 2014 Kan jo sjekke dyser uansett, som en del av feilsøkinga. Så vet du hvertfall tilstansen på dem. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Wolmer Skrevet November 3, 2014 Forfatter Skrevet November 3, 2014 Ja skal ta å få sjekket de først jeg Men noen som har eksempler på hvordan jeg kan lage til lekkasjetester til dysene ? Og skal bilen gå på tomgang når jeg tester eller bare chinne den ?
Otis Skrevet November 4, 2014 Skrevet November 4, 2014 Lekkasjetester selges på biltema, men du trenger jo bare noen små glass, kanskje med måle streker på og noen slange stusser og en måte å holde de fast på, kanskje igjennom en planke ved. Om det er tomgang eller ikke vet jeg ikke, men antar at tomgang er OK.
Wolmer Skrevet November 5, 2014 Forfatter Skrevet November 5, 2014 Da har jeg sjekket dysene for lekkasje. Ser ut som om det er dyse nr 6 som har tatt kvelden Noen som har dyse liggende ?
Alpejohn Skrevet November 5, 2014 Skrevet November 5, 2014 Der kan du nok ha problemet ditt ja.. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Alpejohn Skrevet November 5, 2014 Skrevet November 5, 2014 Skulle sjekka mine jeg også, bare for og se hvordan det står til. Men kanskje like greit og lavær også, i tilfelle der er noen som er dårlig, så går jeg og tenker på det hele tiden. hehe
Wolmer Skrevet November 6, 2014 Forfatter Skrevet November 6, 2014 Haha ja sant det men din stopper vell ikke heller ? Kan dette være en grunn til høyt drivstoff forbruk ?
Alpejohn Skrevet November 6, 2014 Skrevet November 6, 2014 Nei min stopper ikke. Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå