Freakshow Skrevet Januar 2, 2015 Share Skrevet Januar 2, 2015 du sa du brukte hertz høytalerne, gikk diskantene rett inn i orginal festene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Januar 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2015 (endret) du sa du brukte hertz høytalerne, gikk diskantene rett inn i orginal festene? Diskantene som satt der fra før var mindre enn lillefingeren min(litt overdrevet), heldigvis var de nye større og bedre Men jeg fikk forsatt de gamle festene til å holde de nye diskantene, jeg kutta den ringen som skal holde diskanten og bøyde den ut så diameteren på den ble stor nok til å få plass til den nye diskanten. Fra å være en ring ble det nå mer en C hvis du forstår Den klemte så bra på diskanten at jeg slapp å gjøre noe mer Endret Januar 7, 2015 av Carlsius Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2015 Har hørt en liten ulyd fra motorrommet som jeg ikke har funnet ut av. Er en pipelyd som kommer av og til, vanligst når det er kalt. Den øker i frekvens når jeg gir på, dette skjer også når jeg gir gass i nøytral/park. På tomgang høres den ikke, så trenger en person til å gi gass for å fremprovosere lyden. Så alle gangene jeg er flere enn meg selv i bilen er lyden selvfølgelig borte Høres litt ut som en turbo sus lyd eller noe lignende, men med tanke på at jeg ikke har turbo så har det ingen ting med det å gjøre.Jeg søkte lenge på nettet og ble ikke så mye klokere, pipelyd kan man få av mye rart. Kom uansett over at det var så mange som hadde byttet veivhusventilasjonen og har hørt dette er en svakhet, ved at resirkuleringsrøret som går ned i peilepinnen blir tett. Kjøpte dermed inn alle delene til veivhusventilasjonen og byttet de. Her er alle delene som gikk ut, de var ganske sprø dermed knakk de under demonteringen. Men skulle inn med nye så hadde ingen ting å si.Under demonteringen av luftinnsuget så fant jeg trolig syndebukken for pipelyden. Mest trolig så har nok motoren trekt litt falsk luft til tider. Har bestilt ny del, men den blir sendt fra Sverige så tar en dag får jeg får den. Dermed har jeg ikke fått konstantert at dette er feilen, men er ganske sikker. Gikk veldig greit å bytte veivhusventilasjonen men var mye demontering av deler rundt. Måtte ut med hele luft innsuget, gassspjeldet og koble av litt kabler og sånt. Litt kronglete å komme til, men trodde det skulle være mye mer banning og sinne enn det det ble. Hvis det er noen andre som skal gjøre dette burde dere se på disse 3 videoene, 1 2 3. De hjalp meg mye og gjorde arbeidet veldig enkelt. Var veldig glad jeg byttet, for min slange som gikk fra veivhusvet og ned i oljepeilerøret var nesten helt tett. Dermed tok jeg ut peile røret for å rense det. Den oljen som renner fra veivhuset og ned i bunnpanna på motoren har et eget rør i peilerøret som det renner ned i. Og det er trangt i utgangspunktet og her tetter det seg fort. Brukte 1 time tror jeg, bare på å få renset det. Anbefaler på det sterkeste å sjekke dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Ser ut som en god jobb du har gjort, Var veldig bra med forklaring også Får håpe det er den slangen som er sprukket som gir falsk luft og lager den suselyden da! Tror ikke det kan være så veldig mye annet når du har byttet veivhusventilasjonen heller siden bilen din er en bensin bil og ikke en diesel bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2015 Ser ut som en god jobb du har gjort, Var veldig bra med forklaring også Får håpe det er den slangen som er sprukket som gir falsk luft og lager den suselyden da! Tror ikke det kan være så veldig mye annet når du har byttet veivhusventilasjonen heller siden bilen din er en bensin bil og ikke en diesel bil! Regner med at det er den slangen der. Nå i etterkant er jeg litt etterpåklok ovenfor meg selv at jeg ikke sjekket innsuget, for lyden høres ut som om den kan trekke falsk luft gjennom en tynn sprekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Har gjort samme operasjonen på min 530 også, den hadde ikke de isolerte slangene i utgangspunktet, noe som man må ha ved bruk i kalde Norge, spesielt ved mye småkjøring. Har også en ørliten pipelyd, men kun ved en viss belastning,når jeg kjører ca 90 i 5. gir, så jeg må vel ta av innsugslangene å inspisere de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2015 Har gjort samme operasjonen på min 530 også, den hadde ikke de isolerte slangene i utgangspunktet, noe som man må ha ved bruk i kalde Norge, spesielt ved mye småkjøring. Har også en ørliten pipelyd, men kun ved en viss belastning,når jeg kjører ca 90 i 5. gir, så jeg må vel ta av innsugslangene å inspisere de. Min er ny i Norge og da har man den nordiske pakken som vel inneholder isolerte slanger. Veivhuset mitt var dermed ikke isolerte, men det nye jeg satt inn var det. Pipe lyden jeg har kommer og går litt. Sjeldent jeg hører den igrunn, men noen ganger kommer den og da kan den vare fra 5 min til 3 timer(lengste jeg har kjørt med lyden før jeg stoppet). Da er lyden der hele tiden, alt fra 5km/h og oppover. Jo mer pådrag jo høyere lyd, så kan tenke meg det er den sprekken i en av innsugs slangene som skyldes dette. Vanskelig å finne ut av disse pipelydene, for det kan være så mye. Og spesielt for deg som må kjøre i 90 og i 5 gir, vanskelig å inspisere motorrommet da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Januar 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2015 (endret) Skjer svært lite med bilen da jeg er på ferie, men kan legge ut noen bilder av den som ble tatt før jeg dro Skiltlysene måtte selvfølgelig gå den turen jeg skulle ta bilder av den. Endret Januar 11, 2015 av Carlsius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Vurdert å bygge om til manuell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2015 I utgangspunktet så jeg etter en manuell 530i, dermed har tanken slått meg å bygge om. Men det koster mer enn det smaker for min del, med tanke på at jeg skal selge bilen igjen til april/mai Uansett synes jeg det på en måte og er behagelig med automat, dette vil jo uansett ikke bli en liten sportsbil sånn som 1 serien jeg hadde hvor manuell var et must. Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZGasi Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Clean! 8000k på xenonpærene? Og rattet, har du ettermontert det eller? For var rått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2015 Ja helt riktig, satt inn 2 nye xenonpærer tidligere i vinter da den ene hadde røket. Valget endte på 8000k. Rattet er org M-sport ratt til E39. Men kom i 2002 etter det jeg har skjønt. Det rattet var også en av kriteriene før jeg kjøpte meg bil, at det måtte være facelift m-sportsratt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Februar 23, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2015 (endret) Liten oppdatering: Vært inne på Eu kontroll da det var på tide. Fikk 2 feil: Bærearm høyre foran og bliklyspærer bak da de lyste mer gult enn oransje. Bærearm byttet jeg både høyre og venstre da jeg først var igang. Forventet ingen feil på eu-kontrollen, men synes ikke det var så langt i fra. Veldig enkel jobb å gjøre, var bare litt plunder å få løsnet den helt ute ved kaliperen bare. I tillegg har jeg forberedt med til sommeren og (endelig) fått tak i originale M-parallell hjul style 37 Endret Februar 23, 2015 av Carlsius Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Mars 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2015 (endret) Oppgradering:Tidligere i vinter monterte jeg Dension Gateway pro med bluetooth som jeg var veldig fornøyd med, samt nye høyttalere. Hadde egentlig bestemt meg at jeg ikke ville ettermontere Navi da jeg vil holde bilen mest original utseende-messig Meeeeeeen så kom jeg over en navi unit som jeg synes så bra ut, samt ganske lik orginal skjermen E39 ble utstyrt med. Jeg har også hatt et savn etter navi dermed ble jeg overtalt Angrer ikke ett sekund for denne oppgraderingen Endret Mars 19, 2015 av Carlsius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZGasi Skrevet Mars 19, 2015 Share Skrevet Mars 19, 2015 Bra oppgradering! Bilen trengte dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå