Kim-Håvard Didriksen Skrevet September 20, 2014 Skrevet September 20, 2014 Hei! Jeg skal hente en bil til uken med automatkasse, og lurer på om det er mulig å slepe den. Toppakningen er gåen så motoren kan ikke startes. Bmw E39 523ia 96mod. Noen som vet om det er mulig? Eller blir jeg nødt til å ta av mellomakslingen?
SweetBMW Skrevet September 20, 2014 Skrevet September 20, 2014 Du kan vel taue den opp til 50km er det vel i maks 40kmt. Sto det på E46 manualen min i hvertfall. Hvis det er langt du skal ville jeg tatt den med viking eller lignende. evt leid bilhenger.
E.C. Skrevet September 20, 2014 Skrevet September 20, 2014 Er vel en fordel å ta mellomakslingen av ja. Mener å ha lest 30 km i moderat fart er toppen, ettersom girkassa ikke får nok smøring når motoren er av.
Kim-Håvard Didriksen Skrevet September 20, 2014 Forfatter Skrevet September 20, 2014 Må slepes omtrent 80km. Hva må av hvis jeg skal ut med mellomakslingen? Må stort sett ha med meg verktøy og bukk.
SweetBMW Skrevet September 21, 2014 Skrevet September 21, 2014 Kobl av på diffen. Er 4 eller 6 bolter med innvendig torx. Mener det er e14 eller 16
quandt1960 Skrevet September 21, 2014 Skrevet September 21, 2014 Ellers er det å koble av kardangakselen ved hardykobling f.eks, er det letteste vil jeg anta og sikre den med tau e.l
Alpejohn Skrevet September 21, 2014 Skrevet September 21, 2014 Kobler man den av på hardykoblinga vil den jo ligge og slå og dunke, kan heller ikke kjøre spesielt for da, men tar man den på bakakselen så slipper man det problemet.. Men det er muligens litt mer styr ja. SweetBMW reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet September 21, 2014 Skrevet September 21, 2014 Kobler man den av på hardykoblinga vil den jo ligge og slå og dunke, kan heller ikke kjøre spesielt for da, men tar man den på bakakselen så slipper man det problemet.. Men det er muligens litt mer styr ja. Ja tror det blir litt styr ja. Det letteste antagelig er vel å få den slept oppå lastebil med NAF e.l
romi Skrevet September 21, 2014 Skrevet September 21, 2014 Bare husk at avstandsbestemmelser gjelder også ved tauing av bil, dvs at med 4-5m slepetau skal det ikke særlig høy fart til før en risikerer at lappen ryker... Tror absolutt jeg ville fått tak i bilhenger eller naf/viking/etc hvis det er snakk om 80km.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå