Clevion Skrevet September 23, 2014 Share Skrevet September 23, 2014 Hei. Har fått opp en feilmelding i bilen som går igjen, ikke bare tilfeldig som et par andre (Selector lever fault) og (SOS emergency call fault), de har bare poppet opp engang vær seg, men denne high rate of batter discharge har kommet opp typ 4-5 ganger og jeg begynner og ane ugler i mosen. Batteriet er i følge voltmeter greit, det får ladinga den skal ha under idle og kjøring, ligger på rundt 12.4 ved idle og 14.3 ved kjøring/rusing, går vel for det samme, var til og med oppe i 14.8. Jeg har ikke hatt noe problem med at bilen har vært helt død, den har alltid startet siden denne feilmeldinga kom for første gang, og om det er noe som suger strøm vet jeg ikke helt, men det er en type buzzing lyd under panseret som blir borte etter 10-15 min, akkurat som lyset i P-en på girspaken, regner med at bilen da faktisk er i sleep mode. Har booka service på olja til bilen min hos Bilia Follo neste torsdag, det er det "bestilt" oljeservice, batterbytte (ettersom det mest sannynelig har vært der siden bilen var ny, 5 år ca), bremsevæske bytte og en vehicle inspection. Batteriet er det nok greit og bytte, vintern kommer rett rundt hjørnet, og står jeg på morran uten en bil som starter får jeg helt pækkern. Uansett, har noen vært borti og fått opp denne feilmeldingen, og enten bytta batteri/IBS sensoren og det har løst problemet? Finner ingenting i bilen min som kan dra strøm, da alt fungerer, NAVIen slår seg av, bruker AUX i bilen så den pusher ikke noe ut av høytalerne heller. Har fram til torsdag morgen og evt finne ut om det er noe annet som gjør at feilmeldinga kommer. Har lest på diverse forumer om noe BCM moduler som har måtte byttes, men dette er på pre-facelift biler. Noen?Tusen takk for alle innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet September 24, 2014 Forfatter Share Skrevet September 24, 2014 Målt batteriet et par ganger, etter at bilen hadde stått rolig i ca 12 timer, har batteriet en volt på 12.26v, etter at bilen hadde stått i 8 timer etter og ha kjørt til jobb, 50km ca, så lå volten på 12.41v. Det er vel sånn ca greit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 25, 2014 Share Skrevet September 25, 2014 Høres OK ut. Jeg har fått samme type meldinger som deg på min, minus "high rate of discharge" og jeg koblet da av batteriet i ca 30 min og alt er da OK. Har ikke fått noen feilmeldinger etter det, og det er vel 5-6 uker siden jeg koblet av batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet September 28, 2014 Forfatter Share Skrevet September 28, 2014 Kan prøve og koble av batteriet også. Nå har bilen stått i nøyaktiv 48 timer rolig, uten og bli brukt, og jeg måler 12.28v. så det er tydelig at det ikke er noe som er galt pr dags dato. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet September 30, 2014 Forfatter Share Skrevet September 30, 2014 Idag kom feilmeldinga tilbake, bilen reagerte ikke på låse opp med nøkkel, måtte ta i håndtaket før den låste seg opp, så da blir det å bytte batteri også til Torsdag, håper det løser problemene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 IBS problemene var vel bare på pre LCI, men det skader ikke å koble ut IBS for å se om problemet forsvinner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 1, 2014 Share Skrevet Oktober 1, 2014 Nei, de kan man oppleve på alt av årganger, men det er riktignok noe vanligere på de tidligste modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Oktober 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2014 Bilen står nå hos Bilia i skrivende stund, feilsøking og diagnose er tatt, det kommer opp at bilen bruker 68 minutter på å gå i sleep mode, og de to feila som kommer opp er glødeenheten og comfort access i høyre bakdør. Disse blir bytta ved en senere anledning, relativt dyrt, lommeboka klarer ikke helt den regninga nå, men det kommer, får håpe det løser seg etter det er blitt gjort noe med. Og tillegg så har de som tidligere he servicert bilen driti i luft, diesel og olje filter, og det blir bytta nå. Også har jeg hatt mus i motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Du har vært litt uheldig med din bil, Clevion. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Oktober 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2014 Skulle vel ikke tro at sånne ting skulle ryke etter 5 år, det værste oppi det hele er at jeg ikke får noen goodwill heller. Men jeg får bare samle sammen litt penger og få det gjort, satse på at det holder den feilfri en lengre periode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rumenimu Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Hei. Hvordan gikk dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2015 Hei. Hvordan gikk dette? Etter feilsøking kom det fram at comfort accessen i høyre bakdøra er gåen, den låser opp, men ikke igjen, så hvis jeg bruker hånda til å låse, så låser den ikke bak, og den står og trekker strøm for å prøve å å låse, og glødeenheten på bilen er noe dårlig. Etter jeg fant ut dette har det ikke vært noen form for strømtap i bilen siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rumenimu Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Flott je har samme problem tror jeg. Har skifta glødeplugger + releet. Og forrige eier hadde visst fått opp feil på venstre bakdør. Skifta du selve håndtaket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rumenimu Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 Men målte strømmen min også, den lå på 12,1v rett etter jeg stoppet. Hørte at batteriet var ferdig hvis det lå noe særlig under 12,6v så jeg kjøper nr batteri å. Det som sitter der er vel 10 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 Men målte strømmen min også, den lå på 12,1v rett etter jeg stoppet. Hørte at batteriet var ferdig hvis det lå noe særlig under 12,6v så jeg kjøper nr batteri å. Det som sitter der er vel 10 år Det er jo direkte feil, om det er under 11,66 volt ved 20 grader, så er det defekt. 12,1 volt er jo ca 50% igjen ved 20 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå