harpap Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Jeg er på utkikk etter en 320 F31. En typisk familiebil. Akkurat nå står jeg mellom om jeg skal kjøpe en bil med xdrive eller uten. På markedet er det store penger å spare på å kjøpe uten xdrive. Derfor lurer jeg på: Er det noen her som har erfaring med F30 eller F31 med/uten xdrive? Er det verdt penga å velge xdrive? Kan også nevne at jeg hadde en E46 bakhjulstrekk før og det var aldri noen problemer når jeg har var bak rattet, men kona som har vært mest vant til forhjulsdrift synes det var pes å kjøre om vinteren. Akkurat nå pendler hun på E18 så hun kommer til å bruke bilen mest i det daglige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 4, 2014 Share Skrevet Oktober 4, 2014 Dette går mye på preferanser og subjektive følelser. Stort sett klarer man seg fint med ett hjuls trekk, og man betaler vel mye penger for de få gangene man virkelig har behov for dette. Er du mye på tur evt har hytte oppi "hogga"? For min egen del gikk jeg ifra X3 til 5 serie med bakhjulstrekk, og samboeren min var ikke veldig happy. Objektivt, noe kvinner ikke alltid har lett for å vurdere.. så går det veldig fint gitt at man har bra dekk og kjører med hodet. Men jeg har igjen X-drive, og kommer nok til å holde meg til dette. Har jeg behov for det, njei. Men jeg hater å stå å lugge i kryss når man har litt dårlig tid, da det er endel is her jeg bor. Ellers føles det veldig stabilt og fint med 4 hjulstrekk, så har man først fått det, så er det vanskelig å gå tilbake. Disse holder seg også bedre i pris da etterspørselen etter X-drive er stor. som en kuriositet selges det flere BMW'er med X-rive enn andre, f.eks Quattro. harpap reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddaBMW Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Jeg kjører Xdrive og kan ikke tenke meg å kjøpe noe annet i fremtiden!! Jeg har ikke angret et sekund på mitt valg av Xdrive (E61 530XDAT) og mange sa til meg at det er dumt å betale 100.000 mere for firhjulstrekk, men når isen og glatta kommer kan du kjøre bekymringsløst rundt å se på at skeptikerene sliter med å forlate parkeringen på flat bakke. Det er verdt de extra pengene synest jeg. Har du hatt Xdrive en gang så skjønner en hvorfor folk fortsetter med det........... harpap reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet Oktober 7, 2014 Share Skrevet Oktober 7, 2014 Jeg vet ikke om det er viktig for deg, men den relativt høye prisen på XDrive forteller litt om gjensalgsverdien harpap reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 8, 2014 Share Skrevet Oktober 8, 2014 Når "alle" kjøper xdrive og skal selge faller prisen. Men xdrive vil nok ligge høyere i pris uansett enn uten xdrive. harpap reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 9, 2014 Share Skrevet Oktober 9, 2014 De færreste trenger x-drive, men det øker jo fremkommeligheten i visse situasjoner. Det koker nok ned til personlige preferanser. Selv ville jeg ikke brukt penger på dette. harpap reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harpap Skrevet Oktober 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2014 Takk for gode argumenter både for og i mot. Det ser ut som om det blir xDrive, men før vi bestemmer oss lurer jeg på: Er kjøregleden mindre i xDrive enn uten? Dvs., føles det ut som en sikkelig BMW med xDrive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddaBMW Skrevet Oktober 11, 2014 Share Skrevet Oktober 11, 2014 Lurte på dette med kjøreglede selv, og har prøvd 530 med bakhjulstrekk. Selfølgelig kan en leke seg litt mere med kun bakhjustrekk med litt sladding, men kjørefølelsen til vanlig kan jeg ikke merke noe forskjell på bar veg. MEN når glatta kommer X-Drive til sin virkilige rett, da kan du kjøre flettene av en bakhjulstrekker veldig lett. Bilen oppfører seg som om det skulle vært "tørr" asfalt på snø og isføre. Klart fysiske lover gjelder for begge deler, men du kan strekke strikken mye lengre med firhjulstrekk. Litt morsomt å høre på folket som kjører tohjulstrekk som mener at det er like bra som trekk på alle fire.......... det er bare tull, det var mange naboer som slo opp øynene her jeg bor da jeg kom med en BMW og starta i brattebakken uten et eneste hjulspinn........ lite visste de at jeg hadde X-Drive. BMW følelsen for meg er byggekvalitet, kjøreopplevelse og ikke minst motoregenskaper. X-Drive ødlegger ikke BMW følelsen men øker den betraktelig i vinterhalvåret. harpap reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harpap Skrevet Oktober 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2014 Da er det avgjort. OddaBMW har overtalt meg. Det blir xDrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Turbo1000 Skrevet Oktober 25, 2014 Share Skrevet Oktober 25, 2014 Jeg har X-Drive og syns det funker fint, Men bilen er litt understyrt. Den flytter jo kraft fra bak til forann og motsatt hvis den merker at du mister feste. Så litt irriterende ved aktiv kjøring. Pluss at med mye breiere hjul bak har man mer feste bak og dette gjør den også understyrt. Skulle ønske jeg kunne koble vekk 4 hjulstrekk om sommern og bare ha det om vintern.hehe. harpap reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå