Ron Jeremy Skrevet Oktober 8, 2014 Skrevet Oktober 8, 2014 Kan ikke skjønne hva for noen store utgifterman kan få med disse om man ikke leverer di på verksted for å fikse E53 er en tung utgave av E39, mao mer slitasje på bæring, bremser osv osv. Ikke nødvendigvis at det blir slik, men en tommelfingerregel er at eldre jålete/dyre biler gir et dyrt bilhold, når folk "flest" har råd til dem. Da hjelper det veldig at man kan skru, lykke til med X5'en!
Trond H. Olsen Skrevet Oktober 9, 2014 Skrevet Oktober 9, 2014 Eneste betenkligheten jeg hadde hatt om jeg skulle kjøpt en sånn bil er girkassen. Har sett en del E53 3.0D som der er byttet kasse på, og då ringer det bjeller hos meg ihvertfall.
AH Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2014 Takker for all tilbakemelding. Har nå kjørt bilen en god del å det er ingenting å sette fingen på enn så lenge =) Trives godt i en bmw av eldre modell ettersom jeg savner gode kjøreegenskaper i nyere biler. Det vil nok dukke mer opp på denne enn det ville ha gjort om jeg gikk til innkjøp av en ny bil, men sånn e det no bare (= Jeg hadde ikke kjøpt denne bilen om jeg ikke hadde hatt økonomi til å fikse f.eks turbo/girkasse noe som kan forekomme på eldre x5r. Har allerede planlagt å ta et bytte av veishusfilter for å ungå at turboen ryker med det første Er utrolig deilig å sette den feite hårete ræven min inn i en bmw igjen iallefall, har prøvd diverse andre merker etter å ha eid 4bmwr før å jeg skal aldri snu bmw ryggen igjen. Kan bare drømme om hvilke kjøreegenskaper en flunka ny bmw har, super jizz!
Mariuse34 Skrevet Mars 31, 2015 Skrevet Mars 31, 2015 Hei! Hvordan er det å leve med E53? Både jeg og bestekompisen min vurderer en. Jeg skal tilbake til BMW og har vurdert en rekke biler, blant annet E39(igjen), (E61), 1-serie og 3-serie (F31). Men jeg kan godt tenke meg å ikke ha alt for mye lån, og har prøvekjørt en E53 3.0D 218hk og funnet ut at den fyller de aller fleste av mine behov. Men er det greit bilhold?
e36stv Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 Har hadd den her i et hallår eller så. aller vært så fornøyd me et bilkjøp før som akkurat den her. Sinnsykt me utstyr, så sei alt trur eg. All svart plastik lakkert i bils farge, svart sportskinn å innertak. 3" rustfritt eksos fra rustfrispecialisten. Ny girkasse Ny fordelingskasse Ny diff foran Ny turbo Å en masse masse anna. Kvitteringer på ca 90tusen. Føles som en ny bil. Betalt 110tusen
e36stv Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 Ikke heilt sikker, men e ikke chip på den, kun 3" eksos å Kjøre ifra både e39 184hk, passat 1,8turbo, å opel omega tds me chip, eksos å 1bar i ladd. Så går godt jør den for å vei 2250kg me full tank å sjåfør
Werther Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 (endret) Marius, her fikk du vel et godt svar på X5 sine driftsutgifter. Når førstemann som svarer har en bil som har blitt påkostet så mye ser du jo hvor landet ligger med disse bilene. Mistenker at 3.0i er den billigste X5en å drifte over tid da den ikke spiser girkasser og turboer herfra til månen. Endret April 6, 2015 av Werther
e36stv Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 (endret) Girkasse er jo et kjent fel på disse av de første åran, men kjøp en som de er bytta kasse på så er de jo bare å kjør. Er 4 år siden kassen er bytta på min å girer fortsatt som ny. Men ska ta en flushing av gir å bytt filtret for at den fortsatt ska hold sæ som ny Å x5 spis ikke turbo mer en noen anna m57 motor eller turbomotor for den del. Handler my om service, å bytt olje/filter/luftfilter i tide å anna vedlikehold. Endret April 6, 2015 av e36stv
Mariuse34 Skrevet April 7, 2015 Skrevet April 7, 2015 Marius, her fikk du vel et godt svar på X5 sine driftsutgifter. Når førstemann som svarer har en bil som har blitt påkostet så mye ser du jo hvor landet ligger med disse bilene. Mistenker at 3.0i er den billigste X5en å drifte over tid da den ikke spiser girkasser og turboer herfra til månen. Tja, jeg har en Range Rover nå. Det kan ikke bli MER påskostninger 184hk har den beryktede GM-kassen. 218 har en ZF-kasse jeg har inntrykk av at det er lite trøbbel med. Turbo på de fleste 218hk er byttet et sted mellom 140-180, som del av naturlig vedlikehold. Virker ikke som den spiser turboer.
Mariuse34 Skrevet Mai 7, 2015 Skrevet Mai 7, 2015 Dropper dette og går for en E61 520DAT. Trenger forutsigbart bilhold til pendling et år. Takk likevel for råd og tips! Marius
Mariuse34 Skrevet Mai 7, 2015 Skrevet Mai 7, 2015 Ja har notert meg det. Blir en NAF-test og en kontroll av det, uansett. Kommer til å ta litt tid å finne riktig bil. Vil ha sport eller komfort-seter, store navien med CIC, takluke og aller helst krok. M-sport er ikke så viktig, så det hjelper noe. Får se hva som dukker opp!
Thomaz Skrevet Mai 12, 2015 Skrevet Mai 12, 2015 Sport seter i e60 liker jeg ikke. Prøv å gå for comfort som egentlig bare er en enda bedte variant av sport [emoji1]
Mariuse34 Skrevet Mai 12, 2015 Skrevet Mai 12, 2015 Jeg synes ikke sportssetene er så ille. Men vil helst unngå delskinn og sportsstoler. Alle helst vil jeg ha cremefarget sports eller komfort. Men vi får se hva jeg finner. kjøper en "ventebil" så jeg har tid til å lete litt. Har veldig lyst på en E34 men alle eksemplarene som selges er jo kjørt ihjel og deretter pimpet opp med diverse prokura fra Biltema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå