Gå til innhold

Ny verktøyvogn, hvilket merke og hvilket verktøy? Erfaringer?

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Skal nå investere i ny verktøyvogn, og har fundert litt på hvilket merke eg skal ha. Har brukt verktøyvogn fra Sonic på tidligere jobb, med verktøy fra Wurth med inlegg, og valgt ut verktøy sjøl. Veldig fornøgd med vogna, verktøyet og forsåvidt, men syns det er litt overprisa...  Er stortsett til privatbruk på bil, men har fått en liten ekstrajobb som vedlikeholdsansvarlig for en liten maskinpark, og vil bruke samme verktøyet der.

Har tenkt litt på Sonic verktøyvogn, da eg har kun gode erfaringer med disse. Men så er det verktøyet...kjøpe tom vogn og fylle opp sjøl, eller ferdigfyllt med verktøy? Vil i tillegg ha en liten topbox til diverse småtterier. 

Har fått veldig god pris på ei Sonic S11, med 485 deler hos Meca. Dyrt, men god pris. Den har det meste basic verktøyet, og litt ledig plass til det lille ekstra  :)  http://www.sonic-equipment.com/en/catalog/storage-systems-filled/s11-trolley 

Har også vurdert andre merker, wurth, snap on, bacho, kamasa, hazet og fleire. Har heller ingenting imot å blande verktøymerker, foreksempel skrallesett fra ett merke, skrujern fra ett anna, fastnøkler osv

Er åpen for forslag og erfaringer fra alle merker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett op kcl sine ? Eg hsr hatt et i 6år og kjøper et til nå. Fornøyd sammenlignet med feks teng tools

Det har eg faktisk ikkje gjort! Er det den som torshovbil forhandler? :) kjøper du tomt eller med verktøy så du veit om kvaliteten på verktøyet er bra i forhold til pris? :)

Sent from my Iphone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert verktøyvogn fra Ampro? Selges hos Swedol ser du er fra Kristiansand de har noe som heter Swedoldag 28 oktober der de kjører tilbud på stor vogna. Verktøyet er ganske god, bruker dette både på verksted og privat. Også er det livstidsgaranti på det så du får bare nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vert inn på nettbutikken og sett på utvalget, får ta en tur bort i morgen :) ser den ligger på kampanje allerede nå :) er jo veldig greit med livstidgaranti! Prisen var jo ikkje så veldig stiv heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du litt verktøyintr så er jo det greiieste å handle hver for seg. Da får du tak i det du trenger, og da kan du kjøpe fra de fabrikantene som gjør sin del best. Foreksempel tenger fra knipex, pipeverktøy fra hazet/stahlwille, meisler fra usag, skrutrekkere fra bahco sin comfortserie etc... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KCL vet jeg mange liker selv om det rent prismessig er i den billigere enden. Ok kvalitet (noe av kcl er å foretrekke over eks Teng Tools eller Wurth, min personlige mening), samt at de evner det som svært få andre gjør, å faktisk fylle opp vogna med alle piper, ikke hoppe over noen få str som produsenten mener du ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vert inn på nettbutikken og sett på utvalget, får ta en tur bort i morgen :) ser den ligger på kampanje allerede nå :) er jo veldig greit med livstidgaranti! Prisen var jo ikkje så veldig stiv heller :)

Vært og ta seg en tur, den du ser på månedens kampanje kommer og på Swedoldagen men da til en billigere pris. Der er det fylt opp med det meste som du trenger men det kan også fylles på mer hvis det er noe mer som du savner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du litt verktøyintr så er jo det greiieste å handle hver for seg. Da får du tak i det du trenger, og da kan du kjøpe fra de fabrikantene som gjør sin del best. Foreksempel tenger fra knipex, pipeverktøy fra hazet/stahlwille, meisler fra usag, skrutrekkere fra bahco sin comfortserie etc... :)

Er litt småkresen på verktøyet, har prøvd endel forskjellig opp gjennom, og du merker egentlig fort at kvaliteten varierer voldsomt... Men er heilt klart at produsentene, uansett merke, ikkje produserer alt verktøyet i like god kvalitet, kan godt plukke ut det beste frå dei ulike :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og ta seg en tur, den du ser på månedens kampanje kommer og på Swedoldagen men da til en billigere pris. Der er det fylt opp med det meste som du trenger men det kan også fylles på mer hvis det er noe mer som du savner. 

Skal ta en tur innom :) legger merke til at skuffene i vognene til Sonic kan dras HEILT ut, du slepper at sånn 5-10 centimeter av skuffen ikkje kan dras ut, det er iallefall ett krav til verktøyvogna :) må sjekke ut det verktøyet til Ampro, har ikkje hørt om det merket før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en tur innom :) legger merke til at skuffene i vognene til Sonic kan dras HEILT ut, du slepper at sånn 5-10 centimeter av skuffen ikkje kan dras ut, det er iallefall ett krav til verktøyvogna :) må sjekke ut det verktøyet til Ampro, har ikkje hørt om det merket før!

Mente du kan det på Ampro vogna nå er det lenge siden jeg har vært på jobb men mener du skal kunne det. Ampro er forøvrig en ukjent merke her i Norge, kun Swedol som selger det som jeg vet om. Jeg har jobbet tidligere i flere større verktøykjeder som proffpartner og Tools. Jeg er ivertfall meget overasket over hva du faktisk får ut Ampro verktøyet iforhold til pris. Jeg bruker det så og si hver dag på jobb(Jobber i hydraulikk avdelingen til Swedol) og det får en god del juling uten at det tar skade av det og da sier jeg at vi på verksted vi misbruker verktøyene våres helt.

Disse vognene og generelt Ampro verktøyet selger vi i massevis til store entrepenører her i distriktet og tilbakemeldingene er gode de fleste er fornøyd fordi prisen ikke er så stiv og de mister vanligvis en pipe eller fastnøkkel og da slipper de å punge ut store summer for nytt pipe eller fastnøkkel. Reklamasjons og garanti håndteringen på det merket er enkelt. Er det knekt eller bøyd uansett åssen du har brukt det så får du nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen meninger om ka slags 1/2" muttertrekker eg kunne puttet oppi? Har lurt litt på merket IR (ingersoll rand), noen erfaringer? Bør kunne trekke til iallefall 500 nm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mye forskjellig i jobb (Kamasa, Teng tools, Snapon, Wurth, Hazet) 

Det jeg er desidert mest fornøyd med er Wurth vogna jeg har nå, kjøpte den som en startpakke og har fylt på med det jeg selv hadde bruk for.

Etter min erfaring er Wurth overlegen både på kvalitet, ergonomi og utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mye forskjellig i jobb (Kamasa, Teng tools, Snapon, Wurth, Hazet) 

Det jeg er desidert mest fornøyd med er Wurth vogna jeg har nå, kjøpte den som en startpakke og har fylt på med det jeg selv hadde bruk for.

Etter min erfaring er Wurth overlegen både på kvalitet, ergonomi og utvalg.

Heilt enig med deg ang wurth, flott ergonomi og kvalitet, har allerede litt derifra privat. Brukte wurth verktøyet i Sonic verktøyvogn på forrige jobb som landbruksmekaniker, knallfornøgd :) Men prisene på det når du kjøper som privatperson....veldig dyrt! Godt mulig det går ann å få til seg litt rabatter og sånt såklart men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wurth sine priser er jo helt tullete. Når man kaster rundt seg med 50% rabatter så er det god grunn til å stille spørsmålstegn ved seriøsiteten. Videre så synes jeg de vanlige skrallene er veldig klumpete (stort "skrallehode"). Når jeg spurte om ei slankere skralle så karen i butikken rart på meg, og mente dette var noe ingen hadde spurt om før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...