Gå til innhold

F11 520 - 2014 mod


Anbefalte innlegg

GS mente det ville bli feilmeldinger grunnet endret trykk/motstand og at dette kunne forplante seg videre.
Dette gjelder på facelift av F11.

Jeg tok ikke sjansen på å endre eksos, så da "sparte" jeg de pengene.
Kun diffuser, og etter neste uke håper jeg det blir slutt på oppgraderinger på en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se resultatet :) Jeg vurderer 4-rørs eksos fra GS og M5-diffuser.. Men jeg så at eksosanlegget fra GS kom uten TUV-papirer, vet du noe om hvordan det vil gå på EU-kontroll?

 

Jeg vet ikke om dette vil ha noe å si.

Sikker andre på forumet her som kan dette, evnt høre direkte med GS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle endringer på bil skal strengt tatt forevises Statens vegvesen og innskrives i vognkort. Har du ikke TUV-papirer så får du ikke godkjent eksos, og dersom det blir oppdaget ved EU-kontroll så kan det således føre til at du får merknad på dette og må forevise bilen på trafikkstasjon, og da vil eksosen ikke bli godkjent og du må bytte tilbake til original. Dette er worst case-scenario, men jeg kjøpte eksos med godkjenningspapirer blant annet for å slippe å tenke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo snakk om diesel så blir aldri nok lydforskjell til at det kan skape noe problemer på EU-kontroll. Da må du vel ha strak rør heile veien og fjerne DPF...

Di fleste TUV/ikkje TUV ekoser (bakre deler) skal jo være tilsvarende org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å fylle tråden din med diskusjon ang. eksos Jan, men poster svaret jeg fikk med GS vedr. deres eksos og godkjenning:

post-56245-14315138150838.jpg

Tolker dette som at det kan både godkjennes og ikke, alt etter hvem man møter på og hva de henger seg opp i..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS mente det ville bli feilmeldinger grunnet endret trykk/motstand og at dette kunne forplante seg videre.

Dette gjelder på facelift av F11.

Jeg tok ikke sjansen på å endre eksos, så da "sparte" jeg de pengene.

Kun diffuser, og etter neste uke håper jeg det blir slutt på oppgraderinger på en stund :)

Sludder. Hvis du bytter til en eksos som medfører at eksosen kan lettere slippe ut, vil det gjøre livet for turboen lettere på grunn av at du har et lavere mottrykk. Turboen vil lettere spinne opp og den vil da lettere kjøle seg ned. I følge etk så har du fortsatt den "gamle" N47 motoren ikke den nye B47 som de nye BMW 4 diesel leveres med. Og så lenge du beholder DPF så skal ikke det være noe problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å fylle tråden din med diskusjon ang. eksos Jan, men poster svaret jeg fikk med GS vedr. deres eksos og godkjenning:

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1431514587.399341.jpg

Tolker dette som at det kan både godkjennes og ikke, alt etter hvem man møter på og hva de henger seg opp i..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det går helt fint :)

Har fylt opp andre sine tråder, så dette må en tåle.

Slå deg løs....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sludder. Hvis du bytter til en eksos som medfører at eksosen kan lettere slippe ut, vil det gjøre livet for turboen lettere på grunn av at du har et lavere mottrykk. Turboen vil lettere spinne opp og den vil da lettere kjøle seg ned. I følge etk så har du fortsatt den "gamle" N47 motoren ikke den nye B47 som de nye BMW 4 diesel leveres med. Og så lenge du beholder DPF så skal ikke det være noe problem. :)

Ikke mye lett å reklamere ved å henvise til en forum i ettertid. 

GS sjekket min F11 og fikke ikke opp noen godkjente eksos. Sjekket de en F11 fra før facelift fiikk de opp flere alternative eksos. 

Jeg tar ikke sjansen her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffuser hentet i dag :)
Har bestemt meg for å lakkere den svart høyglans. 
Vurderer samtidig å lakkere alle nedre deksler i fronten svart høyglans også, men er veldig usikker. 
Hele bilen (lister ved vinduer, speil, grill, rails osv) er svart høyglans....

Hva tenker dere?
Fredag morgen er siste frist til å bestemme seg.

Endret av Jan Huus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffuser hentet i dag :)

Har bestemt meg for å lakkere den svart høyglans.

Vurderer samtidig å lakkere alle nedre deksler i fronten svart høyglans også, men er veldig usikker.

Hele bilen (lister ved vinduer, speil, grill, rails osv) er svart høyglans....

Hva tenker dere?

Fredag morgen er siste frist til å bestemme seg.

Kjør på sier jeg! Vil se utrolig fint ut på fargen du har på bilen din :) det vil gi et mye bedre helhetsinntrykk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk tråd dette. Har også vært litt i tenkeboksen angående eksos/godkjenning. Som flere nevner, så blir det omtrent ingen forskjell i lyd. Jeg har fjernet begge bakpottene og har rake rør fremt til midtpotta. Eneste forskjell er litt dypere "romling", og en hører suselyden fra turboene litt bedre. Kjønner ikke helt problemet med godkjenning så lenge det ikke er økning i dB, og alt av katalysator/dieselpartikkelfilter er på plass. OG, at jobben er gjort skikkelig, med tanke på innfestning, avstand til karosseri, sveis mm. Men nå er det vel ikke meningen at noe skal være lett å få godkjent i dette landet heller når jeg tenker meg om.

 

zHh43tj.jpg

 

Endepotter fra Cayenne GTS. Sparte meg også for en god del kilo under bilen. Ikke akkurat en lettvekter den originale M550 eksosen. Håper ikke jeg kludrer til tråden din. Nydelig bil forresten. Perfekt farge/modifikasjoner/hjulvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk tråd dette. Har også vært litt i tenkeboksen angående eksos/godkjenning. Som flere nevner, så blir det omtrent ingen forskjell i lyd. Jeg har fjernet begge bakpottene og har rake rør fremt til midtpotta. Eneste forskjell er litt dypere "romling", og en hører suselyden fra turboene litt bedre. Kjønner ikke helt problemet med godkjenning så lenge det ikke er økning i dB, og alt av katalysator/dieselpartikkelfilter er på plass. OG, at jobben er gjort skikkelig, med tanke på innfestning, avstand til karosseri, sveis mm. Men nå er det vel ikke meningen at noe skal være lett å få godkjent i dette landet heller når jeg tenker meg om.

 

zHh43tj.jpg

 

Endepotter fra Cayenne GTS. Sparte meg også for en god del kilo under bilen. Ikke akkurat en lettvekter den originale M550 eksosen. Håper ikke jeg kludrer til tråden din. Nydelig bil forresten. Perfekt farge/modifikasjoner/hjulvalg.

Her er det bare å "kludre til"... 

Forumet er vel til for å diskutere litt rundt både egne og andres prosjekter, så setter pris på litt kludring :)

Takk for tilbkaemeldingene, jeg er ganske så fornøyd etterhvert, og gleder meg til tirsdag... Da er både performance-kit, pedaler, matter og diffuser performance og alle svarte detaljer er høyglans samt all krom er vekke. Etter tirsdagen vet jeg ikke om det blir gjort så mye mere med bilen :)

Evig flott den 550D din.. Den går det fint å ha litt heftig utblås!

Edit:

Ikke helt uten planer. Glemte en liten ting jeg kunne ha tenkt meg, men tviler på at det blir gjort. 

Har enormt sansen for sideskjørtene til Hamann.... Men det blir fort 17 lapper ferdig på bil...

Kanskje en gang på Tysklandsferie?

 

post-81023-0-82996400-1431606453_thumb.j

Endret av Jan Huus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...