Gå til innhold

"Bekymringsfri" bil er kjøpt - og havarerte samme dag


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

"Selges uten garanti".....

Selv om et objekt selges "as is" så har selger et visst ansvar ovenfor vesentlige feil/mangler. Vil anse dette som ganske så vesentlig :P

 

Du fikk ikke opp noen varsellamper heller, hverken på oljetrykk eller oljenivå? Kan de ha slurvet under servicen tro, slikt skal ikke bare skje rett uten videre...

Fikk ingenting! Kom helt ut av det blå!

 

au,  det var j***ig surt da : (    får håpe det ordner seg mot selger dette.    

 

 

kan det være så enkelt som at de har glemt å sette på toppa på påfylling da?  burde vell fått noe oljetrykk/nivåvarsel da. burde ikke ha stoppet så momentant heller. 

turner motor når du prøver å starte fortsatt da? 

 

trur kanskje du bør ringe selger før du får bavaria til å gjøre noe med den.   tar jeg ikke feil så har selger krav på å velge løsning i forholdt til repp/ heving kjøp, så om du koster på så kan det hende du må ta regningen selv. 

oljetoppa sto på, men kjente ikke etter. Turte ikke turne noe særlig mer på motoren, så lot den bare stå helt stille til bergingsbilen kom.

Har ikke tenkt å la bavaria begynne på den før jeg vet mer hvordan forhandler stiller seg til dette.

 

Kjedelige greier!

Forhandler kan ikke fraskrive seg reklamasjonsansvar uansett hva de skriver i annonsen (foruten om "selges som rep objekt" eller "delebil")

Men forhandleren kan selvfølgelig sette seg på bakbeina og lage en sak ut av det. Håper det ordner seg!

Håper også det ordner seg.. Tror jeg skal ta en telefon til en advokat el. som har over snittet peiling på dette og hvordan min sak vil ligge an før jeg ringer forhandler. Rettshjelp er jo heldigvis inkludert i forsikringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjenstår jo å se nå, hva det er. Får ikke begynt med noe før mandag uansett, så må vel bare smøre meg med tålmodighet.

 

Syns det var veldig merkelig, for jeg merka ingenting på motoren før det skjedde. Den døde så momentant at jeg begynte å lure på om det var dashbordet som falt ut, helt til jeg merka at farta faktisk minka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skikkelig kjipt å lese og en ufattelig kjedelig opplevelse for deg kan jeg tenke meg!

 

Håper det ordner seg for deg med tanke på forhandler! Bilen så jo meget oppegående ut! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par bilder. Var vanskelig å få med noe ettersom jeg sto i mørket midt uti ingenmannsland. Man kan i det minste se at det er olje på plasser det ikke skal være olje. Hvor det kunne komt fra sjekka jeg ikke, feilsøking var ikke det første som slo meg der og da...

 

post-59394-0-12757200-1414185283_thumb.j

 

post-59394-0-48461300-1414185315_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skikkelig kjipt å lese og en ufattelig kjedelig opplevelse for deg kan jeg tenke meg!

 

Håper det ordner seg for deg med tanke på forhandler! Bilen så jo meget oppegående ut! Lykke til!

Ja, det passa sinnsykt dårlig. Bilen generelt ga jo et veldig godt inntrykk, så dette var synd, ikke bare økonomisk, men det medfører også mye unødvendig bryderi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten at det ser ut som at det kommer fra oljepåfylingslokket, iallfall ut ifra bildene. Lokket er tørt oppå og det ser ut til å være mye oljesøl på samme side av toppdekselet som oljepåfylingslokket. Dette er bare synsing forøvrig, umulig å si hva det kan være selv om jeg må innrømme jeg så smått begynner å bli nyskjerrig.

Vi satser på at dette løser seg greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her MÅÅÅ du ringe selger, aller helst skrive til di for å ha alt skriftlig! SELGER HAR FØRSTERETT PÅ Å RETTE OPP EVENTUELLE FEIL, FIKSER DU DETTE SELV SÅ MÅ DU BETALE ALT SELV Å KOMMER INGEN VEI! Dette vet jeg godt etter å ha jobbet i bilbutikk å opplevd sånne reklamasjoner, kunden setter bilen på verksted å blir fikset å sender regning til selgeren... Men er ikke sånn det funker! Men ettersom bilen har fått ny olje samme dag høres det VELDIG ut som en sløv feil som enten oljelokk eller oljefilter som ikke har blitt satt fast som det skal. Men det burde du klare å se selv? Men det beste er å få selgeren til å hente bilen, eventuelt frakte bilen til di! Håper du gjør dette i riktig rekkefølge å at ting ordner seg :) Å det gjør det helt sikkert! Du stiller jo veldig sterkt, iallefall om di har stemplet i hefte at oljeskift er tatt samme dag. Utfra bildet ser det veldig ut som oljelokket! Å anngående dette med selges "as is" har null betydning, di har faktisk 5 år reklamasjonsrett er det vel... Å 2 ved privatkjøp. Eneste mulighet for å få gnidd seg unna er "delebil,repobjekt og eventuelt ramse opp alt mulig man vet er feil eventuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme som dere, at det kunne være noe fra oljepåfyllingslokket, men vet ikke. Har ikke sjekka noe mer. Har det skrevet både i kontrakt og servicehefte at service er utført 24.10.2014. :)

Som sagt tidligere, så skal ikke Bavaria få røre bilen før jeg har prata med selger. Tror jeg må bruke helga på å få samla sammen en velformulert og skikkelig klagemail til de. Håper virkelig ikke de setter seg på bakbeina :???: Får satse på en grei løsning, det er jo en relativt stor forhandler, så de ønsker vel et godt rykte.

Kommer sikkert til å oppdatere underveis i denne tråden. Ikke bare fordi det er greit for andre å se hvordan forhandler oppfører seg dersom de tenker på å kjøpe bil hos de, men også fordi det er greit å få litt input. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre.

I et slik tilfelle er det særdeles viktig å ta ting i rett rekkefølge.

Noe som det virker som du har kål på, bra.

Skriv en fornuftig saklig mail, og forvent et raskt svar.

Heldigvis er det en merkeforhandler, de lurer seg nok ikke unna.

Så opptre fornuftig så satser vi på at dette løser seg!

Lykke til!

Og ta gjerne å oppdat oss, dette er lærerikt for oss alle, da dette kan skje enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett veivhusventilasjon med litt for mye oil i bunnpanna...?

Har ikke peiling, er ikke noe mekaniker. Rører ikke motor/elektronikk på bilene mine. :P

 

Det var trist å høre.

I et slik tilfelle er det særdeles viktig å ta ting i rett rekkefølge.

Noe som det virker som du har kål på, bra.

Skriv en fornuftig saklig mail, og forvent et raskt svar.

Heldigvis er det en merkeforhandler, de lurer seg nok ikke unna.

Så opptre fornuftig så satser vi på at dette løser seg!

Lykke til!

Og ta gjerne å oppdat oss, dette er lærerikt for oss alle, da dette kan skje enhver.

Har vært borti et uheldig bilkjøp tidligere. Fra det lærte jeg at man helst skal ta all viktig kommunikasjon skriftlig, få ting gjort så fort som mulig, stå på sine krav i tillegg til at man må tenke seg om to-tre, gjerne fire ganger før en sender/skriver noe.

Hadde en rask telefonsamtale med en av selgerne der mens jeg var på jobb i dag der jeg informerte om situasjonen og at jeg kommer til å sende en mer utfyllende mail. Han ba meg be Bavaria finne ut hva som var feilen, men ikke noe mer enn det. Ved første inntrykk virker det som om de er interessert i å finne en løsning, og det lover jo alltids bra. :) En seriøs merkeforhandler ønsker nok ikke noe rykte på seg.

 

Takk for lykkeønskningene folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...