Gå til innhold

"Bekymringsfri" bil er kjøpt - og havarerte samme dag


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde oljefilter eller påfyllingslokk ikke vært skrudd fast. hadde det luktet olje lengefør den havarerte.

er nok bomstopp her. i topp eller bunndel, tipper du har vært max uheldig, rykt  kjede kanskje da blir det fort trøbbel og kan lage hull i blokk\topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har Bavaria sett over bilen og oljesølet skyldtes det at oljetoppa ikke var skrudd skikkelig på. Det viste seg også at registerkjedet hadde veldig stor slakke og at dette har gjort et hopp. :( Skal få det skriftlig på mail nå snart også ta kontakt med forhandlern jeg kjøpte bilen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler du sjekk hos bavaria selv?

Tvilsomt, har forstått det slik at en kan ha krav på å få dekket utgifter som det.

 

slarken har  nok kommet av mangel på oljetrykk. blir dyrt. bare få hevet kjøpet

 

Ser man det.. At det blir dyrt tviler jeg ikke et sekund på. Forhandlern i Trondheim har vært i kontakt med Bavaria i dag, venter på svar nå. Krysser fingrene for at det løser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har Bavaria sett over bilen og oljesølet skyldtes det at oljetoppa ikke var skrudd skikkelig på. Det viste seg også at registerkjedet hadde veldig stor slakke og at dette har gjort et hopp. :( Skal få det skriftlig på mail nå snart også ta kontakt med forhandlern jeg kjøpte bilen med.

Overrasket meg ikke at det var årsaken til oljesølet, sier seg nesten selv når alt annet er tilgriset bortsett ifra toppen på påfyllingslokket. Men nå får vi håpe at dette ordner seg greit for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik90 : Han skulle kjøpt S-klassen....Hadde kommet seg hjem :P

Ja han hadde vel kommet seg hjem, men etter å ha sett hva som skjedde med din S-klasse samt hørt andre så tviler jeg på at den går inn under betegnelsen "Bekymringsfri".... Hadde han kjøpt en Kia Rio 1,3 så hadde han nok også kommet seg hjem ;)

Ting blir liksom veldig mye dyrere når det går i stykker på gamle luksusbiler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering!

Får dekt bytte av register, må selv dekke bytte av olje (fare for stålbiter/spon i olja) og bytte av to drev til vanosen. De dreva må ikke byttes, men de anbefales byttet for å unngå senskader. Velger derfor å gjøre dette.

Alt i alt er jeg fornøyd med service fra Toyota Hell, selv om det koster meg noen tusen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du betale når de har gjort en feil? Så fremt det ikke er du som har løsnet oljelokket så er det jo nærliggende å tro at dette er slurv ifra siste service. Med fare for senskader så ville jeg bare heva hele kjøpet. Hvor lenge kjørte du med for lite olje/ lavt oljetrykk på motor? Er ikke godt å vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...