Gå til innhold

E92 325i, hvor mye hester kan jeg få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal snart gå til innkjøp av første bil. Har kikket på en E92 325i 3.0L. Disse bilene har jo originalt 218hk. Det jeg lurer på er hvor mange flere hester jeg kan få ut av denne motoren, eventuelt hva som kan gjøres. Har hørt at man kan få den opp til 272hk ved remapping, stemmer dette?

Takk for svar! :D

Skrevet

Da denne i praksis er samme motor som sitter i 330i er det mulig å hente ca. tilsvarende effekt fra disse (det må riktignok litt mer til enn kun "chipping" såvidt meg bekjent, men ingenting ekstremt). Jeg husker ikke hvem som tilbyr sett for dette, men mener på at Schmiedmann forhandler et ihvertfall.

Skrevet

Det er det helt sikkert, men 300hk begynner å bli vel mye når man snakker førstebil. Dyrt vil det også bli, om du skal trimme mer enn 330i-kittet. Antar du er 18, eller snart 18. Selv en original E92 325i går ganske bra.

Skrevet

Har selv 325d e92. Har remapet denne til 260 hk.

I sommer møtte jeg en på Rema 1000 som hadde E92 325i. Han fortalte om at han hadde vurdert å fikse bilen sin slik du skriver om. Mener han snakket om at du trenger 330i innsug, og noe annet; også remap. Tror han sa det kostet over 70000kr(han hadde fått prisoverslag), hvis man gjorde det i sverige.

Skrevet

Det står i linken min hva dette settet inneholder: Nytt innsug og remapping. Pris i UK er 1300£. 70k NOK høres ikke riktig ut.

Aner ikke om det stemte, var en random jeg møtte på parkeringsplassen på Rema 1000. Men var det han sa til meg.

Skrevet

Aner ikke om det stemte, var en random jeg møtte på parkeringsplassen på Rema 1000. Men var det han sa til meg.

Det er merkeligt at alle random utenfor Rema 1000 ikkje veit alt! :-k

Skrevet

Mener den er sluppet ut for salg nå. Tenker det ligger på ca. 50k m/montering. Men send en e-post og hør heller. Da får du et sikkert svar i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...