Gå til innhold

E34 535i med disse feilene - dumt kjøp?

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å bytte E39'en min i en 1989-modell 535i. 

Den har fått bytta speedometer flere ganger så km.stand er ukjent, men motor har blitt overhalt i 2013, så skal fungere fint. Lite rust på den også. 

Det som er av feil:

-Eksos burde byttes da den har uoriginal og ganske bråkete eksos

-Bilen trekker kraftig mot høyre til et visst punkt før den retter seg opp - eier mener den bare trenger hjulstillingskontroll?

-Mangler noen høyttalere og høyttalerdeksel

-Mangler innvendig list øverst på dørtrekk på førerdør. Dette fører til at ruten ikke går helt i sporene sine ved oppdrift, må hjelpe med hånden for at det skal funke

-Rufsete lakk på kanaler pga. de ble sveiset og tectylert (følger med M5 skjørter som trenger puss og lakk)

-Mangler et par innstegslister

-Bilen har blitt hjemmelakkert i grønn med svart tak. Sett bilder fra tidlig etter lakkering, så veldig fin ut der, men skal være en del motstand i lakken nå, hvis man kjenner over. Holder det med en god polering for å ordne det?

-4x El.ruter men bakrutene fungerer ikke, eier sier at han har kommet fram til at det er bryteren som er muligens problemet.

Er det noe her som kan bli farlig/dyrt? Får den til en ganske deal, så har veldig lyst. Kan dette bli bra eller burde jeg styre unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på din bil da. Men du beskriver noe som virker veldig dårlig tatt vare på. Det kan gå fint, men det kan også bli dyrt å sette i stand. (skal du bare herje med den blir det jo noe annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt (i likhet med den jeg har nå) en bil jeg bare skal kjøre for min egen glede og ha til den dør. Så om det hadde kostet litt hadde ikke gjort noe, for jeg ville ikke tenkt på gjensalgsverdi. Bare det ikke blir skyhøyt, liksom. Denne har jo også manuell og 61 hester mer enn min, så tror den kunne vært morsom å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45000 for en sarvet 535i er for godt til å være sant. Han burde solgt på sekundet hvis det var et ekte bud. Slik du beskriver bilen ville jeg sagt maks 10k. Men har du lyst på bilen, og kalkulerer med å bruke den opp i løpet av kort tid, så er det bare å kjøre på. Den er noen hakk morsommere enn en 520ia, så sant den starter og går som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det papirer som viser at motor er overhalt,ellers ville jeg vært veldig skeptisk,at bilen drar til siden kan jo koste en del tusen i deler og hjulkontroll.resten skulle være ganske enkelt å fikse.At en 25 år gammel bil er verd 45000 er jo umulig hvis den ikke er dønn strøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...