Gå til innhold

Byttet om til vinterdekk i dag - 2 spørsmål jeg gjerne skulle ha svar på

Anbefalte innlegg

Skrevet

på bildet ser jo bremsekiva blåfarget ut,da ,,ligger,,klossene på.Sjekk de 2 glideboltene til calipperen og at klossene ikke sitter fast i klaven

Skrevet

Lydene du hører er nok stein,grus i bremseskjoldet foran,Prøv å rygge bilen,hender det skvetter ut da,klossene har nok ligget på bak derfor har du merket bilen drar litt til siden.mulig forrige eier aldri har skiftet bremsevæske,stempelet og lufteskruen pleier å ruste fast da.

Skrevet

215 på 8J er ikke så ille det, jeg har 215 på 8,5J og man merker at det er såvidt dekkstrekk. Neppe grunnen til at bilen drar til siden. Om det er riktig dekktrykk så er det mulig at det er på tide å ta hjulstillingskontroll og evt sjekke om alle demperne er hele.

Skrevet

Kan det være at du har brukt for lange hjulbolter? Da ødelegger du hele handbrekkmekanismen inni bremseskiven? Fungerer handbrekket? Brukte du samme bolten på vinter og sommerhjulene?

Skrevet

Kan det være at du har brukt for lange hjulbolter? Da ødelegger du hele handbrekkmekanismen inni bremseskiven? Fungerer handbrekket? Brukte du samme bolten på vinter og sommerhjulene?

Brukt samme bolt på vinter og sommerfelg ja

195x65x15 vinter

215x45x17 sommer

offset husker jeg ikke i farta

håndbrekket fungerer fint

Skrevet

De bremsene som du snurrer på videoen henger ikke. Visst de henger så vil du ha mye motstand når du forsøker snurre de.

Skrevet

Har fått et tips at jeg kunne vært borti bremseskjoldene ved dekkskift, så får teste det nå

"Jeg tror du har dytta borti br.skjoldene ved dekkskift. De svarte beskyttelsen blekkene bak br.skiva. Bare dytt dem unna så du får klaring til skiva. Pleier å dytte på dem med en lang skrutrekker inn mellom eikene på felgen. så slipper du å ta av hjulet."

Skrevet

Trur du bare skal roe ned pappen litt.

Det med di småe rust flekkene du har på skiva er helt normalt! sånt kan det bare bli over natten avhengig av været osv, eller ved at den har stått en stund. Var akuratt det samme på en audi jeg hadde for en stund tilbake. Med en gang du har bremset par ganger så blir det borte. Ingenting å uroe seg for ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...