Tor-Martin Eriksen Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Hei, har nettopp kjøpt meg en 2010 E91 med "PDC" som jeg må ha hengerfeste på. Jeg tenker da å kjøpe org El. hengerfeste fra en hugger i sverige med komplett ledningsnett. Er det noen som har erfaring med mont. av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Helt greit å ettermontere hengerfeste Men nå har jeg ikke ettermontert et med brukt ledningsnett da. Hva må du betale for et brukt? Koster ca 5000 ink elnett og frakt fra Haagen.no Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Martin Eriksen Skrevet November 6, 2014 Forfatter Share Skrevet November 6, 2014 Okei. det var brukt ledningsnett jeg å var usikker på. koster 4000.- så det var ikke så ille, sjekket pris på nytt lendningsnett, d havnet på 3100.- så om jeg må ut med 7100.- så får jeg jo org. elektrisk hengerfeste, vil si at d ikke var så galt Vet du om jeg må fram til hanskerom området med kabler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Nei, det skal ikke være nødvendig alle ledninger finner du i bagasjerommet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Jeg lurer på om man ikke må trekke frem en ledning om bilen ikke har PDC(?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Det kan du ha rett i! De bilene jeg har montert på, har hatt PDC. Her er monteringsanvisning av det elektriske: http://www.haagen.no/pdf/manual_11076022_112105_v1.pdf Har du m sport? For da passer det ikke med svingbart hengerfeste tror jeg. Eller du må sikkert ha en annen diffuser eller gjøre en eller annen endring hvertfall. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 7, 2014 Share Skrevet November 7, 2014 Nei, har du M-sport passer ikke elektrisk hengerfeste uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 7, 2014 Share Skrevet November 7, 2014 Biler med PDC: kobles innpå enheten her, kcan. Styrestrøm hentes fra sikringsboks baki eller ved å skjøte innpå ledninger fra PDC enhet. Biler uten PDC: Strøm fra sikringsboks og hente kcan fra CAS (førerside venstre side bak lysbryter ca. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Martin Eriksen Skrevet November 7, 2014 Forfatter Share Skrevet November 7, 2014 Passer ikke el hengerfeste på Msport???? en annen bil jeg vurderte å kjøpe hadde Msport pakke m/el hengerfeste, 2009 mod men er jo framdeles samme chassi. Så jeg regner me at d skal passe har jo nettopp bestilt Har du prøvd selv Saltkjelen? Har også hørt at de uten pdc må strekke kabel fram, men ikke de med. Da er det i bagasjerommet det kobles. Takk for linken Roger -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 8, 2014 Share Skrevet November 8, 2014 Mitt innlegg var basert på at jeg har blitt fortalt at svingbart feste ikke passer, slik som Saltkjelen sier Men samtidig holdt jeg selv på og kjøpe en m-sport med akkurat dette montert fra fabrikk. Derfor er jeg usikker på hvorfor det ikke skal passe. Ser du på haagen sin side, vil du også se at det står spesifisert at svingbart feste kun passer biler uten m-sport! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Martin Eriksen Skrevet November 8, 2014 Forfatter Share Skrevet November 8, 2014 eneste jeg kan tenke meg er at Msport fangeren montert fra fabrikk uten hengerfeste er ikke tilpasset m/hengerfeste. Jeg vi tro at det er mulig å montere når det leveres org. fra fabrikk. De haagen selger er vel ikke org? At det evt. er noe forskjell fra "after market" og "org. bmw" kan jeg tro, og at det"after martket" ikka passer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 8, 2014 Share Skrevet November 8, 2014 Akkurat det svingbare hos haagen er thule. De jeg har montert, som er avtagbart er westfalia og det samme som BMW ville ettermontert hvis du leverte inn til de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Martin Eriksen Skrevet November 8, 2014 Forfatter Share Skrevet November 8, 2014 Hmm, hengerfeste er kjøpt å betalt så gjenstår det å se om det passer [-o< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 9, 2014 Share Skrevet November 9, 2014 Da bare krysser vi fingre og satser på det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Martin Eriksen Skrevet November 10, 2014 Forfatter Share Skrevet November 10, 2014 Satse på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå