Gå til innhold

Skifte knirkeforinger E39. Kan jeg låne/leie spesialverktøy av noen her? oslo/drammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fant i dag ut at jeg må få byttet disse knirkeforingene relativt kjapt. Er det noen i oslo/drammensområdet som jeg kunne lånt/leid spesialverktøy av i nær fremtid? Hadde vært veldig takknemlig! :)

En annen ting jeg lurer på; Får jo tak i disse veldig billig på eBay, i alle slags merker. Søkte på originalt delenummer og fant FEBI. Er det en bra erstatning til original del, eller bør jeg fleske til å handle originalt når det gjelder disse?

Mvh

Tomzern

• 2 weeks later...
Skrevet

Sendt deg PM nå som jeg har samlet delene lierbimmer :)

Ingen andre som har akkurat dette verktøyet for å dra ut den foringen tilgjengelig i nærheten?

Skrevet

Du kan også banke i stykker foringen fra midten så senter løsner, så sager du istykker foringen fra midten og utover og banker den løs.

Skrevet (endret)

trenger ikke noe spesialverktøy, noen passende rørstubber, stoppskiver, gjengestang og 2 muttere så er du i mål.

er jo bare snakk om ett primitivt terseverktøy.

Som nevnt lengre oppe kan du dra ut hele midtdelen, så bare sager du ut hylsa med baufil. Veldig enkelt og rett frem egentlig, men anbefaler ikke å banke så mye der siden godset er ganske tynt. Klarer du derimot å ordne deg så du får tersa ut bare midtdelen så bare napper du ut gummimellomlegget med polygrip og sager to spor i hylsa, går ganske fort det også om du er litt hendig.

Endret av Håskjold
Skrevet

Er hendig jeg, og hadde nok fint greid å lage et terseverktøy eller kverke foringen og kappe hylsa, men dette er bruksbilen og jeg vil være sikker på at jeg får bilen på veien igjen samme kvelden som jeg begynner på jobben, så derfor syns jeg det er best å ha riktig og ordentlig verktøy klart før oppstart :) Tidsbruken blir litt mer usikker når man skal begynne med hjemmemekka metoder på en jobb man skal gjøre første gang ;)

Skrevet

Hør på Håskjold, du trenger ikke dette spesial verktøyet. Biltema har alt du trenger om du er bittelitt oppfinnsom.

Skrevet

Bilstein/Febi mener jeg leverer deler til bmw, som da selger det som orginaldeler.
Jeg bytta hardykobling i sommer (mener det var den), dette var Febi. Den orginale sto på

bilen fortsatt, men febi delen var det slipt bort noe, og når jeg da sjekka bmw orginal hardyen var det

et bmw merke som skulle være der det var slipt.

Noe jeg da går ut i fra at er produsert som orginal del, men dem sliper vekk bmw merket og selger

det som Febi/bilstein.

Var samme på motorfesta, det var lemforder, men var slipt av litt, der det på de orgiale var bmw merke. :P

Men det er nok anbefalt og kjøpe orginal/OEM da de blir fort slitt vist ikke vistnok. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...