Haukefer Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Ja? Hos meg starter regenerering av seg selv. Det synst jeg er jævlig svert så jeg venter litt med å bestille nytt, eller monterer stage 2 fra TRF. Sent from my iPad using Tapatalk HD
yunus-yk Skrevet November 9, 2014 Forfatter Skrevet November 9, 2014 så det vil si at vi kan bare regenerere det da? som det står på filen? bilen min har kjørt nesten 200 000km nå, men den ble bytta da den hadde kjørt litt over 80 000km.
vegard89 Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Kan kjøpe nytt uroginalt fra England eller noe via ebay. Sparer en del på det.
TRF Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Helt til man innser at "buy cheap buy twice" i aller høyeste grad gjelder hva partikkelfilter angår.
Lahelle Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Det går an å kjøpe det brukt, har gjort dette før og den bilen går fortsatt uten et eneste problem og uten en eneste feilmelding!
vegard89 Skrevet November 10, 2014 Skrevet November 10, 2014 Godt mulig. Men fungert bra på en e61 530d vi har her hjemme
quandt1960 Skrevet November 10, 2014 Skrevet November 10, 2014 Gjennomsnittlig designlevetid på BMW DPF er ca. 160000 -220000 km, men det er også kjørestilbetinget. Ved mye småkjøring klarer ikke eksosen bli varm nok til å nå forbrenningstemperaturen til sotpartiklene og difftrykket vil nå en forhåndsdefinert verdi som får DME til å iverksette regenerering. Dette skjer ved å sprøyte diesel rett i eksosen for å senke forbrenningstemperaturen og raskere å nå den for å brenne av partiklene. Regnerering er kjørestilbetinget men en merker det ved økt dieselforbruk og en motor med litt råere gange. For hver kjørte 1000 km fyller DPF seg med 0,6g ikke regenererbare partikler i bakerste del av filteret. Derfor må filteret byttes i sin helhet når bilen forteller om det.
yunus-yk Skrevet November 10, 2014 Forfatter Skrevet November 10, 2014 Bilen forteller ikke at jeg må bytte den, jeg merker ikke noe i bilen. Det står bare at filteren har kjørt for langt. Gir ikke noe feil melding, men står at den burde være på service.
yunus-yk Skrevet November 10, 2014 Forfatter Skrevet November 10, 2014 Også har jo filteren blitt bytta da den var på 83 000km og nå er den på 198 000km. Det er ikke noe feil med filteret det står bare at filteret burde byttes fordi den har kjørt mer enn anbefalte km enn som står på navien.
quandt1960 Skrevet November 10, 2014 Skrevet November 10, 2014 Oki, da er den antagelig ikke blitt nullstilt den gang. De kan nullstille den og lese ut difftrykket, hvis det er normalt og det ikke ligger inne flere feilkoder så er det tut og kjør Personlig har jeg egentlig bare lyst å fjerne driten og erstatte den med en DPF erstatter (rette rør), men den går ikke gjennom EUn
TRF Skrevet November 10, 2014 Skrevet November 10, 2014 1) Ingen diesel går noen gang i eksossystemet på bmw diesel 2) Det er eiers ansvar at bilen er i henhold til forskrifter, det vil si dpf på 3) Alle biler som har brukt TRF dpf erstattere og TRF programvare har gått gjennom eu uten problemer, også med de nye reglene. 4) "Tid til service" er basert på flere verdier, bla mottrykk. 5) Naturligvis merker ikke brukerne "noe galt" når dpf begynner å bli full, da det er en egen tabell som sakte men sikkert reduserer effekten ved høyt mottrykk. Den oppleves da som helt normal, men litt mindre effekt spesielt på høyt turtall.
sanders54 Skrevet November 10, 2014 Skrevet November 10, 2014 Går ikke DPF delete igjennom EU? Hva gjør alle kundene til TRF når det er tid for EU kontroll? EDIT: TRF kom meg 3 minutter i forkjøpet .
CrZyWiz Skrevet November 10, 2014 Skrevet November 10, 2014 Går ikke DPF delete igjennom EU? Hva gjør alle kundene til TRF når det er tid for EU kontroll? EDIT: TRF kom meg 3 minutter i forkjøpet . Bare synsing fra han her over... Min tidligere 118D gikk rett igjennom. Ikke vises det godt verken over eller under, og avgassene er innenfor verdier.
quandt1960 Skrevet November 11, 2014 Skrevet November 11, 2014 1) Ingen diesel går noen gang i eksossystemet på bmw diesel 2) Det er eiers ansvar at bilen er i henhold til forskrifter, det vil si dpf på 3) Alle biler som har brukt TRF dpf erstattere og TRF programvare har gått gjennom eu uten problemer, også med de nye reglene. 4) "Tid til service" er basert på flere verdier, bla mottrykk. 5) Naturligvis merker ikke brukerne "noe galt" når dpf begynner å bli full, da det er en egen tabell som sakte men sikkert reduserer effekten ved høyt mottrykk. Den oppleves da som helt normal, men litt mindre effekt spesielt på høyt turtall. 1) Dette skjer i form av sen innsprøytning av diesel i kammeret som finner veien til eksossystemet oppstrøms DPF med elektronisk styring av throttlevalve for å regulere forbrenningstemperaturen. Forøvrig også det som bidrar til å tynne ut motoroljen på dieselbiler så BMW anbefaler nå motoroljeskift hver 16000km, spesielt på diesel. Jeg er forbløffet at du påstår noe annet men noe diskusjon videre dreper eg her og nå. Les BMW ST810
TRF Skrevet November 11, 2014 Skrevet November 11, 2014 FJPopp, ikke vær så aggressiv. Det er ikke første gang du sier du gjorde over her, og det er noe helt annet enn ditt nå justerte utsagn. Du sier (utenom etter justeringen), ordrett: "Dette skjer ved å sprøyte diesel rett i eksosen". Dette er ikke tilfelle. Har aldri vært, vil aldri være. Jeg trodde vi var forbi lavpannede uvennskapelig diskusjoner. At du når har lest deg opp og sier noe annet, vel, det for så være. For ja, regen foregår som en sein innsprøytning, i forbrenningskammer, ikke i eksos. Med den hensikt å øke eksostemp, ikke minske. ST810, som er tiltenkt mekanikere i USA ved innføring av 335d og x5d som første moderne bmw diesel i usa, har jeg naturligvis lest, og ikke minst, forstått. Det er også viktig å ikke låse seg helt fast i hver minste detalj i slike dokumenter. Det er en vanlig misforståelse at det sprøytes "diesel rett i eksosen", som du gjentatte ganger har hevdet. Dette er ikke tilfell, og i stedet for å bli fryktelig fornærma for at jeg nøytralt påpeker dette, så er det faktisk bare å tenke "ok, da lærte jeg det". Din taktikk med å prøve å endre hva du sa, og i dette forsøket belyser du egentlig enda sterkere at du ikke har full system forståelse, synes jeg er direkte ufint av deg, og jeg regner med at det går an å ha en diskusjon med gjensidig respekt i fremtiden. quandt1960 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå