Hidefrag Skrevet November 9, 2014 Share Skrevet November 9, 2014 Hei Jeg planlegger å kjøpe en 760i fra Tyskland som jeg får en god pris på når jeg henter selv. Denne bilen er en 2003 model 760i som da har den gamle looken, siden faceliften kom i 2005. Den ser da ut som denne 745 (Bare for å illustrere) Jeg ønsker å bytte forfanger med hovedlykter og tåkelys og bagasje lokket med lykter så den ser ut som om den har faceliften. Slik som denne 745'en: Er det noen som vet hva som må til? Er det nok å bare bytte front fanger med lykter? Eller må man også bytte panser og feste? Kan man bare bytte bakluke og lykter (evt bare nederste delen så jeg slipper å bytte hele luka)? Og er det noen som vet hvor man kan få disse delene for on ok sum, noe man ikke får inne hos BMW. Har sett litt rundt hos forskellige huggere, men ingen har de bilene inne her i nærområdet ellers er de totalvraket og ikke noe å hente for min del. Evt om noen vet om en som har dele bil som ikke har mototr og gearkasse så den kan kjøpes for en billig penge. Hvis jeg får nok hjelp her til å bygge den om, vil det bli en ganske strøken og spesiel bil å se her i Norge, da den er fullspekket med eksta utstyr (regnet til overkant av 500 000 ved nybil pris) og har V12 med 510 hester (orginalt 445) og facelift selv om det er en 03 modell. Takk for hjelpen på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet November 9, 2014 Share Skrevet November 9, 2014 Hva med å bygge om i Tyskland? Hidefrag reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hidefrag Skrevet November 10, 2014 Forfatter Share Skrevet November 10, 2014 Ser helst å bygge om selv. Dessuten får jeg ikke stt bilen før den hentes å da vil jeg helst ikke legge noe penger i den, sånn hvis det skulle være noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet November 10, 2014 Share Skrevet November 10, 2014 Ikke helt sikker, men tenker du må ha e66 panser, e66 lykter, e66 fanger bak og foran, eventuelt sideskjørt(husk at det er ikke sikkert den passer bolt on til e65). For bagasjelokket, så mener jeg at du kun trenger bagasjelokket. Så engang en på finn.no som skrev "byttet bagasjelokk pga skade", på en e65. Den hadde da e66 bagasjelokk. Du må også kode lyktene osv, regner jeg med. Kan hende du trenger noe mer enn dette også, men håper det hjalp deg litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 10, 2014 Share Skrevet November 10, 2014 For å finne ut av hvilke deler du trenger må du sette deg ned å sammenlikne ETK på E65 pre-facelift og E65 facelift, dvs. delenummer på front- og hekkdetaljer. Dette er nok heller ingen deler som folk har liggende brukt hjemme, så du må nok ty til nye deler. For å få best mulig pris kan du jo sende en deleliste til flere aktører og be om pristilbud? Ikke helt sikker, men tenker du må ha e66 panser, e66 lykter, e66 fanger... […] Hvorfor må han ha deler fra E66 og ikke E65 (ikke at det er noen forskjell i front og hekk, men..)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 10, 2014 Share Skrevet November 10, 2014 Mest sansynlig så tror han E65 er pre facelift og E66 er facelift. Mange som tror det. Og vidre opplysning da er at E65 er vanlig 7er og E66 er LI (lang utgave). Det enkleste vil være å finne en ETK for eksempel www.realoem.com Sjekk panser. Skjermer. Osv... og se om det er forskjellige delenummer før og etter facelift. Er det samme nr er delen lik. Popza og SweetBMW reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet November 10, 2014 Share Skrevet November 10, 2014 BMW kunne tilby et Facelift-kit til E65. Kitet er selvfølgelig utgått, men det burde vel være mulig for noen som er litt "inni systemet" å finne ut hva det besto av? http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=GL81&mospid=47776&btnr=51_5959&hg=51&fg=95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet November 10, 2014 Share Skrevet November 10, 2014 Etter å ha studert noen bilder. Så er det ingen tvil om du må skifte ganske mye for å gjøre ombyggingen. Panser, framskjermer, frontfanger, bakfanger, bakluke, sideskjørter, grill, lykter foran og bak, tåkelys, plastdetaljer i fangere samt en hel haug med monteringsdetaljer. Du burde egentlig bare kjøpe en facelift Skal du kjøpe alt nytt, så er det ut ifra egen erfaring svært dyrt. Tipper 120 000,- i deler + lakk og arbeid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 10, 2014 Share Skrevet November 10, 2014 Her er en som har gjort det: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=635803 som du ser så er det en del jobb og ja det koster nok mer enn det smaker her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hidefrag Skrevet November 11, 2014 Forfatter Share Skrevet November 11, 2014 Takk for hjelpen. Denne jeg ser på no er en E66(altså en BMW 760 Il). Mener ikke det skal være noe forskjell på E65 og E66 annet enn lengden på bilen. Jobben blir som følger: E66 pre facelift til E66 facelift.Skal se om jeg finner en som selger det settet du snakker om Rolfi, det hadde vært det beste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Hvorfor ikke bare vente til du finner en tilsvarende med facelift? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hidefrag Skrevet November 13, 2014 Forfatter Share Skrevet November 13, 2014 Det er rett og slett bare grunnet pris og ekstra utstyr. Dette blir bil nr 3, og der med ønsker jeg ikke å legge mer enn 300 000 - 400 000 i prosjektet nå for øyeblikket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet November 13, 2014 Share Skrevet November 13, 2014 Har du flaks, kan du kanskje få tak i en bil med motorskade, innvendig brannskade eller andre mindre skader fra utlandet relativt rimelig. Greit å holde utkikk på mobile.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 13, 2014 Share Skrevet November 13, 2014 Hvis du har et budsjett på rundt 400.000,-, hvorfor er du på jakt etter et enormt kostnadsobjekt for å få den til en facelift, når du kan gå å kjøpe deg denne? Denne har ligget lenge og kan helt sikkert prutes på om du kan tilby rask handel. Evenol og Hidefrag reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet November 13, 2014 Share Skrevet November 13, 2014 Den 760'en på Nextcar har også lagt ute i månedsvis, godt prutingsgrunnlag det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå