Gå til innhold

Haraldb sin 420i F36 M-sport - Sommerhjul s.14 - 01.04.16


Haraldb
 Share

Anbefalte innlegg

Tatt meg en runde og kodet bort ting som har irritert meg eller lagt til ting jeg vil ha

kanskje ikke så spennende oppdatering med da har jeg i allefall alle endringene på nett om jeg skal reversere :)

- 100% styrke på Angel eyes i park
- Skrudd av sikkerhetsbeltevarsel
- Kilometerstand i instrumentpanelet
- M-Performance logo ved oppstart i instrumentpanelet
- M/// oppstarts animasjon i iDrive
- Lys under dører når man setter bilen i revers
- Mulighet til å ta opp og ned vindu med døren åpen
- Rolls Royce "lyder" i coupen

Endret av Haraldb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt meg en runde og kodet bort ting som har irritert meg eller lagt til ting jeg vil ha

kanskje ikke så spennende oppdatering med da har jeg i allefall alle endringene på nett om jeg skal reversere :)

- 100% styrke på Angel eyes i park

- Skrudd av sikkerhetsbeltevarsel

- Kilometerstand i instrumentpanelet

- M-Performance logo ved oppstart i instrumentpanelet

- M/// oppstarts animasjon i iDrive

- Lys under dører når man setter bilen i revers

- Mulighet til å ta opp og ned vindu med døren åpen

- Rolls Royce "lyder" i coupen

Hvordan har du gjort dette? Kan forhandler hjelpe meg med disse tingene (skal ikke ha alt)? Jeg vil ha bort at automatisk motorstans funksjonen blir aktiv hver gang jeg starter bilen! Lei av å trykke av-knappen hele tiden. Skjønner at den er på ved Eco Pro, men irriterer meg at den er på i Comfort og Sport (stopper jo hvert 3 minutt i byen, irriterende med start/stop da).

 

Hva er det siste med Rolls Royce? :) Og kan man ikke ta opp/ned vinduer når døra er åpen?? Det har jeg ikke sjekket.

 

En siste ting, jeg har latt meg irritere av at når man står en plass uten å ha motoren i gang (at bilen er slått av), så vil radioen og annet elektronikk automatisk slå seg av etter en kort stund. Det ideelle hadde vært om elektronikken var på helt til man låste bilen med nøkkelen. Jeg kan forestille meg at mange ender opp med å ha bilen på tomgang når de sitter i bilen og venter, for at det ikke skal skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du gjort dette? Kan forhandler hjelpe meg med disse tingene (skal ikke ha alt)? Jeg vil ha bort at automatisk motorstans funksjonen blir aktiv hver gang jeg starter bilen! Lei av å trykke av-knappen hele tiden. Skjønner at den er på ved Eco Pro, men irriterer meg at den er på i Comfort og Sport (stopper jo hvert 3 minutt i byen, irriterende med start/stop da).

 

Hva er det siste med Rolls Royce? :) Og kan man ikke ta opp/ned vinduer når døra er åpen?? Det har jeg ikke sjekket.

 

En siste ting, jeg har latt meg irritere av at når man står en plass uten å ha motoren i gang (at bilen er slått av), så vil radioen og annet elektronikk automatisk slå seg av etter en kort stund. Det ideelle hadde vært om elektronikken var på helt til man låste bilen med nøkkelen. Jeg kan forestille meg at mange ender opp med å ha bilen på tomgang når de sitter i bilen og venter, for at det ikke skal skje...

 

kjøpt E-Net kabel og skaffet E-sys software sånn at jeg kan kode selv, jeg vet ikke hvor kjipe BMW er på det, men jeg vet at med VW/Audi kunne man få gjort enkelte sånne ting hos forhandler.

 

Jeg vet man kan fjerne automatisk motorstans, enten ved at bilen husker om den sto av eller på sist du brukte den(FEM_BODY -  3023 - TCM_MSA_MEMORY), eller ved at standardvalget er "av" sånn at du evt. da selv må skru det på hver gang du setter deg i bilen(FEM_BODY - 3023 - TCM_MSA_DEFAULT_OFF).

Alle varsler i bilen, altså f.eks. "nå er det 3 grader ute" " du har åpnet døren med tenningen på" etc. er byttet til Rolls Royce lyder i stedet for de vanlige BMW lydene. Det er ikke noe kjempe hensikt med dette, jeg syntes bare det var morro :P

Stemmer at man ikke kan ta ned ruta med døren åpen, det har ikke irritert meg men tenkte det var like greit å fikse.

Det med at idrive skrur seg av vet jeg ikke om man kan fjerne, dette er vel for å ikke tømme batteriet og er ganske standard i de fleste nyere biler uavhengig av merke :)

Endret av Haraldb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hadde vært kjekt hadde jo vært om når tenning er av, og vinduet står åpent, at når du låser da at vinduet hadde lukket seg automatisk. 

 

Det har jeg ikke testet, men regner nesten med at det er sånn fra fabrikk ettersom vinduene er rammeløse på 4-serie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle varsler i bilen, altså f.eks. "nå er det 3 grader ute" " du har åpnet døren med tenningen på" etc. er byttet til Rolls Royce lyder i stedet for de vanlige BMW lydene. Det er ikke noe kjempe hensikt med dette, jeg syntes bare det var morro :P

 

 

 

Slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...