Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som vet hva som trengs for å montere kompressor på en E36? Har en kompis som vil få litt mer futt i E36'en sin, så jeg nevnte at han kunne ettermontere kompressor på den, da det er lettere enn å ettermontere turbo. Takk for svar. :)

Skrevet

chip eller datsprut,  bensinregulator, dyser, muligens bensinpumpe, kompressor,  helst intercooler , ekstra løpehjul på veiv,   alt i alt ganske ok og montere. 

 

 

hvilkem motor gjelder det?   skal KANSKJE selge en til m50 etterhvert. 

Skrevet

Hvis det er m43 så er det ikke så ille. Kine (tidligere sekretrær i bmwccn) hadde en e46 318i som hu fikk montert presse på. Kan selge fullt fungerende 318is turbomotor.

Skrevet

Eier sier han driter i å bygge om :P kjøper seg heller ny bil med nyere turbo motor så monterer vi kompressor på den i stedet. Men takk for svar :)

Skrevet

chip eller datsprut,  bensinregulator, dyser, muligens bensinpumpe, kompressor,  helst intercooler , ekstra løpehjul på veiv,   alt i alt ganske ok og montere. 

 

 

hvilkem motor gjelder det?   skal KANSKJE selge en til m50 etterhvert. 

hvorfor må man bytte bensintrykksregulator?

Skrevet

for å få et bensintrykk som er progressivt ? 

Jeg monterte DASC kit på 318is´n min. Var ganske rett frem, satt på bensintrykksregulator, komplett manifold med kompressor, eneste som var trikcy var og lage en ny brakett med løpehjul å finne en fin vei som reima kunne gå. 

Og det ble en HELT annen bil :D

Skrevet

må ha progresiv regulering som nevnt over her ja.    originalt oppsett vil nok ikke klare å levere nok, spes ved høy lading (høyere turtall). man kan få fuelcut. 

 

er skummelt at bilen går magert iallefall 

Skrevet

Si at vi hadde byttet motor på bilen til kompisen min da, og vi hadde putta en 318IS motor i den og montert kompressor, ville vi da ha måtte satt på større bremser osv pga sterkere motor?

Skrevet

dersom man trimmer en bil så er vell formålet å klare 0-100 i kårtere tid, så da øker også sjangsen til å kjøre fortere. Så om dette er en av de gamle med tromler bak, så er det for kompisen din sin sikkerhet best att han skifter til skiver bak og eventuelt ventilerte bremsskiver. Har en 316i selv å kan tenke meg att visst jeg må få speedometeret fra 140 ned til 30-40km/t i noen få sekunder for å unngå ett hinder så hadde jeg nåkk fått litt problemer.

 

Men for å si det sånn så er det ikke så veldig mye arbeid å bytte til skiver bak dersom det er kun trommelbremser bak. Så om man har skrud litt på bil tiligere å har litt erfaring skal man nåkk få til dette.

 

Men om planen er å få til en 170-200 hk så er det nåkk bedre å kjøpe seg en 323i eller 325i dersom man ikke gidder å invister litt tid og noen lapper til ombygging.

Skrevet

må ha progresiv regulering som nevnt over her ja.    originalt oppsett vil nok ikke klare å levere nok, spes ved høy lading (høyere turtall). man kan få fuelcut. 

 

er skummelt at bilen går magert iallefall 

orginal btr er jo lineær, dvs at den også øker bensintrykk ved økt manifold trykk.

Bensinpumpa leverer jo også mindre når den må arbeide ved høyere trykk.

Jeg bare spør siden  jeg holder på med skruekompressor bygg på min bil, har datasprut, og jeg ser ikke nødvendigheten med å bytte akkurat denne komponenten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...