mariusbmw Skrevet November 23, 2014 Skrevet November 23, 2014 Hei! Mitt første innlegg her. Jeg har nylig kjøpt en 120D M3, 06 modell. Mener det er halogen H7 pærer foran, og jeg lurte på om det er noe problem å bytte til noen nye klarere og sterkere fjernlys, uten å bytte om hele lysgreia foran til evt xenon, for det er ganske dyrt. Byttet de vanlige kjørelysene og parklysene med noen nyere pærer istad og det ble veldig bra, er det like enkelt med fjernlys? Jeg aner ikke hva slags pærer jeg har der osv vett Takker!!
Otis Skrevet November 23, 2014 Skrevet November 23, 2014 Hva betyr 120D M3? Men på generell basis så kan du: Enten skifte til andre halogen pærer som gir bedre lysutbytte. Skifte til originale xenon lykter med all ettermontering. Eller det siste, bare putte i xenon pærer og ikke bry deg om alt det andre. For å se etter deler; www.bmwfans.info
mariusbmw Skrevet November 23, 2014 Forfatter Skrevet November 23, 2014 Ja mener det, M pakke! Takk! Får opp feilmeldinger ang de nye parklysene, så tenker å bytte tilbake til de gamle, om ikke det er mulig å gjerne feilmeldingene? Lysene mine regulerer (høydejustering) seg automatisk når jeg starter bilen, og da er det kanskje lovlig å sette inn xenonpærer? Er litt usikker på akkurat dette:
Slavearbeider'n Skrevet November 23, 2014 Skrevet November 23, 2014 Ja mener det, M pakke! Takk! Får opp feilmeldinger ang de nye parklysene, så tenker å bytte tilbake til de gamle, om ikke det er mulig å gjerne feilmeldingene? Lysene mine regulerer (høydejustering) seg automatisk når jeg starter bilen, og da er det kanskje lovlig å sette inn xenonpærer? Er litt usikker på akkurat dette: Du kan kjøpe nye parklys på ekstralys.no eller ebay med innebygget CANBUS som ikke gir feilmelding i instrumentpanelet. Når det gjelder xenon så ma du ha automatisk høydejustering(noe du har) men du må også ha lyktespylere. Greit å ha en linse å sende lyser gjennom også. Setter man xenon-pærer i vanlig halogen kaster spres lyset i alle mulige rettninger. Er ikke særlig morsomt å møte deg i trafikken da.
Otis Skrevet November 23, 2014 Skrevet November 23, 2014 Har 1 serie med halogen, automatisk nivåregulering? Vet de har nivåregulering. Volvo V70 fra 2001 til 2004 har typegodkjent xenon lys med reflektor og ruglete glass.
awt Skrevet November 23, 2014 Skrevet November 23, 2014 Nei, de har ikke det. Tror ikke noen biler har det, ihvertfall ikke fra BMW.
mariusbmw Skrevet November 23, 2014 Forfatter Skrevet November 23, 2014 Takk Slavearbeidern! Hehe, aner ikke hva det heter, men lysene går opp og ned av seg selv når jeg starter bilen..
rolfi Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Lysene justerer seg ned og opp når man starter 1-serie med halogen også. Muligens for å sjekke at alt funker elns
mariusbmw Skrevet November 24, 2014 Forfatter Skrevet November 24, 2014 Ok! Men betyr det at jeg evt kan montere xenonkit? Mtp at lysene skal justere seg hvis jeg er tungt lastet bak? Tror ikke jeg har lyktespyler foran..? Av en eller annen grunn er det viktig for xenon?
awt Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Du har manuell høydejustering, xenon krever automatisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå