Gå til innhold

Bmw e39 525DAT - Automatkasse problematikk

Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

Var å henta meg en nybil her for en snau uke siden, merket at den har en dunkelyd av og til etter man går av gassen.

Eks.

Jeg kjører ut av et kryss, gir på noe for så å slippe gassen helt - da får jeg av og til en dunkelyd som kan virke som kommer fra midt under bilen, eller lenger bak. (Tror det kan være girkasse/mellomaksel eller noe oppheng noe sted)

Dette forteller selger at har vært ganske lenge, men at det ikke er ofte det kommer. Bilen var inne å fikk ny olje og filter på girkassen i fjor og har kjørt ca 20000km siden.

Noen som har peiling på hva dette egentlig kan være? Girkassen virker å gire helt normalt både opp og ned, går normalt i revers og fungerer som den skal i steptronic modus/sport. Det er bare den ufattelige irriternende smellinga som av og til kommer som er problemet her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal jeg være helt ærlig så mistenker jeg at det er noe foringer et sted som er problemet for jeg synes det virker som slakke i noe i det den girer. Skal under der idag å titte litt. 

Er det noen foringer under der som er et kjent problem? Har aldri hatt e39 tidligere så er lite opplyst på disse bilene.

Endret av Stian Børresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Sjekk motorfester, girkassefeste, hardykobling og lager/foring på mellomaksel.

Jeg hadde en dunkelyd om jeg ga gass veldig fort fra stillestående av og til. Den er borte etter jeg bytta alt dette i sommer.

Ene motorfestet mitt hadde rivna, var helt av på førersiden. Resten under bilen så igrunnen fint ut.
Du kan også sjekke tilstanden på leddet bak på diffen, altså leddet fra mellomaksel on inn på diffen, om det er slakke i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...