Gå til innhold

Kjøp av bil

AndreasBr
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg mener denne er et fornuftig kjøp, og noe av det bedre du har linket til. Jeg har selv en 523i med manuell, og synes det er en fin kombinasjon.

Dette er likevel ikke det "folk flest" er ute etter, noe du bør ha i bakhodet ved et evt. kjøp.

Ang. navigasjonen kan denne byttes ut ja. Jeg har selv gjort dette på min (link i signatur), i tillegg finnes det flere tråder om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener denne er et fornuftig kjøp, og noe av det bedre du har linket til. Jeg har selv en 523i med manuell, og synes det er en fin kombinasjon.

Dette er likevel ikke det "folk flest" er ute etter, noe du bør ha i bakhodet ved et evt. kjøp.

Ang. navigasjonen kan denne byttes ut ja. Jeg har selv gjort dette på min (link i signatur), i tillegg finnes det flere tråder om dette.

Er det en treig bil? Eller fremstår den som relativt kjapp?

Vet du hva 0-100 er?

Jeg så i garasjetråden din, men fant ingenting om navi-bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er hverken treig eller rask. Helt grei vil jeg si. 0-100km/t på 8,2 sek for sedan med manuell kasse, og fleksibel nok i fart. Men ingen forbikjøringsrakett, og den er heller ikke spesielt rask ut av lyskrysset.

Hakket hvassere enn E240'en din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er hverken treig eller rask. Helt grei vil jeg si. 0-100km/t på 8,2 sek for sedan med manuell kasse, og fleksibel nok i fart. Men ingen forbikjøringsrakett, og den er heller ikke spesielt rask ut av lyskrysset.

Hakket hvassere enn E240'en din.

Hva vil dere anbefale i samme pris-segmentet som muligens er litt hissigere? 

Jeg ser det ligger noen 320 med 170hk ute, men er litt tilbakeholden med så liten motor.

Jeg vil ha navi, jeg vil ha DTC, men må kunne slås helt av, og den må ha kjørecomputer som viser all mulig uinteressant informasjon.

240'n min er en 1998 modell forresten, omd et har noe å si :P

Endret av AndreasDG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er raskt nok koker jo ned til dine personlige preferanser og målestokk i forhold til andre biler du har kjørt. Noe vil sikkert påstå at en E60 523i går bra, mens andre vil sikkert påstå at den går dårlig. Jeg har kjørt en del spreke biler, og kan nok være litt bortskjemt. Likevel vil jeg si at E60 523i går helt greit. Så lenge du er villig til å bruke girspaken, så yter den bra, men den kan virke litt daff under 3000rpm. Vil du ha en bil som yter bra på "dagligdags" turtall, så bør du heller se mot diesel.

Den Alpinaen virket merkelig ved første øyekast. Navnebrikke, javel, men ingen navi og standard stoffseter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du innlegget som omhandler oppgradering av iDrive. Som *BB79* nevner så er den helt grei når det kommer til fart/akselerasjon. Ingen rakett, men likevel raskere enn mye annet av vanlige biler som går på veiene.

Jeg synes forøvrig du bør bruke multisitat istedenfor å sitere en og en post, i tillegg kan du bruke "rediger" istedenfor å lage et nytt innlegg hver gang du ønsker å føye til noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig du bør bruke multisitat istedenfor å sitere en og en post, i tillegg kan du bruke "rediger" istedenfor å lage et nytt innlegg hver gang du ønsker å føye til noe nytt.

Sammenslåing av innlegg er jo noe forumet bør klare selv, men skal tenke på det neste gang :D 

Hva kan man evnt gjøre med bilen? Chippe den? Eksosanlegg ? Annet innsug? 

Tror jeg må se bilen før jeg klarer å bestemme meg noe mer.

Har du noen link som viser forskjellen mellom business og andre iDrive's ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er i hovedsak større skjerm, noe som vises tydelig i tråden min. Ellers kom det en oppgradering i 2009 som innebærer et nytt system (det er dette jeg har montert). Du finner mye ang. dette både her inne og rundtom på nettet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er i hovedsak større skjerm, noe som vises tydelig i tråden min. Ellers kom det en oppgradering i 2009 som innebærer et nytt system (det er dette jeg har montert). Du finner mye ang. dette både her inne og rundtom på nettet generelt.

Utifra det jeg kan lese er eneste forskjellen litt størrre skjerm, samt nytt menysystem? (Altså ingen funksjoner i det hele tatt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likte E36'ene du fant :)

er stor fan av E36 og syntes det er gode biler å kjøre og holdbare motorer så lenge du husker vedlikehold :)

har nå en 325 og med 192 hk, så er det en morsom bil også. den skal gjøre 0- 100 på 7.5 sekund i følge automobile sida. så da er det en bil som duger til lyskryssracing :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er da egentlig et tapsprosjekt, og jeg bør la være?

Hva vil riktig pris for den være så langt dere kan se da?

Bensin og manuell var jo et av kravene jeg satt for bil.. Kjører faen ikke traktor :P

Okei jeg må bare få ut litt av det jeg har å si. Altså du kan/ skal ha lån på bil, og bil er tapsprosjekt for de fleste hvertfall på en såpass ny og lite spesiell bil. 

Også må du finne ut hva du egentlig vil ha, vil du kjøre fort rett frem, sidelengs, som folk, vil du ha stiv bil, eller vil du ha som den du har? Også har jeg et siste spørsmål hvorfor vil du ikke ha diesel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. business og professional er hovedforskjellen større skjerm (noe som gjør at du kan ha f.eks. kjørecomputer oppe samtidig med navigasjon, eller radio og navigasjon etc.), samt at du kan høre på CD mens du bruker navigasjonen.

Vedr. CCC og CIC (nytt og gammelt system) er det endel forskjeller i grafikk, maskinvare, samt litt andre funksjoner (man kan f.eks. laste inn musikk via USB). Monterer man combox kan man også få mulighet til avspilling av musikk via bluetooth, internett og en rekke andre ting. Se forøvrig denne tråden.

Ellers er jeg enig med mange andre her at du bør bestemme deg for hva du egentlig ønsker. "Stor motor" kan man få i de fleste biler. En e60 og en 200SX er nesten så langt fra hverandre man kan få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei jeg må bare få ut litt av det jeg har å si. Altså du kan/ skal ha lån på bil, og bil er tapsprosjekt for de fleste hvertfall på en såpass ny og lite spesiell bil. 

Også må du finne ut hva du egentlig vil ha, vil du kjøre fort rett frem, sidelengs, som folk, vil du ha stiv bil, eller vil du ha som den du har? Også har jeg et siste spørsmål hvorfor vil du ikke ha diesel?

Svaret på det første er egentlig: Ja. Jeg skal kjørte fort rett fram, mens jeg samtidig kjører som folk, der bilen ligger godt på veien, og gjerne sklir sidelengs når jeg vil.

Svaret på  siste spm ditt er: Fordi diesel er traktor. 

Jeg så denne her på forumet, men dessverre en diesel :S http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=53277810

Kan hende at mitt ... "hat" mot diesel er feilplassert, men ja... 

Vedr. business og professional er hovedforskjellen større skjerm (noe som gjør at du kan ha f.eks. kjørecomputer oppe samtidig med navigasjon, eller radio og navigasjon etc.), samt at du kan høre på CD mens du bruker navigasjonen.

Vedr. CCC og CIC (nytt og gammelt system) er det endel forskjeller i grafikk, maskinvare, samt litt andre funksjoner (man kan f.eks. laste inn musikk via USB). Monterer man combox kan man også få mulighet til avspilling av musikk via bluetooth, internett og en rekke andre ting. Se forøvrig denne tråden.

Ellers er jeg enig med mange andre her at du bør bestemme deg for hva du egentlig ønsker. "Stor motor" kan man få i de fleste biler. En e60 og en 200SX er nesten så langt fra hverandre man kan få det.

What? Kan jeg ikke høre på musikk samtidig som jeg navigerer uten å ha proff?

Den 523'en har blåtann-integrasjon iht selger..

Stor motor til en rimelig penge :D Vel, kunne jo alltids solgt leiligheten og kjøpt meg bil, men det skjer ikke.

Endret av AndreasDG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...