piiiingo Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 Hei. Eg har en bmw e46 318d facelift der xenonlysa lyser nesten ikkje en drit. Asså det er ganske såndårlig lysbilde når eg står inn til ein vegg. Når eg kjøre på vei så så lyse begge øysa i ei "rett" lys kjegle. Pærene som står i er 8000k på fargen. Så ka kan vere gale? Går det ann å stille dette på en eller anna måte?
Fidelio Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Dem skal jo justere seg automatisk. Kan være feil på den sensoren din. Har du veldig møkkete eller ripet glass så blir også dårligere lys.
Sammyen Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Velkommen til bimmers 1. Du kan prøve vaske det i bilvask når lyktene står på bilen. Kanskje prøve å polere de.2. Ville prøvd å skrudd av glasset på lykten. (Coupe facelift har limt glass. Då blir det meir avansert med varme osv)Vasket det, kanskje pusset med meget fin pussematte og kanskje polere etterpå. Skal du ta av glasset må du passe på at alt er tørt og sånt før du monterer for å ikkje få dogg.
piiiingo Skrevet Desember 5, 2014 Forfatter Skrevet Desember 5, 2014 Oki men eg trur desverre at reflektorane begynne å bli brendte. Når eg står å ser inn i lykta det eg sette pærene inn, ser eg at oppe i reflektoren begynne å bli gul/svart på farge :/ og eg har nesten ikkje lys ned på veien Noen som vet kor eg kan få tak i slike reflektorer? Takker for svar
Sammyen Skrevet Desember 5, 2014 Skrevet Desember 5, 2014 (endret) Sedan? Orig xenon ikkje sant? Denne passer vel perfekt for deg?http://bimmers.no/topic/713452-bytting-av-d%C3%A5rlige-xenonprosjektorer-e46-diy/ Endret Desember 5, 2014 av Sammyen
larserso Skrevet Desember 5, 2014 Skrevet Desember 5, 2014 Oki men eg trur desverre at reflektorane begynne å bli brendte. Når eg står å ser inn i lykta det eg sette pærene inn, ser eg at oppe i reflektoren begynne å bli gul/svart på farge :/ og eg har nesten ikkje lys ned på veien Noen som vet kor eg kan få tak i slike reflektorer? Takker for svar Reflektor på xenon? Er det bare satt inn noen xenonpærer i vanlig halogenlykt? Legg ut et bilde du.
*MrB* Skrevet Desember 5, 2014 Skrevet Desember 5, 2014 Xenon genererer nesten ikke varme, så tviler på at det er noe galt med reflektoren. Jeg synes også du skal legge ut bilde, for det var ikke så lett å bli klok på forklaringen din. Er dfet lysbildet eller styrken som er problemet? Eller begge deler?
AndreasBr Skrevet Desember 7, 2014 Skrevet Desember 7, 2014 Reflektor på xenon? Er det bare satt inn noen xenonpærer i vanlig halogenlykt? Legg ut et bilde du.Jeg hadde det på bilen min ettermontert
Sjøbuse Skrevet Desember 7, 2014 Skrevet Desember 7, 2014 Kan også være dårlige pærer. Prøv med ny pære også. 8000k er heller ikke optimal kelvin tempratu? De blir veldig blå også. Vanligvis er det vel 4 300 som leveres på biler og sies å være best.
piiiingo Skrevet Desember 7, 2014 Forfatter Skrevet Desember 7, 2014 Sedan? Orig xenon ikkje sant? Denne passer vel perfekt for deg? http://bimmers.no/topic/713452-bytting-av-d%C3%A5rlige-xenonprosjektorer-e46-diy/ Ja eg har sedan og orginale xenon:) Reflektoren ser slik ut som i den tråden der
piiiingo Skrevet Desember 7, 2014 Forfatter Skrevet Desember 7, 2014 Xenon genererer nesten ikke varme, så tviler på at det er noe galt med reflektoren. Jeg synes også du skal legge ut bilde, for det var ikke så lett å bli klok på forklaringen din. Er dfet lysbildet eller styrken som er problemet? Eller begge deler? Eg veit at xenon nesten ikkje genererer varme, men eg har lest om mange som har problem med at reflektoren brenner seg:o Begge deler egentlig :/
piiiingo Skrevet Desember 7, 2014 Forfatter Skrevet Desember 7, 2014 Kan også være dårlige pærer. Prøv med ny pære også. 8000k er heller ikke optimal kelvin tempratu? De blir veldig blå også. Vanligvis er det vel 4 300 som leveres på biler og sies å være best. Nye pærer på plass. 4300k og lyset blei litt bedre men ikkje bra nok :/
Thundercoil Skrevet Desember 7, 2014 Skrevet Desember 7, 2014 Lyser det bra der det lyser, slik at det bare ikke lyser langt nok frem, eller lyser det dårlig "over alt?" Og har du sammenlignet lys med en annen E46? I tillegg kan du jo legge ut bilder av lykt og lys. Gjerne av lykteglass og det du mener er brent. Mener du linser? Reflektorer er på halogenlamper.
larserso Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Lettere å hjelpe tror jeg om du forklarer om det er xenonlysene som er dårlige (da de ikke har reflektor) eller om det er dårlig fjernlys (som jo kan skyldes reflektor). Hadde E46 med Osram Nightbreaker halogen i fjernlysene og det var utrolig bra lys.
Alpejohn Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Uorginale drittpærer kan brenne reflektorer.De lager mer varme en Osram/Phillips og andre kvalitetspærer. Har selv hatt brente reflektorer etter og ha brukt møkka kina pærer, også ødelagt reflektoren i grøftelysa mine for mange år siden av dårlige pærer. Om du får opne lykta og tatt ut prosjektoren kan du ta kontakt med karen på finn kode: 47254989.Han reparerer (eller regenererer som han kaller det) reflektorer så de blir bedre en nye. Har ikke prøvd men han hevder det selv.Og så kjøper du skikkelige xenonpærer, og ikke noe noname kina mother fucking shit ( ).Så tenker jeg det blir bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå