Olsen Racing Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 Har K sport coilovers, k sport bremsekit. Og div nye stag i understell.. men har lite erfaring med diff og sånt... hva må til får at jeg skal kunne hærsje ivei uten at alt detter sammen hver gang????
Kristiansan'årn Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Eller så kan du sveise sperra, om der skal vere ren banebil da, slipper den veldig lett
stig. Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Eller så kan du sveise sperra, om der skal vere ren banebil da, slipper den veldig lett Funker fint langs vanlig vei å det
CrZyWiz Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Funker fint langs vanlig vei å det Nei det gjør det ikke, det er ikke forsvarlig. Visst du påstår noe annet sier det mest noe om deg.
Fidelio Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Ikke sveis om den skal brukes på veien. GS har differ til din og Quaife osv. Men det koster jo også. . Kjøp deg justerbare "anti Roll bar" Det ble en helt annen bil når jeg monterte det. Krever litt å få en bil til å gå i stykker, men skjønner kanskje hva du tenker. Fikk det såkalte subframe disaster på min e46 2003 nå i år, ingen rust men det hadde sprekt under der... Pga stor påkjenning på bane tipper jeg. Så kan jo være en fordel å være føre var her..... Her er link til slike kit http://www.turnermotorsport.com/p-91-e46-rear-chassissubframe-reinforcement-kit.aspx. Husk at det går noen dekk når man holder på med den sporten Og det koster penger det å
Olsen Racing Skrevet Desember 4, 2014 Forfatter Skrevet Desember 4, 2014 Neida har ikke had noen problemer enda. Men har jo fått med mæ at orginale differ,akslinger og div er forbruksvarer mengang man begynner å drifte... så æ skal se på den Linken din West320ci åsså snakk litt med GS:) Takk får svar folkens!
stig. Skrevet Desember 4, 2014 Skrevet Desember 4, 2014 (endret) Nei det gjør det ikke, det er ikke forsvarlig. Visst du påstår noe annet sier det mest noe om deg. Tull,jeg sier ikke det er en optimal løsning. Men det å påsta at det er farlig er vel i drøyeste laget,. Det sier vel faktisk mer om deg og erfaringer skjønner jeg, du får faktisk biler med org sperre som slår inn med engang det er et hint av rotasjons differanse på hjulene (med tanke på rundkjøringer osv) Det eller pickuper som er lette i ræva med en god diffbrems, det bryter over alt det også. så vennligst tenk deg om to ganger før du slenger no spydigheter fra pc tastaturet ditt. Endret Desember 4, 2014 av stig.
CrZyWiz Skrevet Desember 4, 2014 Skrevet Desember 4, 2014 (endret) Tull,jeg sier ikke det er en optimal løsning. Men det å påsta at det er farlig er vel i drøyeste laget,. Det sier vel faktisk mer om deg og erfaringer skjønner jeg, du får faktisk biler med org sperre som slår inn med engang det er et hint av rotasjons differanse på hjulene (med tanke på rundkjøringer osv) Det eller pickuper som er lette i ræva med en god diffbrems, det bryter over alt det også. så vennligst tenk deg om to ganger før du slenger no spydigheter fra pc tastaturet ditt. Lar igrunn bare kommentaren din tale for seg selv Kan gi deg ett hint: En sveiset diff tillater NULL forskjell mellom hjulene...Helt tydelig at du mangler noe vesentlig mtp. Risikovurdering, evnt erfaring. Endret Desember 4, 2014 av CrZyWiz Mattae reagerte på dette 1
stig. Skrevet Desember 4, 2014 Skrevet Desember 4, 2014 (endret) Lar igrunn bare kommentaren din tale for seg selv Kan gi deg ett hint: En sveiset diff tillater NULL forskjell mellom hjulene... Helt tydelig at du mangler noe vesentlig mtp. Risikovurdering, evnt erfaring. å nok engang, det går helt fint å kjøre med, har du kjørt med det ? jeg satt og regna på det jeg har faktisk kjørt nesten 150.000km med sveisa diff jeg( jeg hadde sveisa diff jeg på bruksbilen min i 3 år), å enda ikke kjørt ut eller bulka pga sveisa diff. + at nesten alle vinterbila mine har hatt sveisa diff, Kort fortalt sveisa diff er ikke farligere en folk som kjører med sota vinduer rundt hele ( ikke er det lov og man hindrer sikt ) men folk gjør det fordet, folk kjører med ulovlige felger og senk, det går fint det også å bassert på at jeg har sikkert hatt tja vertfall 15 biler med sveisa diff, å brukt de langs veien, så ser jeg virkelig ikke problemet, så da spør jeg deg CrZyWiz, har du hatt MYE erfaring med sveisa diff ? for jeg kjenner faktisk vertfall 3 til som har kjørt MYE(på lik linje med meg) med sveisa diff uten problemer. + at jeg kjenner en hau som har hatt det på leke/vinterbiler osv Å på skikkelig glatt underlag som snø og is, om man har sveisa diff eller diffbrems eller org sperre, så har det ikke noe og si, for oppfører seg helt likt, så er egentlig kun på tørt underlag evnt asfalt med regn du merker en forskjell som er noe og nevne, å hvis man har problemer med og "kontrolere" et kjøretøy med sveisa diff, ja da er det litt skummelt at man i det hele tatt kjører bil for sant skal sies, på vanlig kjøring så merker man overraskende lite på en org bil med org hjul som blir brukt til lek og morro Endret Desember 4, 2014 av stig.
awt Skrevet Desember 4, 2014 Skrevet Desember 4, 2014 Denne tråden handler ikke om erfaringer med sveiset diff. ta det på PM eller lag en egen tråd. RS-Heggem reagerte på dette 1
CrZyWiz Skrevet Desember 4, 2014 Skrevet Desember 4, 2014 Poenget er at det er ikke forsvarlig å kjøre med en sveiset diff på en bruksbil, all den tid det vil gjøre bilen langt mer uforutsigbar i daglig bruk. TS spørr en tips om oppgradering av bruksbilen, bla ang. diffbrems. Da er det viktig å påpeke at en sveiset diff IKKE er å anbefale. Ettermontere diffbrems derimot er det trådstarter trenger. En quaife(torsen) diff vil gi best mulig grep, mens en lammeldiff vil gjøre den mer leken. Dog usikker på om f.eks diff fra e36\e46 M3 kan monteres uten større modifikasjoner.
Robkill Skrevet Desember 4, 2014 Skrevet Desember 4, 2014 Skal du sladde med såpass lite motor vil du fort merke at en original diffbrems gjerne kan bestemme seg for å piske innerhjulet under press. Noe som ikke er helt optimalt.Når det gjelder sveisadiff er ikke det mye trygt til bruk på offentlig vei! Det går gjerne fint og er i det normale ikke noe vanskelig å kjøre med. Det som derimot kan skje ved aktiv kjøring eller kjøreforhold som senker veggrepet er at du fort får sladd ved motorbrems (Nøler i en kjapp sving f.eks.), og det kan utarte seg til å bli farlig om man ikke reagerer raskt nok! uholdbart et sted med møtende trafikk og små marginer Ostnes, CrZyWiz og Kristiansan'årn reagerte på dette 3
Olsen Racing Skrevet Desember 5, 2014 Forfatter Skrevet Desember 5, 2014 HEI GUTTA:) Æ har Av og på knapp til DSC på bimmern min... Så kan æ jo nævne den fine erfaringen æ fikk i dag!! Æ har enda sommerdekk på. Å bor i Lillestrøm så det har nettopp begynt å legge seg snø i gata. (Ikke på hovedveien) Så æ skulle kjøre bilen min ned på jobben får å bytte dekk i dag menst det enda var LITTmulig!.. Det endte opp med at æ lærte mæ mye om DSC Av Vs DSC på!! I oppoverbakken måtte æ skru den av! Vist ikke så nekte bilen mæ å komme opp bakken. Men skrudde æ den av så fikk æ fart å greide å spinne mæ opp.. MEN i nedoverbakken så fikk æ en sleng som ikke var mulig å rette opp med sommerdekk! Så æ skrudde på DSC ganske kjapt å fikk retta bilen opp 1cm fra grøfta! Så æ kan herved erklære Sveisa diff som upraktisk og farlig i den store sammenhengen.. Drifta bakdekke av den ene sommer felgen før æ parkerte. Trur det e dekkstrekken som gjør at det slipper luft osv...
Robkill Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 Tror ikke drifting er noe for deg med det første. Kom deg hel gjennom vinteren først du! bmwmann24, AndreasBr, RS-Heggem og 1 annen reagerte på dette 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå