Gå til innhold

Godkjent Ombygd e46 m3 kompressor - Solgt -


Bjanne
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg husker faktisk ikke fargen, men skal være samme som f10 m5 kom med. Monaco / monte carlo eller noe sånt :P i noen lys ser den helt Estoril ut, andre blir den fyldig, mørk dyp og deilig. Fargen er helt rå ute i sola :) du får komme innom en dag å se ;)

Planen er/var/er/var/er å beholde den. Meeeeen man vet aldri, frister litt å bygge noe annet enn e46, men i første omgang skal jeg hvertfall ha den sesongen 16. Hvis ikke jeg kommer over ny båt jeg bare må ha :P jeg har sagt opp verkstedet mitt og har da ikke noe plass å bygge ny bil med det første så da er det greit å ha denne sånn at jeg hvertfall har en ordentlig bil utenom t5'n og x5'n.

Jeg er på jobb på alle de gøye treffene i år så det er litt demotiverende. Da frister det noen ganger å kjøpe ny båt i stede:) men som sagt planen er foreløpig å beholde den :) men det frister fælt med større båt og :P som du sikkert skjønner klarer jeg ikke bestemme meg :P

Endret av Bjanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... Da er den Monte Carlo blå, er nesten umulig å skille den og Estoril på bilder i hvert fall! Var en farge jeg selv lurte på når jeg utførte fargeskifte på Z4n. Da har du valgt en unik og veldig treffende farge til E46 M3 :D

 

Hadde vært morsomt sett bilen live, helt klart :grin:

 

Bra å beholde noe man har lagt maaaange timer i hvert fall en sesong, hva skal du forresten med større båt Mr? Fotsyken ;-)

 

T5`n? Snakker vi Volvo eller VW?

 

Kjipt at treffdatoene ikke helt går overens med jobben da, men du har vel vært hjemme i Julen i år!

 

Stikker gjerne innom en dag, hvor lenge beholder du verkstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du sier noe der. Har gått noen timer her. Men er jo litt gøy og den bygginga :)

Ja fargen er jeg svært fornøyd med :) svært fornøyd :)

T5'en er seff vw! Volvo har man kun i båten !:)

Fotsyken kommer fortere enn man aner. Må liksom bare ha litt større så man får plass til det og det :P hehe jeg hsr det bare ut uka desverre. Reiser på jobb tirsdag så må ha tømt det føre da. Skal være der hele kvelden i morra tenker jeg så bare å slå på tråden. Må koble opp el ruter bak på turingen og rydde ut litt :)

Endret av Bjanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å oppdatere her føre jeg reiste på job.

 

Jeg har nå tømt verkstedet mitt og solgt unna løftebukker og det jeg har klart så nå har jeg ikke eget verksted lenger :/ har kommet frem til at jeg jobber for lite og sjeldent til at det kan svare seg å ha så stor utgift I mnd på en hobby som ikke er mer lønnsom enn at er jeg kanskje heldig å break even på :P så nå blir det å låne verksted de gangrene det blir arbeid fremover.

 

Jeg hadde et mareritt med airbag feil på bilen like før jeg skulle levere den til SSP så de kan ta den videre til godkjenning. det gikk 3 dager med feilsøking og bytting av diverse deler for å prøve å finne feilene jeg hadde. Det viste seg å være en defect sidevindu bag (den lange satanen av en pølse som går langs hele taket fra a til c stolpe) så jeg matte ned med taktrekk, ut med halve dashboardet og sidetrekk og alt som egentlig var på høyre siden.

 

Da dette var byttet var det noen Nye sensor feil som kom som jeg byttet ut uten at det hadde noe effect. Endte opp med å byte airbagmodulen og da var alt plutselig I orden igjen.

 

Dette innebar at jeg ikke rakk å få fiksa Lambda feilene, og måtte da levere bilen sånn den var til SSP, så må de feilsøke og finne ut hva som er gåent føre de tar den videre I prosessen med å få godkjent ombyggingen og få skrevet motoren og selvsagt kompressoren inn I vognkortet :)

 

 

 

Er det noen som er gode på photoshop som kunne sendt meg en Melding? sitter å funderer på noe folie jeg vil prøve på for å få litt racepreg, samtidig være litt femi og beskytte bakskjermene så ikke de blir heeeelt ødelagt av dekkene under aktiv kjøring :)

Endret av Bjanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Føler for en liten oppdatering her igjen.

 

Bilen står fortsatt hos SSP. Lambda feilene ble fikset enkelt da det bare var ledningsbrudd. Men da dette var I orden var det andre ting på ferde. plutelig velger bilen å bare gå på 5 sylindre. Coiler og tennplugger var "Nye" da bilen blei demontert. meeeen det er jo over 2 år siden, og etter de har den bare blitt startet og stoppet for å flyttes på og liknende. Sjekka tennpluggene og de var ikke friske lenger, så etter disse ble byttet fungerte den som bare det igjen.

Så var det en liten prøve tur føre bilen skulle bli sendt til tyskland. Da røyk Styrevinkel sensoren og diffen hadde tydeligvis tenkt å kaste inn håndkle snart.

 

Status nå er at Diffen blir bygd om med innmat fra en E34 m5 med 3.73 utveksling, og styrevinkel sensor på anskaffes og byttes. noen som har det liggende til en fornuftig pris? :)

Da dette er I boks sendes den endelig til tyskland så jeg kan få noen papirer å vifte med på BT.

 

Motivasjonen ellers på bilen er egentlig litt lav, da jeg har sjekket rotasjons kallenderen min opp mot de treffene jeg hadde lyst på I år, og det matchet dårlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 3/13/2016 at 10.38, Freakshow skrev:

hva skal bilen i tyskland og gjøre? :o

Skal til Tüv i Tyskland så noen som vet hva de snakker om kan skrive under på at bilen ikke knekker i 2 med de mod'ene som er på den, så bt kan godkjenne den uten å faktisk stå for noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Teigland skrev:

Skal til Tüv i Tyskland så noen som vet hva de snakker om kan skrive under på at bilen ikke knekker i 2 med de mod'ene som er på den, så bt kan godkjenne den uten å faktisk stå for noe selv.

haha forståelig! :P det må jo koste skorta og ha bilen der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Får blåsé litt liv inn igjen I denna tassen...

Bilen har omsider blitt godkjent I tyskland hos Tüv, og er på vei hjem igjen til Porsgrunn. Jeg er selvfølgelig på job alle dager det er treff I år så jeg får ikke testa den noe på noen bane uansett, så har ikke betydd for mye at det har tatt litt tid det her. Grunnen til at det har trekt ut er at jeg har vert veeeeldig uheldig med diverse komponenter, og siden jeg ikke er rik har det tatt litt tid å hoste opp penger til ny ditt, datt og diff. Andre ting har det også vert en enorm leveringstid på som da har låst pengene jeg ellers kunne brukt på de delene som jeg måtte ha. MEN MEN ! nå ere bare å vente til det ikke er Ferie på Biltilsynet, SÅÅÅ blir det skilt på doningen og :) en liten trøst er at jeg slipper full årsavgift da :P 

 

Skulle noen være interessert så kan bilen selges og forøvrig. Jeg har ikke sett den på lang tid, så tror faktisk ikke jeg hadde merket om jeg hadde solgt den. hehe, alt er jo til salgs hos meg om dagen så hvorfor ikke denne og? ;) 

 

(ingen vits å sende pm på hvordan jeg får dette godkjent for jeg aner ikke, betalt SSP for å gjøre dette så hør med de) 

 

litt snikreklame hvis noen skulle trenge en Ny båt eller X5 au:

 

http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=74719626&ref=ads&myad=74719626

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75393085&ref=ads&myad=75393085

 

Endret av Bjanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...