Atle Dreier Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Hei. Lurer på å bytte min 2012 Toyota GT86 i en E46 M3. Prisen er tilsvarende, og jeg har alltid hatt lyst å prøve en M3. Så, hva må jeg se etter, hva må jeg passe på, hva er bra, hva er dårlig.... Tenker å kjøpe fra Tyskland da prisene virker gunstige på såpass gamle biler. Noen erfaringer og/eller potensielle farer ved å bruke mobile24.no f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 5, 2014 Share Skrevet Desember 5, 2014 http://autopower.se/Guider/begagnatguiden/E46/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Dreier Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Tusen takk! Disse sprekkene i bakvogna, er det noe som kan oppstå når som helst, eller er det å anta som ok hvis de ikke har dukket opp på 10-12 år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Tusen takk! Disse sprekkene i bakvogna, er det noe som kan oppstå når som helst, eller er det å anta som ok hvis de ikke har dukket opp på 10-12 år? Det kan komme når som helst, skjer selvfølgelig raskere på en bil som er hardt kjørt, men det kan være vanskelig å se på bilen om den er hardt brukt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Dreier Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Ok. Er dette noe som rammer noen få, eller er det flesteparten, til slutt? Dette er jo noe mer omfattende enn å bytte en solenoid eller vannpumpe, liksom. Men slike problemer blir ofte blåst helt ut av proporsjoner, etter min erfaring. Hvor stort problem er dette EGENTLIG? Vurderer en 2001 M3 som er kjørt 114000km. Planen er en og annen banekjøring, noen turer til 'Ringen og ellers daglig bruk. Hvis den er sprekkfri i dag, hva er sjanse for at den fremdeles er sprekkfri om et par år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Ok. Er dette noe som rammer noen få, eller er det flesteparten, til slutt? Dette er jo noe mer omfattende enn å bytte en solenoid eller vannpumpe, liksom. Men slike problemer blir ofte blåst helt ut av proporsjoner, etter min erfaring. Hvor stort problem er dette EGENTLIG? Vurderer en 2001 M3 som er kjørt 114000km. Planen er en og annen banekjøring, noen turer til 'Ringen og ellers daglig bruk. Hvis den er sprekkfri i dag, hva er sjanse for at den fremdeles er sprekkfri om et par år? Har fått inntrykk av at dette kommer som regel kun på de som blir kjørt hardt (clutchsparking osv). Jeg har en 2001 modell som er kjørt snart 150.000 og er helt sprekkfri. Skal dog montere forsterkninger på min kun for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Dreier Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Og det inkluderer en del kapp og sveis, antar jeg. Kjipe greier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 Visst forsterkingen monteres før skaden er skjedd, så er det ikke mye kapp og sveis nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Desember 8, 2014 Share Skrevet Desember 8, 2014 er en slags plate om ikke jeg husker helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Dreier Skrevet Desember 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2014 Så på et par reinforcement kits, og det var sveis og kapp i instruksjonene der, selv om bilen var hel i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stawky Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 Det som også kan gjøres om du vill forsterke før det skjer noe, vill gjøre det selv, men ikke har tilgang eller kan sveise så kan du gjøre som jeg skal og feste platene med Epoxy. BMW har også structuring og cavity foam som sprøytes inn for og forsterke (brukes i tillegg til forsterkinings platene). En her på forumet som har gjort dette og det har i følge han holdt i flere år med banekjøring. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=710760 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 Biler etter 2001 skal være sterkere i alle fall. Om dette bare gjelder vanlig E46 eller M3 og er jeg litt usikker på dog. Forsterkningene trenger man ikke sveise, en kamerat brukte bare karosseri-lim på sin og den gikk med 550hp kittet til ESS lenge og går så vidt jeg vet enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå