fredrik330d Skrevet Desember 5, 2014 Share Skrevet Desember 5, 2014 Da har jeg hatt bilen i 5 dager, og første feilmeldingen er et faktum Når jeg aktiverer Side View, så er det venstre vinduet først blått. Deretter kommer denne feilmeldingen og skjermen går tilbake til forrige modus. Noen som kjenner til dette? Prøvd å google litt. Noen har dette problemet litt til og fra, noen har byttet det aktuelle kameraet og noen har byttet en styreenhet. Bilen er dessverre utenfor garanti... 2011 F11 530 XD. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 5, 2014 Share Skrevet Desember 5, 2014 Ta en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Desember 5, 2014 Share Skrevet Desember 5, 2014 ledningen på disse bilene suger til seg vann i kontaktene og oksiderer. Du må nok bytte kamera og ledningen. trsvc modulen sitter bak i bagasjerommet på venstre side. Kontroller først om det er vann bak der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aasnesen Skrevet Januar 24, 2017 Share Skrevet Januar 24, 2017 (endret) Hei Har fått konstatert at venstre side view kamera er defekt (knekt ein pinne inne i kontakten) slik at kamera og kabel må skiftast. Er det nokon som har skifta kabel so veit om den må trekkast heilt bak i modulen? Bilen er ein 2013 f11 Endret Januar 24, 2017 av aasnesen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 25, 2017 Share Skrevet Januar 25, 2017 Bmw pleier å ha skjøtestykker for nesten alle kabler. Om det ikke skulle finnes så kan du uansett klippe og skjøte. Ingen problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
neffets Skrevet Januar 25, 2017 Share Skrevet Januar 25, 2017 Hvordan er det å bytte disse kamera greiene selv? Lett å ødelegge noe? Har samme feil som nevnt her, men på ryggekamera. Etter diagnose sier Bavaria at kamera må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aasnesen Skrevet Januar 25, 2017 Share Skrevet Januar 25, 2017 I følge BMW går det ikkje an og skjøte eller knipe på ny conector pga skjermet spesialkabel, må skifte heile kabelen... men eg har no vert borti at dei har sagt masse rart før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 25, 2017 Share Skrevet Januar 25, 2017 Ja, jeg kan bare beklage der for min kommentar tidligere. Sjekket dette opp, og det virker som man kanskje burde skifte hele kabel og ikke bare forsøke seg fram. Men den kabelen er jo ekstremt dyr! Så man kan nok fikse den selv, men da må man kanskje ha litt diverse. Se denne tråden her: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=885597 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas123 Skrevet Januar 26, 2017 Share Skrevet Januar 26, 2017 Side View er vel de framme på skjermene? Ikke i i speilene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet Januar 26, 2017 Share Skrevet Januar 26, 2017 Fikk akkurat samme feil med venstre sideview kamera kort tid etter at jeg fikk min F31 2014 fra forhandler. Får ikke tid til å få det fikset før 20 februar hos Bilsalongen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Oppdatering, konstatert defekt kamera og mye irr i kontakter/skjøter. Alt ble fikset og det funker helt strøkent nå Fikk opplyst at kamera alene koster 3500 + arbeid. Må tilbake da for å bytte pakning rundt panoramataket. Har smuldret opp flere steder fant dem ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå