Aaasen Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Hei alle Lurer for tiden på å kjøpe meg en 518 95 modell e34 med 280k på telleren. Eu godkjent en stund til. Er da ute etter en vinterbil da selvsalgt ha den evt til våren.eller beholde som bruksbil. Har noen spørsmål. Er det et godt kjøp for 13 k? Det er skiftet en hel del på bilen, deriblant ny toppakning.Nesten ikke rust. Forbruk på langkjøring og blandakjøring? Han sier at bilen går litt ujevnt på tomgang, det har den gjort i 2 år så han har ikke brydd seg om det.. Mener det er lambda som er begynt å tatt kvelden. Noen tanker om det? PS. Følger heller ikke med sommerhjul. Er jo en billig vinterbil jeg er hovedsaklikg ute etter, en sånn som jeg får igjen ca det jeg betalte når jeg selger den til våren Grunnen til det er at jeg har nettopp hatt en 528ia der jeg tapte 50 k på et halvår i deler som ble ødelagt, værste var jo at jeg ikke grisekjørte den en gang.. Så er lite gira på samme greia opp igjen da jeg skal begynne på skole i høst. Blir blakk da gitt.. Takker for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 alit i alt, sikkert en pen bil, mye bra er blitt gjort. MEN det er en 518, e34n er tung og 1.8l passer ikke i det hele tatt, den er så undermotorisert at det ikke går ann, finn i allefall en 2l rekkesekser, da har du iallefal feet lyd og litt hester. men om du absolutt vil ha den 518'n kan det å bytte ut diffen med en høyere utveksling, og evt diff sperre eller sveise igjen en åpen diff. da kan du ha detr litt gøy, da den får bedre aks med lettere utveksling på diffen. og sperre så får du sladda litt å om du liker sånt. men om du skal ha den lenger, kjøp en 2l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aaasen Skrevet Desember 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2014 Hadde en c180 w202 som vinterbil forrige vinter og den funket jo knall på vinterføre De veier jo like mye som en 518 i tillegg har vell e34 50 50 vektfordeling? Så skal jo fungere det? Hva tror du om 518 som bruksbil/studentbil da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 Trådstartet spør strengt tatt etter om det er mulig å bruke 518 som en rimelig vinter- eller bruksbil, ikke om hvilken diff han må sette på for å sladde. 1,8L vs 2,0L er imidlertid et valid poeng på mange måter. I 518 står det er M40B18, muligens en av de dårligste bensinmotorene BMW har laget, kjent for ventilkakling, dårlig smøring og slitte kammer. Undertegnedes første bil var forøvrig E36 med M40B18. I tillegg til slitt kam og topp, gikk også rådene på en av motorene jeg hadde, uten at jeg kjøre (veldig) grovt. Legg også til at den er svak på lavt turtall på en 518 - kanskje ikke det aller største problemet på en 518. Når det kommer til driftssikkerhet (med unntak av motor), kan jeg ikke se at det skal være noe forskjell på en E34 518 og en E34 520/525 osv, gitt at de er kjørt likt. M40 er som sagt ingen spesielt god motor, mens m50b2x er vel ansett. Et problem med rekkeseksere som har aluminiumstopp kan selvsagt være vridning dersom du kjører hardt på kald motor - dette må ta en del av årsaken til at toppakningene har en tendens til å ryke på disse motorene. Til sist noen tips: Vurderer du E34 som vinterbil ville jeg tenkt på en IX, om du makter å få tak i en slik. Disse ligger nok over 13.000, men har svært god fremkommelighet. Ellers vil jeg slå et lite slag for E39. Komfortable biler som er veldig lavt priset for tiden. Kan du skru selv, kan dette være noe å tenke på (men det har du allerede?). Kan du ikke skru selv, vet jeg ikke om jeg vil anbefale gammel 5-serie som en billig bil uansett Det er ikke skjøre biler, men de krever litt vedlikehold spes i understellet mtp foringer, bærearmer osv, og dette er dyrt på verksted. Jeg vet ikke hvordan E34 er ift E39 på sistnevnte punkt, men vil anta at de er relativt like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aaasen Skrevet Desember 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2014 Trådstartet spør strengt tatt etter om det er mulig å bruke 518 som en rimelig vinter- eller bruksbil, ikke om hvilken diff han må sette på for å sladde. 1,8L vs 2,0L er imidlertid et valid poeng på mange måter. I 518 står det er M40B18, muligens en av de dårligste bensinmotorene BMW har laget, kjent for ventilkakling, dårlig smøring og slitte kammer. Undertegnedes første bil var forøvrig E36 med M40B18. I tillegg til slitt kam og topp, gikk også rådene på en av motorene jeg hadde, uten at jeg kjøre (veldig) grovt. Legg også til at den er svak på lavt turtall på en 518 - kanskje ikke det aller største problemet på en 518. Når det kommer til driftssikkerhet (med unntak av motor), kan jeg ikke se at det skal være noe forskjell på en E34 518 og en E34 520/525 osv, gitt at de er kjørt likt. M40 er som sagt ingen spesielt god motor, mens m50b2x er vel ansett. Et problem med rekkeseksere som har aluminiumstopp kan selvsagt være vridning dersom du kjører hardt på kald motor - dette må ta en del av årsaken til at toppakningene har en tendens til å ryke på disse motorene. Til sist noen tips: Vurderer du E34 som vinterbil ville jeg tenkt på en IX, om du makter å få tak i en slik. Disse ligger nok over 13.000, men har svært god fremkommelighet. Ellers vil jeg slå et lite slag for E39. Komfortable biler som er veldig lavt priset for tiden. Kan du skru selv, kan dette være noe å tenke på (men det har du allerede?). Kan du ikke skru selv, vet jeg ikke om jeg vil anbefale gammel 5-serie som en billig bil uansett Det er ikke skjøre biler, men de krever litt vedlikehold spes i understellet mtp foringer, bærearmer osv, og dette er dyrt på verksted. Jeg vet ikke hvordan E34 er ift E39 på sistnevnte punkt, men vil anta at de er relativt like. Takker for godt svar E39 er uaktuelt dessverre. Hadde nettopp en e39 528ia, brukt så mye penger på så kort tid at det er latterlig, så den har jeg solgt. Dersom jeg kjøper e39 igjen en gang i tiden blir det i såfall en som ikke er rasskjørt. Det blir nok passat tdi som studentbil til våren -->. Ellers nå i vinter så er det to biler jeg har lyst på, e34 som sagt og c180. Veldig artig bil på vinterføre mtp svingradius og vektfordeling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 95 518i har M43B18. En betydlig bedre motor enn M40. Bilen går helt greit om du ikke forventer at det ska være en rask bil. Ang. ugjevn tomgang, sjekk innsuget (gummibelgen) for sprekker evt. tomgangsreg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aaasen Skrevet Desember 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2014 Takker for svar Skal gjøre det! Er ikke ute etter noen rask bil nei, da hadde det blitt 530 eller 540 Får se etter studier, e39 m5 hadde vært tøft da! 95 518i har M43B18. En betydlig bedre motor enn M40. Bilen går helt greit om du ikke forventer at det ska være en rask bil. Ang. ugjevn tomgang, sjekk innsuget (gummibelgen) for sprekker evt. tomgangsreg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 Hvis du kun er ute etter en billig vinterbil så holder jo en 518I lenge, men skal du beholde den lengere så ville jeg nok i det minste ha gått over på en 520I. Har selv en 94 modell 520I på tredje året nå og jeg er superfornøyd, makan til pålitelig og billig bilhold skal man lete lenge etter. M50 motorene sies jo å være en av de beste motorene BMW noen sinne har laget Ville ikke vurdert en IX, de er tørste, har dyre understells deler og det er så få av dem nå at det er forjævlig synd å bruke de opp som vinterbil Skal du derimot legge en del mer penger i bil og ha den hele året samt stelle godt med den om vinteren (altså stelle bedre enn med en billig slengebil) så er en 525IX en genial bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aaasen Skrevet Desember 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2014 Hvis du kun er ute etter en billig vinterbil så holder jo en 518I lenge, men skal du beholde den lengere så ville jeg nok i det minste ha gått over på en 520I. Har selv en 94 modell 520I på tredje året nå og jeg er superfornøyd, makan til pålitelig og billig bilhold skal man lete lenge etter. M50 motorene sies jo å være en av de beste motorene BMW noen sinne har laget Ville ikke vurdert en IX, de er tørste, har dyre understells deler og det er så få av dem nå at det er forjævlig synd å bruke de opp som vinterbil Skal du derimot legge en del mer penger i bil og ha den hele året samt stelle godt med den om vinteren (altså stelle bedre enn med en billig slengebil) så er en 525IX en genial bil Skjønner Nei, er bare en billig vinterbil jeg er ute etter da, en slik jeg taper omtrent ingenting på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aaasen Skrevet Desember 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2014 Skjønner Nei, er bare en billig vinterbil jeg er ute etter da, en slik jeg taper omtrent ingenting på.. Med mindre jeg vraker den da i vinter, haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 10, 2014 Share Skrevet Desember 10, 2014 har aldri prøvd en 518, men som vinterbil burde det jo duge? kjør på, den varer sikkert noen måneder til : ) så kan du selge den billig eller som delebil til sommeren bare. trenger ikke å tape mye rart på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 11, 2014 Share Skrevet Desember 11, 2014 95 518i har M43B18. En betydlig bedre motor enn M40. Bilen går helt greit om du ikke forventer at det ska være en rask bil. Ang. ugjevn tomgang, sjekk innsuget (gummibelgen) for sprekker evt. tomgangsreg. Takk for preseseringen. E34 holdt litt lenger på M40-en enn det E36 gjorde, og egentlig trodde jeg det var helt til '95. Jeg ser nå at den imidlertid ble byttet ut til M43 en gang i '94. Da er den problematikken mindre relevant ESveen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aaasen Skrevet Desember 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2014 Takk for preseseringen. E34 holdt litt lenger på M40-en enn det E36 gjorde, og egentlig trodde jeg det var helt til '95. Jeg ser nå at den imidlertid ble byttet ut til M43 en gang i '94. Da er den problematikken mindre relevant Men er 13 k egentlig så godt tilbud med mtp deler som er skiftet, alder, kmstand (280 k) og uten sommerfelger? Er jo ikke skinninteriør heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå