Gå til innhold

Ivar's E28 525i 82mod

wibeen
 Share

Anbefalte innlegg

Heihei!

Tenkt æ skulla lag ein tråd på vinterprosjektet mitt.

Kjøpt ein 525i 82mod av ein hyggelig mann fra sarpsborg i August, bil'n e eid kun av ein eldre mann tiliar som har hatt den sia den va ny. Bil'n fremstår som veldig bra for rust og utrolig thigt å fin å kjør.

Målet med bil'n e å bli ferdig t Gatebil :D

Plana for bil'n

Bytt motor t M30b35

Coilovers

M5 front

Ettermonter tåkelys

Nytt drivverk

BBS RS felger 16 elr17"

Powerflex i understell

Anlegg

Om nånn sitt på nånn bbs felga som ska bort så e d bare å sei ifra :)

post-78788-0-92143500-1419151472_thumb.j

post-78788-0-34424500-1419151535_thumb.jpost-78788-0-77092000-1419151640_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T nu har æ kjøpt inn nesten alt æ treng, t nu har æ plokka ut den gamle motorn og pussa ned den eineste rusten/ overlaterust på torpedoveggen post-78788-0-38503100-1419152319_thumb.j

D vart pussa ned og lakert på nytt før nymotorn vart satt inn, nu går æ bare og vente på nå smådela fra GS sånn at æ kan få prøvestarta den. Har et lite mål om at æ ska få starta den i jula så håpe pakken kjæm snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du godkjenne motoren?

Blir ikke med d første, men med tiden skal jeg få d godtkjent. D som er litt spessielt med denne motoren er at toppen og insuget kommer fra en 2,5 og resten av motoren er selvsagt fra en 3,5.

Så ved første inntrykk av motoren ser den ut som en 2,5 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke med d første, men med tiden skal jeg få d godtkjent. D som er litt spessielt med denne motoren er at toppen og insuget kommer fra en 2,5 og resten av motoren er selvsagt fra en 3,5.

Så ved første inntrykk av motoren ser den ut som en 2,5 :D

Hvordan vil det bli effektmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil det bli effektmessig?

Han jeg kjøpte motoren av hadde også en toyota supra 3.0Turbo av d første modellene og E28'n hans hadd ikke nå store problemer med å følge den.

Får høyere komprisjon og brattere momentkurve med maks portet 2,5 topp og kvasskam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg kjøpte motoren av hadde også en toyota supra 3.0Turbo av d første modellene og E28'n hans hadd ikke nå store problemer med å følge den.

Får høyere komprisjon og brattere momentkurve med maks portet 2,5 topp og kvasskam :)

hva får deg til å tro du får høyere komp med 2,5 topp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kjøpte du av han jeg kjøpte min BMW 2002 av, hyggelig og ordentlig kar! :)

Kjempe real kar d ja:) du har vell ikke nå bilda av den æ kunna å fått sjett av den:D han snakka så my om den så hadd vært artig å sjett nå bilda av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...