Anderslien Skrevet Desember 25, 2014 Skrevet Desember 25, 2014 Jeg har litt ulyder i kupeviften på min E63. Det er bare av og til. Høres ut som en fugl er inni der. Jeg har nå kjøpt ny vifte, men gruer meg litt for å bytte den. Jeg har funnet en guide på nettet på hvordan man gjør det på E60/E61, men dashboard og sånt er veldig ulikt fra E63. Er det noen her som har gjort dette på E63, eller vet noe om prosessen?
Anderslien Skrevet Desember 25, 2014 Forfatter Skrevet Desember 25, 2014 Jeg fant en DIY som gjelder E60. Kan vel umulig være så ulikt på min? http://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/66-ELEC-Blower_Motor_&_Blower_Motor_Resistor_Replacement/66-ELEC-Blower_Motor_&_Blower_Motor_Resistor_Replacement.htm
Reef89 Skrevet Desember 26, 2014 Skrevet Desember 26, 2014 Brukte selv denne guiden når jeg gjorde dette. Er nok sikkert ganske så likt på din vil jeg tro. Er uansett bare å ta deg en "runde" i bilen og få oversikt over hva, skruer, lister osv. som må demonteres og lage deg ett blikk over jobben da viften din mest sannsynlig er plassert på samme sted som E60/61.
Anderslien Skrevet Januar 22, 2015 Forfatter Skrevet Januar 22, 2015 Da har jeg fått byttet kupeviften. Jeg måtte ut med alt i midtkonsollen, til og med ventilasjonsrørene som gikk til hver sin side og jeg måtte ut med dekslene rundt girspaken. Det gikk egentlig bedre enn forventet, og selv om jeg måtte demontere alt på nytt etter jeg hadde satt alt sammen igjen fordi jeg glemte å sette på plass igjen ventilasjonsrørene, så tok det faktisk ikke mer enn 2-2,5 time. Nå er fuglekvitringen endelig borte Mr. Erling reagerte på dette 1
Reef89 Skrevet Januar 22, 2015 Skrevet Januar 22, 2015 Ja det er endel som må demonteres, men det ordnet seg da:)
Mr. Erling Skrevet Mai 14, 2015 Skrevet Mai 14, 2015 Da har jeg fått byttet kupeviften. Jeg måtte ut med alt i midtkonsollen, til og med ventilasjonsrørene som gikk til hver sin side og jeg måtte ut med dekslene rundt girspaken. Det gikk egentlig bedre enn forventet, og selv om jeg måtte demontere alt på nytt etter jeg hadde satt alt sammen igjen fordi jeg glemte å sette på plass igjen ventilasjonsrørene, så tok det faktisk ikke mer enn 2-2,5 time. Nå er fuglekvitringen endelig borte Foruten monteringen (skremmende jobb for meg), hva gjorde du for å få vekk 'fuglekvitteret'?
Anderslien Skrevet Mai 15, 2015 Forfatter Skrevet Mai 15, 2015 Foruten monteringen (skremmende jobb for meg), hva gjorde du for å få vekk 'fuglekvitteret'? Jeg byttet kupeviften
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå