Gå til innhold

Bytte kupevifte på E63. Noen som har gjort det før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt ulyder i kupeviften på min E63. Det er bare av og til. Høres ut som en fugl er inni der.

Jeg har nå kjøpt ny vifte, men gruer meg litt for å bytte den. Jeg har funnet en guide på nettet på hvordan man gjør det på E60/E61, men dashboard og sånt er veldig ulikt fra E63. Er det noen her som har gjort dette på E63, eller vet noe om prosessen?

Skrevet

Brukte selv denne guiden når jeg gjorde dette. 

Er nok sikkert ganske så likt på din vil jeg tro.

Er uansett bare å ta deg en "runde" i bilen og få oversikt over hva, skruer, lister osv. som må demonteres og lage deg ett blikk over jobben da viften din mest sannsynlig er plassert på samme sted som E60/61.

• 4 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått byttet kupeviften. Jeg måtte ut med alt i midtkonsollen, til og med ventilasjonsrørene som gikk til hver sin side og jeg måtte ut med dekslene rundt girspaken. Det gikk egentlig bedre enn forventet, og selv om jeg måtte demontere alt på nytt etter jeg hadde satt alt sammen igjen fordi jeg glemte å sette på plass igjen ventilasjonsrørene, så tok det faktisk ikke mer enn 2-2,5 time. Nå er fuglekvitringen endelig borte :) 

• 3 months later...
Skrevet

Da har jeg fått byttet kupeviften. Jeg måtte ut med alt i midtkonsollen, til og med ventilasjonsrørene som gikk til hver sin side og jeg måtte ut med dekslene rundt girspaken. Det gikk egentlig bedre enn forventet, og selv om jeg måtte demontere alt på nytt etter jeg hadde satt alt sammen igjen fordi jeg glemte å sette på plass igjen ventilasjonsrørene, så tok det faktisk ikke mer enn 2-2,5 time. Nå er fuglekvitringen endelig borte :)

Foruten monteringen  (skremmende jobb for meg), hva gjorde du for å få vekk 'fuglekvitteret'?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...