Gå til innhold

torcar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, bare en liten oppfordring.

Har lest flere plasser at man absolutt anbefaler å ta backup av orginalfilene FØR man begynner å kode noe.

Hvis noe går galt har man mulighet for å legge tilbake orginalfilene.

Åssen tar man backup av originalfilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full backup of Car's configuration files:

It's a good practice to take a full back up of Car's original settings before any changes are made to the car. These files could be used as reference in case it is desired to go back to original settings of any or all features.

Read and Save FA:

  1. Connect E-Sys to your car.
  2. Select "Expert Mode" on the left pane and click on "Coding" button therein. It will display 4 sections/Boxes on the right side.
  3. In Vehicle Order Box (upper left), click on "Read" button, it would display FA of your car under FA List.
  4. Select FA and click on “Save” button. Save as FA_original.
  5. Test button above will show the path of the saved FA file.

Read and Save SVT:

  1. Look at SVT Actual Box (right pane, midway down) and click on "Read SVT" button.
  2. SVT box on left will display SVT of different modules of your car.
  3. Click on the Save button on SVT Actual box and name the saved file as SVT_original.
  4. Text button above will display the path of the saved file.

Read and Save CAFD (ncd) files:

  1. Inside SVT box (left side), you see SVT, containing ECUs and each ECU contains files in expanded view.
  2. Notice that some of the CFD files will have green check marks. These green marked CAFD files are of our interest.
  3. Right click on first green marked CAFD and then press and hold control key on your laptop and click on all other similar marked CAFD files. This way all such CAFD files will be selected for further operation.
  4. Now move to right in “Coding” box and click on "Read Coding data". After codes are read, green icon will change into a folder icon and the files inside will contain the data read from your car.
  5. Check the folder "C:\Data\CAF”, this will contain all the read CAFD files.
  6. Copy and Save all the files in a safe place. These are your original CAFD files.
  7. Alternatively, you can use utility "Copy_CAF_v3.bat", copy it anywhere on your laptop and double click on it to automatically save the files under a Folder "C:\My_CAF_Files" with date and time stamp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frank

 

Hvilken kode har du brukt for å få ambient til å lyse uavhengig av bryteren? Og fungerte den koden i det minste selv om max lysstyrke ikke lar seg justere?

 

Takk :)

Denne brukte jeg:

Description: Separates Ambient Light Level and Instrument Cluster Light Level

 

FEM_BODY 3070 Ambiente_Nachfuehrung

Default value: aktiv

New value: nicht aktiv

 

Fungerer for meg.

 

Har funnet ut at justering av ambient lysstyrken er i %, så kun 0-100% fungerer.

Virker som lysstyrken på biler kjøpt i Norge er satt til 100% som standard, mens det i andre land er kodet lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Enable Fog Lights with High Beams

FRM => 3050 => NSW_AUS_BEI_FL => nicht_aktiv

 

Funket på min F11

 

Jeg prøvde denne koden istad, den gjør bare at du kan ha tåkelys mens du har fjernlys på. Ikke DRL i 0-modus. Skulle sårt hatt mulighet til å kjøre tåkelys sammen med 0-modus som er DRL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal prøve senere i dag, er sikkert NSW_MIT_TFL? Takk Sweet!

 

En annen ting jeg lurte på er:

 

Jeg har kodet bort varm og kald pæresjekk på tåkelys, ingen feilmeldinger der, men LED-pæren gløder svakt lenge etter at jeg har slått av tåkelysene... Vet du hvordan jeg kan unngå det?

 

Her er kodene jeg brukte:

APPING_NEBELSCHW_L_PWM_LEVEL_1 100%
MAPPING_NEBELSCHW_R_PWM_LEVEL_1 100%

 

NSW_L_DUALSP_aktiv
NSW_L_KALTUEBERWACHUNG » nicht_aktiv
NSW_L_WARMUEBERWACHUNG » nicht_aktiv
NSW_L_KURZSCHLUSS » nicht_aktiv
NSW_L_IS_LED » aktiv

 

NSW_R_DUALSP_aktiv
NSW_R_KALTUEBERWACHUNG » nicht_aktiv
NSW_R_WARMUEBERWACHUNG » nicht_aktiv
NSW_R_KURZSCHLUSS » nicht_aktiv
NSW_R_IS_LED » aktiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...