hsd Skrevet August 29, 2015 Share Skrevet August 29, 2015 (endret) Anbefaler bare å få det levert til sandblåsing, da fjerner du rusta. Da VEIT du at det ikke kom igjen siden den er borte Er somregel ganske billig også, her i området er det en kar som blåser bakstillinger for 500kr. Vinkelsliper med stålbørste fungerer i nød, men da må du male med arcanol/owatrol etterpå og det holder bare 2-3 år så kommer rusta igjen. Beste er å levere til pulverlakk eller kjøpe 2k epoxymaling å male med kost. Skal du male selv er industrimaling fra Jotun eller international tingen, bruker selv en 2k fra international full i zink og svinstoff. Endret August 29, 2015 av Håskjold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet August 29, 2015 Forfatter Share Skrevet August 29, 2015 Jeg har tilgang på sandblåseutstyr men det er kun småting som funker. Tar for lang tid med større deler. Vet ikke om noen som driver med det i området. Noen fra sørlandet som har ? Foreløpig har jeg begynt med el-drill og stålbørste. Men det er endel ru overflater under gammel lakk og rust, så jeg mistenker at det kommer fort tilbake. Blir nok noe maling / sprøyting i garasjen her. Prosjektet ble noe større enn jeg så for meg når jeg begynte, men ingen vei tilbake nå ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet September 24, 2015 Forfatter Share Skrevet September 24, 2015 Miniupdate! Første pakken mottat fra koed med diverse, powerflex til bakstilling mottatt og siste pakken fra gs er på vei! Presset foringer ut av travers og byttet foringer i bærearm foreløpig. Resten av foringene skal inn etter jeg har malt alle deler og pusset litt til. For en jobb ! og jeg er lei av å ikke ha bilen. Har støtt på ett par problemer, håndbrekkswiren løsner ikke fra navet. Jeg forstår heller ikke hvordan jeg skal få byttet kablene som går inn i bilen. (Kjøpte helt nye håndbrekkskabler fra koed. Men får det ikke til å stemme) Kan være det bare sitter skikkelig godt oppe i tunnellen der. Skal gå over alle bolter før montering og se hva jeg bør skifte, men prøver å bruke de boltene som fortsatt er i orden, kom fram til at 3 tusen i bolter ikke nødvendigvis er verdt det. Total prisen for hele denne jobben nærmer seg vel verdi på bil... Så nå får jeg bare prøve å holde den i orden og satse på at EU ikke blir noe problem. Jeg vet at eksosen må skiftes ut og koble lamdba på nytt. Men den tid den sorg. I løpet av neste uke satser jeg på at den er på veien igjen. Skal få lastet opp bilder fra ferden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Håndbrekkskablene har stålinnføringer, dem ruster fast i karroseriet/hjulnavet. I karroseriet er det bare å rigle og dra dersom du har løsna det innvendig. Ved hjulet er det enklest å demontere bakbremsene totalt, så klipper du wiren på innsiden og slår strømpa innover med dor og hammer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet September 25, 2015 Forfatter Share Skrevet September 25, 2015 Håndbrekkskablene har stålinnføringer, dem ruster fast i karroseriet/hjulnavet. I karroseriet er det bare å rigle og dra dersom du har løsna det innvendig. Ved hjulet er det enklest å demontere bakbremsene totalt, så klipper du wiren på innsiden og slår strømpa innover med dor og hammer. Jeg måtte klippe kabelen mellom tunellen og navet for å få ned bakstillingen. Skal demontere hele navet for å skifte lager, hjulmutter og wire. Da er det kanskje håp for å få den ut fra navet iallefall. Den som går inn i tunellen er det værre med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet September 26, 2015 Forfatter Share Skrevet September 26, 2015 Dagens arbeid, maling og sliping ! Jeg gikk for ronseal maling til understell. Enkel å jobbe med og den tørker fort. Så får jeg heller vurdere noe tektyl i hjulbuene for ekstra beskyttelse mot steinsprut. Nok snakk her er noen shitty mobilbilder: Noen av bildene ville tydeligvis ligge feil vei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 3, 2015 Share Skrevet Oktober 3, 2015 Dette blir knallbra. Viktig å ta sånn en jobb iblant. Du vil garantert få en god bil å kjøre:). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2015 Bra du har troa Har midlertidig mistet min litt. Men det nærmer seg en slutt nå. Litt småting av deler igjen samt lakke resten av bakstilling så er jeg der. Satser på litt fastere bil nå og skikkelige bremser som funker til vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2015 Da har det gått noen timer til i maling og pressing av foringer. Status nå er som følger: Jeg er drittlei og trenger bilen. Så jeg anser maling ferdig for denne gang. Nav vil ikke løsne så jeg får ikke byttet bremseskjold og hjullager. (Dette skal jeg slåss med til helgen.) Camberstagene må jeg bestille nye (foringer gidder jeg ikke skifte..) Så skal alle deler monteres i bakstillingen på bakken. Så er det kanskje ett håp om å få bilen på veien igjen neste uke. På vinterhjul siden jeg har drevet vm i somling.. Her er ett unødvendig stygt mobilbilde av en støvete e36. Dette overrasket meg, 20 kilo jord eller så gjemt i bakfangeren. Kanskje jeg får litt mindre grep på vinterstid nå ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 15, 2015 Share Skrevet Oktober 15, 2015 Du vil nok merke forskjell på bil nå ja:). Ta en tur bort når du er ferdig. pautomagi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2015 Det er det jeg håper på iallefall Den har liksom vært litt "hengslete" i ræva en stund. Og det kan vi jo ikke ha noe av. Bare synd at denne operasjonen dyttet vekk litt andre nødvendige ting.. Eksos og vindusheis for eksempel. Alt til sin tid tenker jeg Blir ikke å selge den bilen på noen år nå uansett. Må på en måte beholde den for å kunne forsvare utgiftene på denne operasjonen, Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2015 Slik ser det ut nu ! Siste dele levering iløpet av uka, bilen skal på veien før helga er over! bimmerR reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Ser bra ut dette. Stå på videre. pautomagi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet November 9, 2015 Forfatter Share Skrevet November 9, 2015 Da er bakstilling løftet opp på bilen igjen Bremser montert, gjenstår lufting av disse. Har vært veldig sparsom med bildene under hele prosessen merker jeg. Ble litt lite tid til sånt. Venter på siste pakke med nye bolter fra Bavaria, antar de kommer mandag eller tirsdag. Er en hel masse som gjenstår, men en god kveld til med skruing satser jeg på å rulle ut av garasjen igjen. Rett bort til firehjulskontroll og dekkhall Kjedelig å måtte kjøre bilen inn med sommerhjul og rett til vinterhjul når jeg er ferdig. Men på den andre siden får jeg på original 15" som ser alle tiders ut Mer shait mobilbilder: Pusset kjapt ned merkingen til diffen også. Ting jeg har lært underveis er: Ikke gjør dette uten sandblåse utstyr. Ikke ha dårlig tid. (mao ikke gjør det på bruksbilen....) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet November 13, 2015 Forfatter Share Skrevet November 13, 2015 Alt montert, bremser luftet, håndbrekk justert. Mangler kun å feste alle akslinger og koble slitasjevarsler og abs Samt nedre bolt til diffen og muuligens en hjulstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå