bricks Skrevet Januar 8, 2015 Skrevet Januar 8, 2015 Svigers jobber med Audi, var ute for ett lignende tilfelle, motorhavari på Passat, bilen var kjøpt hos annet utsalg i kjeden, utenfor fabrikkgaranti. Her fikk kunde dekt ny motor på 5 års reklamasjonsregelen
1limitedsport Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Skrevet Januar 9, 2015 (endret) Godt å høre at det kan være muligheter! Skulle egentlig bare mangle... Uheldigvis for selgere/forhandlere, så står forbrukerkjøpsloven ganske sterkt. Heldigvis for oss som handler Skal ringe de i dag! Endret Januar 9, 2015 av 1limitedsport
bricks Skrevet Januar 9, 2015 Skrevet Januar 9, 2015 Sjekket nettopp ,bilen var 7 år,bilen var kjøpt for 1,5 år siden.Det han sier er at det vurderes opp mot bla kmstand, men at i ditt tilfelle ville det gått igjennom uten problem
1limitedsport Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Skrevet Januar 9, 2015 (endret) Thanks Bricks! Det er nesten nøyaktig samme som min situasjon det. Snakket med Bavaria forhandleren jeg kjøpte den fra i dag, han sa jeg måtte flytte bilen fra det lokale verkstedet den ble satt hos fra Falck og opp til Bavaria i Kristiansand, så de kunne se på den og bekrefte at det evt var registerkjedet. Så måtte vi ta det derfra. Så det var ingen blankt avslag fra forhandler og verksmesteren på Bavaria Kristiansand skulle gjøre alt han kunne for at det skulle ordne seg greit, siden alt av servicer osv var fulgt opp hos dem og jeg ikke kunne noe for situasjonen. Foreløpig har de opptrått veldig ryddig og positivt synes jeg. Endret Januar 9, 2015 av 1limitedsport Sammyen reagerte på dette 1
skulzen Skrevet Januar 30, 2015 Skrevet Januar 30, 2015 Jeg har en 7 år gammel BMW, kjøpt ny i Norge hos forhandler. Har fulgt alle servicer hos merkeverksted og bilen er generelt blitt tatt veldig godt vare på, pluss kjørt forsiktig. For noen dager siden skjærte hele motoren seg, uten forvarsel. På Bavaria som er merkeforhandler, sier de bare at sånn kan skje av og til og at jeg har vært maks uheldig. De sier registerkjedet har strukket seg eller noe, og det har ført til følgeskader i ventiler osv osv... Er det mulig at en så dyr bil av et premium-merke, ikke skal kunne forventes at motoren holder mer enn 7 år? Har jeg noen muligheter for å prøve ut dette på noen måte? Hei, har du regnr på bilen? Skal sjekke ut en ting for deg 1limitedsport reagerte på dette 1
1limitedsport Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Skrevet Februar 9, 2015 Update!På fredag ringte de fra Bavaria og sa at BMW gir meg helt ny motor og tar all kostnad med arbeidet..!! I tillegg får jeg leiebil hele reparasjonstiden!Snakk om happy ending!!Må få skryte litt av Bavaria og BMW her asså! Men det skal visst gå en kampanje på denne feilen, på disse motorene, for å få dem fikset hos forhandlere nå. Så dere kan jo tipse folk om det, hvis dere kjenner noen som har samme bil/motor. stig., quandt1960 og Sammyen reagerte på dette 3
axept Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Flott og høre at dette ordnet seg! Har selv tatt kontakt med BMW her for å høre hva de sier om saken. Er ikke Bavaria dessverre, men er autorisert BMW forhandler/verksted, så håper det går for det samme.
1limitedsport Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Skrevet Februar 9, 2015 Ja er bare å stå på, det skal som sagt være en kampanje på å få fikset feilen på disse motorene kostnadsfritt for kunde nå, så vidt jeg vet:)Finner også en egen facebookside for denne feilen faktisk: Bare gå på facebook og søk etter timing chain failure, så finner du en side med ca 1600 følgere. Ligger masse info der!
quandt1960 Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Jeg har en 7 år gammel BMW, kjøpt ny i Norge hos forhandler. Har fulgt alle servicer hos merkeverksted og bilen er generelt blitt tatt veldig godt vare på, pluss kjørt forsiktig. For noen dager siden skjærte hele motoren seg, uten forvarsel. På Bavaria som er merkeforhandler, sier de bare at sånn kan skje av og til og at jeg har vært maks uheldig. De sier registerkjedet har strukket seg eller noe, og det har ført til følgeskader i ventiler osv osv... Er det mulig at en så dyr bil av et premium-merke, ikke skal kunne forventes at motoren holder mer enn 7 år? Har jeg noen muligheter for å prøve ut dette på noen måte? Redigert vekk svar da jeg ikke såg det løste seg Endret Februar 9, 2015 av FJPopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå