Skulebollen Skrevet Januar 11, 2015 Share Skrevet Januar 11, 2015 Skal rullemale en bil og lurer litt på hvordan man går frem for og få best mulig resultat? Og hvor og hvilken maling man skal gå for? Den skal vere militærgrønn Skal også lakkere noen felger hvite, tenkte og kjøpe lakk på Biltema.. Er dette noe lurt ? Og hvor mye lakk trengs for 4 felger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Januar 11, 2015 Share Skrevet Januar 11, 2015 Henger meg på denne, skal også rullemale en bil i nærmeste fremtid! Har lest litt rundt å forstår det slik at bengalack med skumrulle skal fungere ganske bra, men trenger litt råd til hva man skal gjøre av grunnarbeid o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 11, 2015 Share Skrevet Januar 11, 2015 slik jeg gjorde det: maling: benga/ arcanol, satte den på ovnen for å få lunk i den. matt maling gir best resultat. 2 strøk. rulle: biltema skumgummi rulle sammen med myk og fin pensel. bil: bør ha litt lunk i stålet, så 15 grader +. mattet bilen med 240 papir, vasket med silikonfjerner. strøk nr 2 etter 24 timer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Har rullemalet en seilbåt laget av glassfiber. ALLTID vaske ny malerulle før den skal brukes. Jeg lærte det på den tunge måten, og måtte slipe ned hele forb*nna båten på nytt grunnet "hår" i lakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 vaske rulle med hår ja. skumrullen slipper man å vaske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2015 Takker for svar d.toft Hvor mye maling går det med på en vanlig personbil? Noen som har formening om hvordan jeg bør lakke felger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 13, 2015 Share Skrevet Januar 13, 2015 på en vanlig personbil så pleier jeg og bruke litt mindre en 2 liter for og si det sånn jeg tror jeg brukte 3,5 liter på min chevrolet suburban Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 13, 2015 Share Skrevet Januar 13, 2015 ca 2 liter gikk det på en sierra jeg rullet. felger:matt ned med slipeduk, vask og masker. kjøp skikkelig lakk på mekonomen, torshov ol. biltema lakk suger. 2 bokser pr lakk. lakkboksene forvarmer jeg, samme med felgene. da flyter det lettere ut. legg 1 tynt lag med lakk, vente 15-20 min nytt lag, litt tykkere, vente 15-20 min (spørs på romtemp)så fortsetter du til du er fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 13, 2015 Share Skrevet Januar 13, 2015 Lønner seg ikke å bruke benga, den herder ikke men tørker som vanlig maling. Blir altså aldri skikkelig hard og kan potensielt farge av hvis man feks lener seg på bilen. Kjøp heller 2 komponent lakk til noen kr mer og få myye bedre resultat.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 13, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2015 ca 2 liter gikk det på en sierra jeg rullet. felger:matt ned med slipeduk, vask og masker. kjøp skikkelig lakk på mekonomen, torshov ol. biltema lakk suger. 2 bokser pr lakk. lakkboksene forvarmer jeg, samme med felgene. da flyter det lettere ut. legg 1 tynt lag med lakk, vente 15-20 min nytt lag, litt tykkere, vente 15-20 min (spørs på romtemp)så fortsetter du til du er fornøyd 2 bokser per felg ? Blir jo dyrt om man kjøper skjikkelig lakk da men takker mye for svar! Er klarlakk evt. Grunning nødvendig? Er noen Chromespoke felger som jeg har pusset ned med pussepapir, men det er fortsatt litt rust igjen på felgene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 14, 2015 Share Skrevet Januar 14, 2015 Lønner seg ikke å bruke benga, den herder ikke men tørker som vanlig maling. Blir altså aldri skikkelig hard og kan potensielt farge av hvis man feks lener seg på bilen. Kjøp heller 2 komponent lakk til noen kr mer og få myye bedre resultat.. det er veldig rart, da jeg sikkert har rull malt omtrent alle vinterbila mine pluss div herje biler (skal væra svart matt ) , å jeg har aldri hatt problem med at den sverter av ,enda jeg har hatt noen timer med og lene meg inntil framskjerm etc på streetmeet osv å jeg har alltid brukt jotun benga, ( nå sist på chevroleten brukte jeg bengalack fra et annet merke på monter, var passe skeptisk, men gikk fint det) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå