rogerg Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 (endret) Hei! Jeg har fått svart skjerm i min BMW touring 520 d 2006 modell. Har fått tilbud på rep. i dag, kr 29 996,- Bare delen koster 22 184 kr. Her trenger jeg hjelp for å finne en brukt del eller importere fra Tyskland selv. Har noen forslag til løsning? Orginaldelenr er 65129118070. /Roger Endret Januar 12, 2015 av awt Flyttet til Bilstereo, multimedia og navigasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Har du forsøkt å restarte den med knappene? Ellers har jo både ebay og koed deler. Et populært annet valg er jo oppgradering til CIC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogerg Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2015 Den har vært inne på BMW verksted, så regner med at de har sjekket at den ikke kan restartes. Skal sjekke ebay. Har du tips til selskaper som selger OK deler? Må jo være mulig å få tak i denne billigere enn orginal delene. Hva er forskjellen på CCC og CIC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 For all del ikke betal nærmere 30K for dette ihvertfall. Du finner brukte til 3-4 om du leter litt, og som Otis nevner er oppgradering til CIC også et alternativ. eBay.de er det beste stedet å finne brukt, men du kan også finne på bruktmarkedet til Koed, samt på finn.no. CIC er "neste generasjon" iDrive, og du finner mer informasjon om dette i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogerg Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2015 Har søkt litt her nå. Det ser jo ut som dette er enheten for radio og navigasjon. Stemmer dette? Trodde det var selve skjermen som var gåen jeg? Jeg jeg bruke tilsvarende deler med andre delenr eller må det være nøyaktig samme delenr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Ja, CCC er selve eheten og ikke skjermen (denne kalles CID). Det har vært mange forskjellige delenumre for CCC på E6x, men så lenge du finner en CCC som har sittet i en E60/E61 eller E63/E64 er det greit (NB! før 03/2007). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 CCC er enheten for radio og navigasjon ja. Skjermen er kun en dum skjerm, og har ingen andre funksjoner enn å vise bilde. Du kan fint bruke deler med andre delenummer, men du bør holde deg til en enhet som kommer fra en 5-serie. Det kan også være verdt å nevne at en brukt enhet bør kodes til din bil for å fungere skikkelig, men dette er en relativt enkel prosess. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogerg Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2015 Takk. BMW verkstedet har tilbudt seg å sette inn en brukt del. Jeg har tenkt å sette den inn der igjen. Har ingen betydning at jeg har CD-magasin i bilen? Må jeg passe på at delebilen også har dette? Jeg har sett på noen 2007 modeller, men bør kanskje se på andre da. Kan jeg ta fra en sedan eller må det være fra en touring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Jeg ville gjort dette selv, det er en veldig enkel oppgave. At du har CD-magasin og hvilket karosseri den kommer fra har ingen betydning. Hovedforskjellen på enheter før og etter 03/07 er at sistnevnte har nummererte "snarveiknapper" (1-8 ), så du ser enkelt forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogerg Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2015 OK. Snarveier har ikke min. Du mener at jeg greier å skifte denne selv. Bare ta av deksel og så sitter den med torx skruer? Men programmeringen må jo et verksted gjøre? Furubakken i Bærum skulle ha 5-6000 kr for dette. Kan jeg få gjort dette billigere andre steder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Ja, du klarer nok å bytte den på en liten halvtime, inkludert en kaffepause. Det er flere her inne som kan kode dette for deg, til en pris som sikkert er nærmere 10% av den du har fått oppgitt. Det er folk her inne som kan hjelpe til med montering også om du ikke føler for å gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogerg Skrevet Januar 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2015 Veldig bra, takk for svar. Hvordan kan jeg komme i kontakt med disse? Har du noen tips. Evt kjenner du noen eller kan henvis meg. Jeg greier nok å skifte denne selv om den bare sitter med noen skruer. Litt usikker på hvilket deksel som skal av, men har ikke tittet så mye på dette selv ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 12, 2015 Share Skrevet Januar 12, 2015 Her finner du en liste med folk som kan være til hjelp. Jeg har ikke gjort dette på pre-LCI, men den lange listen på dashbordet må ihvertfall bort, samt den under "cd-spilleren". Sikkert noen andre her som kan forklare det bedre, evt. så finner du mye om dette på Google. Det står også litt her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 4, 2015 Share Skrevet November 4, 2015 Stjeler litt plass i denne tråden jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 7, 2015 Share Skrevet November 7, 2015 Ingen som kan hjelpe? Har nå prøvd ennå en brukt enhet å den kutter like ille. For meg så virker det som det er noe annet en selve navi enheten. Kan det være Bluetooth enhet eller ledningsbrudd som forårsaker dette? Setter pris på alle tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå